Goed advies voor een nieuwe televie?

Started by Rurouni, January 19, 2003, 20:15:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rurouni

Hallo mensen.
Ik wil een nieuwe TV kopen omdat m'n oude kaduuk is gegaan. Nu wil ik een breedbeeld van zo'n 72/82 Cm kopen. Ik ben totaal geen techneut op dit gebied en weet ook niet waar ik op moet letten. Ik wil 'm voornamelijk gebruiken voor m'n spelcomputers en DVD speler.
Ik lees veel over de JVC HV-32d25 dat die bijzonder moet zijn. Iemand hier ervaring mee? Of heeft iemand misschien een ander merk + type waarvan je zegt "daar moet je voor gaan want....."?

Ik heb zo'n 1500 a 1800 euro te besteden voor m'n TV. Graag hoor ik van jullie!

Groets,
Rurouni

J.A.F._Doorhof

Hi,

Kijk eens naar het topic, aankoop TV's mijn mening onder Projectie en weergevers.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rurouni

pfoe wat een leesvoer :) Maar aangezien jij er dus veel van af weet :): wat zijn nu een beetje de goede modellen? valt de door mij genoemde er ook onder?

J.A.F._Doorhof

Hi,

Ik ken de JVC zo niet.
Maar als je het budget hebt zou ik eens kijken naar de pixelplus beeldbuizen van Philips.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rurouni

nah het budget is dus zo' rond de 1500 a 1800 euro. Nu wil ik woensdag Utrecht even in gaan (en misschien nog even naar de MediaMarkt in R'dam) om rond te kijken voor een TV. Kun jij me misschien een paar goede types geven waar ik het beste naar zou kunnen kijken?

J.A.F._Doorhof

#5
Pixelplus 9527 zie ik veel terug op de calibratie tours en die kunnen mijn goedkeuring (voor zover die belangrijk is) zeker mee dragen.

Verder ben ik niet zo een TV man, calibreren geen probleem, service menu geen probleem, maar een advies geven met type nummers is erg moeilijk.

Lees goed het forum en je ziet waar je op moet letten bij de aanschaf.

Merken als:
Loewe, Philips, Panasonic, Sony en JVC zijn allemaal met een calibratie ZEER goed te krijgen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rurouni

wat bedoel je precies met calibratie? kleurinstelling of zo?

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl en dan kijken onder ISF calibratie, of hier op het forum onder ISF calibraties.

Foei toch  ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

TomW

Quote from: Rurouni on January 19, 2003, 20:34:03
nah het budget is dus zo' rond de 1500 a 1800 euro. Nu wil ik woensdag Utrecht even in gaan (en misschien nog even naar de MediaMarkt in R'dam) om rond te kijken voor een TV. Kun jij me misschien een paar goede types geven waar ik het beste naar zou kunnen kijken?

Ik ben benieuwd of je die JVC gekocht hebt. Ik ben nl ook van plan deze te kopen icm progressive scan DVD. Deze TV heeft als enige (en de Panasonic 32PH40) een progressive scan input.

hans2911

Kijk eens naar de Loewe Aventos. 81 cm voor €1749,- Vind ik mooier dan Pixel plus. Bovendien is de tv zowel in zwart als zilver (platina) te verkrijgen. Zie thread ervaringen met Loewe Aventos.

robcarmax

Over de Loewe Aventos: kijk ook eens in de thread 'Ervaringen Grundig (en frustraties afschrijven)' ook in deze groep.

Hierin wordt ook verteld over de Aventos. Ik heb hem nog eens bekeken en bijna zover om het te kopen.

Groeten,

Rob