Beroemde merken uit vervlogen dagen.

Started by Dr.Bedlo, December 30, 2006, 18:24:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dr.Bedlo

Quote from: fca on December 31, 2006, 12:59:44
tandberg

hadden wij al in het rijtje staan. Ach ja destijds de 2strijd Tandberg versus Revox. Alhoewel had Tandberg ook niet iets met Tuners?
Quad vintage.

Audiofiel

Quote from: fred19633 on December 31, 2006, 16:27:36
Maar aangezien ik mij nog goed kan herrineren dat ik als broekkie hebt moeten  bedelen en zweten om die Dragon te bekostigen.

Heel herkenbaar!

Ik slechts 1 keer geld geleend (afgezien van de hypotheek dan) en dat voor een tweedehandse Nakamichi 680ZX. Hoewel ik heel tevreden was met de aankoop, het ik het in de 24 jaar daarna nooit meer zo gedaan. :D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

eric_audio

Quote from: Audiofiel on December 31, 2006, 14:39:00
Ik heb heel wat afgekletst met de techneuten van Transtec, die helaas al enige jaren als importeur geen Nakamichi decks meer ondersteund of serviced... ;)

Niet? Dat is jammer, want mijn CR4 doet het niet meer. Helemaal niks meer, dus het zal wel in de besturings logics zitten.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Audiofiel

Ze verwijzen je bij Transtec nu door nu de UK... :-\
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Roksan

QuoteDe 680(ZX), 681ZX, 682ZX, 700ZXL en 1000ZXL zijn de beste Nakamichi's ooit

Wauw, heb je die allemaal een keer kunnen hiren spelen? Gaaf man. Vroeger was Nakamichi echt een van mijn droom merken. De Dragon vond ik ook helemaal het einde. ALs je ziet wat voor techniek Nakamichi in de vroegere jaren al gebruikte. Schitterend gewoon. Jammer dat ze nu niet zoveel meer doen. Ze maakte in die jaren ook nog van die mooie versterkers. Zoals de CA-7 Stasis.

Ik heb zel nog een 700 Tri-Tracer staan. Helaas in een nogal mishandelde staat (gaten in de kast geboord, incompleet) maar gebouwd als een tank.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

El Penumbra

Hmmm, en ik maar blij zijn met m'n Onkyo TA-2700 maar oh, oh, oh wat wil ik graag een Nakamichi!

Deze paste echter beter bij mijn Onkyo stereobak.

En die mogen van mij ook wel weer terug komen. Die fantastische tweekanaals versterkers van Onkyo!

http://www.hnny.nl/archief_onkyo/eindversterkers/m-510.html

ajbeefde

Quote from: El Penumbra on December 31, 2006, 19:53:23
Hmmm, en ik maar blij zijn met m'n Onkyo TA-2700 maar oh, oh, oh wat wil ik graag een Nakamichi!

Deze paste echter beter bij mijn Onkyo stereobak.

En die mogen van mij ook wel weer terug komen. Die fantastische tweekanaals versterkers van Onkyo!

http://www.hnny.nl/archief_onkyo/eindversterkers/m-510.html

met een cassette van een slissende Wim Kan er in  :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Raphie

Quote from: fred19633 on December 31, 2006, 16:29:17
hadden wij al in het rijtje staan. Ach ja destijds de 2strijd Tandberg versus Revox. Alhoewel had Tandberg ook niet iets met Tuners?
Tandberg is tapebackup, kan je niet echt audiofiel noemen ;D
JBL PRX Power!

donaldk

#33
Maken hele mooie DVB receivertjes, www.tandbergtv.com.

robbie73

ik vindt  INFINITY  erg jammer als je kijkt wat ze nu nog maken  >:( >:( >:( >:( >:(

Dr.Bedlo

Quote from: Raphie on December 31, 2006, 21:53:41
Tandberg is tapebackup, kan je niet echt audiofiel noemen ;D

Nu misschien, maar dat was eind jaren 70 wel ff anders.
Quad vintage.

Dr.Bedlo

Quote from: robbie73 on December 31, 2006, 22:28:58
ik vindt  INFINITY  erg jammer als je kijkt wat ze nu nog maken  >:( >:( >:( >:( >:(

Ja...Heeft Infinity trouwens met een Luidspreker met allerlei spaekers erin gebouwd niet jarenlang als referentie luidspreker voor Srereoplay of Audio gediend. meen mij vaag zoiets te herineren?
Quad vintage.

donaldk

Quote from: fred19633 on December 31, 2006, 22:31:38
Nu misschien, maar dat was eind jaren 70 wel ff anders.

Tandberg was een industrieel conglomeraat (o.a bosbouw en zware industrie a la Nokia), dat al decennia geleden in delen is gevallen die zich elk apart verder hebben ontwikkeld. Zo is er ook een Tandberg die marktleider is in videoconferencing systemen. En genoemde Tandberg TV ASA.

Dr.Bedlo

Ok...maar ik heb het over de legendatische tijden toen zij nog volop meededen in het betere hifi segment.
Quad vintage.

Audiofiel

Quote from: prison on December 31, 2006, 19:40:08
Wauw, heb je die allemaal een keer kunnen hiren spelen? Gaaf man. Vroeger was Nakamichi echt een van mijn droom merken. De Dragon vond ik ook helemaal het einde. ALs je ziet wat voor techniek Nakamichi in de vroegere jaren al gebruikte. Schitterend gewoon. Jammer dat ze nu niet zoveel meer doen. Ze maakte in die jaren ook nog van die mooie versterkers. Zoals de CA-7 Stasis.

Ik heb zel nog een 700 Tri-Tracer staan. Helaas in een nogal mishandelde staat (gaten in de kast geboord, incompleet) maar gebouwd als een tank.

Ik ben zelf begonnen met de 680ZX en die zo'n 10 jaar lang gehouden. In totaal heb ik zo'n 15 Nakamichi's gehad. De laatste jaren was Nakamichi wel minder goed aan het worden, maar nog steeds het beste merk voor cassettedecks.

Ik heb nu nog steeds een 680 (niet ZX) staan, met een losse HighCom II en een losse Dolby C ruisonderdrukker. En een originele kabel-afstandsbediening. ;)

De Statis CA-5 en CA-7 heb ik ook gehad. Maar dat was geen match voor de echte high end versterkers. Ze zijn behoorlijk 'traag' en niet geschikt voor moeilijke speakers. Dan is de 'echte Stasis' die Nelson Pass in eerste instantie voor Threshold maakte, een betere. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Sjors

Quote from: robbie73 on December 31, 2006, 22:28:58
ik vindt  INFINITY  erg jammer als je kijkt wat ze nu nog maken  >:( >:( >:( >:( >:(


Ik heb zelf de Kappa center evenals de Bi/Dipolen en die liggen op erg niveau !

Maar je bedoelt waarschijnlijk de 5.1 setjes ?





Fijn uiteinde gewenst, Sjors

robbie73

Quote from: Sjors on December 31, 2006, 23:28:21

Ik heb zelf de Kappa center evenals de Bi/Dipolen en die liggen op erg niveau !

Maar je bedoelt waarschijnlijk de 5.1 setjes ?





Fijn uiteinde gewenst, Sjors
yep  ;D ;D

Starred

Aiwa, destijd de 'ipod' onder de walkmans

Dr.Bedlo

Quote from: Starred on January  1, 2007, 09:59:16
Aiwa, destijd de 'ipod' onder de walkmans

ja hoe kon ik die vergeten. Teac deed vroeger ook wel leuke dingen
Quad vintage.

Raphie

En we hadden Clarion (van de autoradio's)
SphinX (ook hevig vergane overpriced glorie)
Duson (op de klippen door parallel rebranding)
JBL PRX Power!

Dr.Bedlo

Dat zijn er toch heel wat als je dat zo leest. je durft nu al bijna niets meer te kopen omdat de fabriek toch wel binnen een paar maanden failliet zal gaan ;)
Quad vintage.

ajbeefde

Quote from: fred19633 on January  1, 2007, 10:55:06
Dat zijn er toch heel wat als je dat zo leest. je durft nu al bijna niets meer te kopen omdat de fabriek toch wel binnen een paar maanden failliet zal gaan ;)

Ach dat valt allemaal wel mee...... 
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Audiofiel

Quote from: Starred on January  1, 2007, 09:59:16
Aiwa, destijd de 'ipod' onder de walkmans

En Aiwa was gewoon Sony. ;)


Net zo Philips als Aristona of zo Panasonic als Technics was. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Dr.Bedlo

#48
Quote from: Audiofiel on December 31, 2006, 23:09:50
Ik ben zelf begonnen met de 680ZX en die zo'n 10 jaar lang gehouden. In totaal heb ik zo'n 15 Nakamichi's gehad. De laatste jaren was Nakamichi wel minder goed aan het worden, maar nog steeds het beste merk voor cassettedecks.

Ik heb nu nog steeds een 680 (niet ZX) staan, met een losse HighCom II en een losse Dolby C ruisonderdrukker. En een originele kabel-afstandsbediening. ;)



Zelf heb ik mijn NAKA allang niet meer, maar wees eens eerlijk hoe klonkt nu zo een cassettebandje ten opzichte van een gemiddelde cd en cd speler? Ik heb het niet meer in mijn geheugen staan.
Quad vintage.

Audiofiel

Quote from: fred19633 on January  1, 2007, 15:31:04
Zelf heb ik mijn NAKA allang niet meer, maar wees eens eerlijk hoe klonkt nu zo een cassettebandje ten opzichte van een gemiddelde cd en cd speler? Ik heb het niet meer in mijn geheugen staan.

Ik heb eens een blindtest gedaan met mijn Nakamichi en mijn Sony 557 ESD CD-speler. De 680ZX stond op nabandcontrole direct op te nemen en af te spelen en speelde dus een kleine fractie (halve seconde?) later dan de CD-speler (dat maskeerde ik door 1 seconde volledig te muten). Ik heb totaal 17 mensen laten luisteren in 4-5 sessies (meerderheid geen audiofielen) en 9 vonden het cassettedeck beter (!) klinken en 8 de CD-speler. Dat is 53% in het voordeel van de Nak. Overigens waren de verschillen sowieso extreem klein, dat vond ik zelf ook. 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.