Beroemde merken uit vervlogen dagen.

Started by Dr.Bedlo, December 30, 2006, 18:24:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

het enige dat ik me nog kan herinneren van cassette was de wow en flutter en het doffere/warme geluid
JBL PRX Power!

Paul1967

-Schneider.
Waardeloos (Duits?) merk waarvan mijn eerste torentje was. Na enig gebruik braken spontaan knoppen af, snaar (eerder elastiekje) van pick-up ging snel uitlopen, kraken van alle schuifjes en regelaars etc etc.

Waar ik wel om treur is dat Technics op audio gebied niks meer doet. Hun klasse voor-/eindversterkers en sublieme tuners mis ik echt.
Is toch mooi dit:

ajbeefde

Quote from: ht-kabouter on January  1, 2007, 16:28:47
-Schneider.
Waardeloos (Duits?) merk waarvan mijn eerste torentje was. Na enig gebruik braken spontaan knoppen af, snaar (eerder elastiekje) van pick-up ging snel uitlopen, kraken van alle schuifjes en regelaars etc etc.

Waar ik wel om treur is dat Technics op audio gebied niks meer doet. Hun klasse voor-/eindversterkers en sublieme tuners mis ik echt.
Is toch mooi dit:


Schneider..... dat was het merk van Boek en Plaat, Wehkamp etc........  Hi-Fi voor de "gewone man" 
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

donaldk


Audiofiel

Quote from: Raphie on January  1, 2007, 16:20:41
het enige dat ik me nog kan herinneren van cassette was de wow en flutter en het doffere/warme geluid

En daar was Nakamichi nou net heer en meester in. Hun 'slechtste' deck presteerde op dat punt beter dan het topdeck van andere merken.

Overigens had je variaties in snelheid ook al bij platenspelers. En bij CD-spelers is het equivalent jitter. Dus zulke problemen zijn nu eenmaal blijvertjes... ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

BernHardN

is "In tensai" al voorbij gekomen,
weet niet of dit nou de beste ter wereld was maar het was zo dat m'n broer het kon bekostigen van z'n vakantiewerkgeld

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Paul1967

Quote from: donaldk on January  1, 2007, 18:16:13
YOKO.

Audio Sonic.

:D

Yoko is hedendaags Marquant.

Supertech ook zo'n flutmerk.

Dr.Bedlo

moest even denken en graven in mijn geheugen. Tokyo pacific was mijn 1ste torentje met alles er op en eraan. Wat zijn er toch een merken verdwenen. alhoewel marantz vroeger ook meer bestond uit supermarkt stereo.
Quad vintage.

donaldk

En Teac was dan de pro/broadcast tak.

Roksan

Ik heb vroeger ooit nog een een platenspeler van het merk Bruns gehad. Sterker nog het was mijn eerste "hifi" set. Het was een plattenspeler met ingebouwde versterker en losse twee weg boxen. Wat was ik daar (12 jaar oud) gelukkig mee.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Audiofiel

Quote from: ht-kabouter on January  1, 2007, 19:08:40
Yoko is hedendaags Marquant.

Supertech ook zo'n flutmerk.

AudioSonic. Supertech. Hoe heet Supertpech tegenwoordig ook alweer...?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

WickedGame

Ik mis toch ook wel het merk Sansui hier in terug :)

Raphie

en Onkyo (Geluid met de Ohhhhh.... van Onkyo  ;D ;D )
JBL PRX Power!

ThomasBelgium

Quote from: El Penumbra on December 31, 2006, 19:53:23
Hmmm, en ik maar blij zijn met m'n Onkyo TA-2700 maar oh, oh, oh wat wil ik graag een Nakamichi!

Deze paste echter beter bij mijn Onkyo stereobak.

En die mogen van mij ook wel weer terug komen. Die fantastische tweekanaals versterkers van Onkyo!

http://www.hnny.nl/archief_onkyo/eindversterkers/m-510.html

Ik heb hier nog een als nieuw uitziende M508 staan. Mooi ding! O0

ThomasBelgium

Quote from: fred19633 on December 31, 2006, 22:33:33
Ja...Heeft Infinity trouwens met een Luidspreker met allerlei spaekers erin gebouwd niet jarenlang als referentie luidspreker voor Srereoplay of Audio gediend. meen mij vaag zoiets te herineren?

Klopt. Dat was een ontwerp van Arnie Nudell (als ik me zijn naam juist kan herinneren) die daarna Genesis opgericht heeft. Op hun website zie je dergelijke Infinity-achtige speakers staan. Kosten zo'n 165.000 dollar voor een koppeltje...

ThomasBelgium

Quote from: ht-kabouter on January  1, 2007, 16:28:47
-Schneider.
Waardeloos (Duits?) merk waarvan mijn eerste torentje was. Na enig gebruik braken spontaan knoppen af, snaar (eerder elastiekje) van pick-up ging snel uitlopen, kraken van alle schuifjes en regelaars etc etc.

Waar ik wel om treur is dat Technics op audio gebied niks meer doet. Hun klasse voor-/eindversterkers en sublieme tuners mis ik echt.
Is toch mooi dit:


Inderdaad, uitermate sexy spul. Zo koop ik ooit nog weleens bak voor in mijn museum.

ThomasBelgium

Ook verdwenen: ITT. Mijn eerste 'stereo set' was een radiocassettespeler van dat merk...

El Penumbra

Quote from: ThomasBelgium on January  2, 2007, 10:57:41
Ik heb hier nog een als nieuw uitziende M508 staan. Mooi ding! O0

:o Mooi apparaat!!!!

Dr.Bedlo

Quote from: WickedGame on January  2, 2007, 09:33:11
Ik mis toch ook wel het merk Sansui hier in terug :)

zijn we echt niet vergeten hoor...Sansui met Tannoy speakers een super combinatie
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Quote from: Raphie on January  2, 2007, 10:48:41
en Onkyo (Geluid met de Ohhhhh.... van Onkyo  ;D ;D )

Zal wel, maar Onkyo hoort in dit rijtje volgen mij niet thuis ij timmeren nog steeds aardig aan de weg
Quad vintage.

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

El Penumbra

Quote from: fred19633 on January  2, 2007, 11:49:08
Zal wel, maar Onkyo hoort in dit rijtje volgen mij niet thuis ij timmeren nog steeds aardig aan de weg

Maar niet echt meer op stereo gebied.

LittleNinja

Quote from: robbie73 on December 31, 2006, 22:28:58
ik vindt  INFINITY  erg jammer als je kijkt wat ze nu nog maken  >:( >:( >:( >:( >:(

"Vroeger" was ik juist een Infinity fan vanwege de goede naam die ze hadden. Destijds kocht ik een setje Overture's en die vielen eigenlijk heel erg tegen ( in combi met de Yamaha )! De Kappa's zijn volgens mij de "laatsten der mohikanen"..  :)

TEAC is er nog steeds met de Esoteric toch? Da's toch nog steeds super spul?

Ik weet niet van de kwaliteiten maar mijn vader was altijd erg te spreken over National ( Panasonic )..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

ThomasBelgium

Bestaat Threshold eigenlijk nog? Of is dat Pass geworden?
Van Celestion hoor je trouwens ook niet veel meer.
En van Fisher (gelukkig?) al evenmin.
Inkel lijkt me ook van de aardbol verdwenen.
En what about Niko en Restek?

robbie73