Beroemde merken uit vervlogen dagen.

Started by Dr.Bedlo, December 30, 2006, 18:24:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt


donaldk


advr


Audio Analyse PA60  :music:

mijn eerste contact met Klasse A versterkers...

ik heb er met veel plezier naar geluisterd had alleen net iets te weinig vermogen.
de PA 90 was daarin veel beter maar had geen afstandsbediening. 8)



Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster


AbZ

Quote from: advr on May 30, 2012, 08:12:01
Audio Analyse PA60  :music:

mijn eerste contact met Klasse A versterkers...

ik heb er met veel plezier naar geluisterd had alleen net iets te weinig vermogen.
de PA 90 was daarin veel beter maar had geen afstandsbediening. 8)
Leuke amps zijn dat idd.  Heb ook nog een PA90 staan, niet echt in gebruik, maar kan er moeilijk afscheid van nemen vanwege de geweldige vormgeving.  Stond trouwens ooit in Spitzenklasse I van Stereoplay, samen met oa Accuphase en Luxman, maar wordt nu wat minder gewaardeerd denk ik.  Sic transit...


twani

Quote from: AbZ on September  2, 2012, 11:39:32
Leuke amps zijn dat idd.  Heb ook nog een PA90 staan, niet echt in gebruik, maar kan er moeilijk afscheid van nemen vanwege de geweldige vormgeving.  Stond trouwens ooit in Spitzenklasse I van Stereoplay, samen met oa Accuphase en Luxman, maar wordt nu wat minder gewaardeerd denk ik.  Sic transit...
Die voelt zich vast goed thuis op een "spider rek" ;)

AbZ

#206
Quote from: twani on September  3, 2012, 12:43:59
Die voelt zich vast goed thuis op een "spider rek" ;)
Heb ik idd meermaals overwogen  ;D  vanwege de vorm en omdat het echt een "warme" amp is, niet alleen figuurlijk:  die koelvinnen zitten er niet voor niets...

Dit model (aka Black Bat) heeft overigens nog in het MoMA gestaan, het metropolitan Museum of Modern Art in New York.  Daar kunnen Accuphase en Luxman weer niet aan tippen  :D


Lightspeed

Ik vond halverwege jaren90 het merk Aura (by B&W) wel mooi strak.
Dat was eens wat anders dan die Japanse grote lompe bakken van versterkers.
De VA serie was een typisch Brits design, maar wellicht gemaakt door Rotel. (?)


http://www.gramophone.net/Issue/Page/January%201995/116/735620/
-> nu weer 'back to basics' in STEREO <-
[ Yamaha A-S301 + CambridgeAudio 651BD + Tannoy RevolutionSignature DC4 + Sharp LC32LE705 & Yamaha ingebouwde DAC]
[ GDrive hdd 750GB -Firewire800 > Mac Mini -2010, Audirvana+ 2 & iTunes -A/FLAC muziek > USB 16&24bit > iFi Nano idsd DAC. ]
[ Dual 505-1 (Ortofon) ]

Kingpin

#208
Ooit eens gekocht toen ik er toevallig tegenaan liep, helemaal niet mijn bedoeling maar vond de looks heel mooi (geborsteld aluminium) en kwam er later pas achter dat deze mini set opgebouwd is met componenten uit de ES lijn!











Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

FvP

#209
Quote from: Lightspeed on September  3, 2012, 17:10:26
Ik vond halverwege jaren90 het merk Aura (by B&W) wel mooi strak.
Dat was eens wat anders dan die Japanse grote lompe bakken van versterkers.
De VA serie was een typisch Brits design, maar wellicht gemaakt door Rotel. (?)


http://www.gramophone.net/Issue/Page/January%201995/116/735620/

Aura is nog steeds verkrijgbaar, sterker nog, wij verdelen de toestellen. Zo is de versterker helemaal up to date met o.a. een ingebouwde USB dac en XLR inputs.

Bijpassende cd heeft dan weer xlr-out o.a. alsook diverse digitale inputs zodat de dac ook los bruikbaar is

advr

Quote from: AbZ on September  2, 2012, 11:39:32
Leuke amps zijn dat idd.  Heb ook nog een PA90 staan, niet echt in gebruik, maar kan er moeilijk afscheid van nemen vanwege de geweldige vormgeving.  Stond trouwens ooit in Spitzenklasse I van Stereoplay, samen met oa Accuphase en Luxman, maar wordt nu wat minder gewaardeerd denk ik.  Sic transit...

gaaf, die had ik ook bijna gekocht maar had geen afstandsbediening...later een beetje spijt van omdat de PA60 net iets te weinig vermogen leverde... :music: :music:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Multimediaknaller

En de zeurroundzetjes van Pechnics  :lookaround:

Lightspeed

Quote from: Klinkt Beter on September  7, 2012, 20:59:52
Aura is nog steeds verkrijgbaar, sterker nog, wij verdelen de toestellen. Zo is de versterker helemaal up to date met o.a. een ingebouwde USB dac en XLR inputs. Bijpassende cd heeft dan weer xlr-out o.a. alsook diverse digitale inputs zodat de dac ook los bruikbaar is

Is niet het zelfde hoor. Die jij bedoeld/hebt is van AprilMusic en is Koreaans.
Het merk Aura wat ik vermelde is/was van B&W en was alleen verkrijgbaar in jaren90 tot ±2001.  ;)
-> nu weer 'back to basics' in STEREO <-
[ Yamaha A-S301 + CambridgeAudio 651BD + Tannoy RevolutionSignature DC4 + Sharp LC32LE705 & Yamaha ingebouwde DAC]
[ GDrive hdd 750GB -Firewire800 > Mac Mini -2010, Audirvana+ 2 & iTunes -A/FLAC muziek > USB 16&24bit > iFi Nano idsd DAC. ]
[ Dual 505-1 (Ortofon) ]

PuNkEnStEiN

#213
Quote from: Kingpin on September  7, 2012, 20:36:18Ooit eens gekocht toen ik er toevallig tegenaan liep, helemaal niet mijn bedoeling maar vond de looks heel mooi (geborsteld aluminium) en kwam er later pas achter dat deze mini set opgebouwd is met componenten uit de ES lijn!
Als ik dat zie, doet het me gewoon pijn hoe diep een merk als Sony is gezonken. Vroeger maakten ze echt mooi, degelijk audiospul.
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Kjelt

Quote from: PuNkEnStEiN on September  9, 2012, 16:42:01
Als, ik dat zie, doet het me gewoon pijn hoe diep een merk als Sony is gezonken. Vroeger maakten ze echt mooi, degelijk audiospul.
Merk diversificatie, het is vrij lastig om onder 1 merknaam zowel top als flop spul te verkopen. Klant snapt het niet of is niet bereid heel veel geld te betalen voor een merk dat ook flopspul verkoopt. Vandaar de extra toevoegingen aan het merk om nog een beetje diversificatie toe te passen zoals Bravia, of Matchline vroeger bij Philips. Maar ja het blijft Sony en Philips  :D

AZ1958


paaj

Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

Bensz

#217
Quote from: AbZ on September  2, 2012, 11:39:32
Leuke amps zijn dat idd.  Heb ook nog een PA90 staan, niet echt in gebruik, maar kan er moeilijk afscheid van nemen vanwege de geweldige vormgeving.  Stond trouwens ooit in Spitzenklasse I van Stereoplay, samen met oa Accuphase en Luxman, maar wordt nu wat minder gewaardeerd denk ik.  Sic transit...

Heb ook nog een PA90 en A9 gehad....blijf het "mooi" spul vinden. De betrouwbaarheid bleek niet je van het, ik had kennelijk goede exemplaren, nooit problemen mee.
Was het latere Duson wel beter, en waarom is het ook ter ziele gegaan?
Zou het nieuw zo weer kopen....

jurrien1962

Quote from: paaj on December 28, 2013, 19:16:39
Moet dat dan?
Mag best hoor.

Bij mij doet een AX-892 versterker nog steeds keurig zijn (naar mijn mening) goede werk om een paar oude Epos ES14 speakers aan te sturen en te voeden.

paaj

Ze maken nog steeds mooie apparaten en 'een zielig bestaan' lijkt me ook niet van toepassing.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

marcush

Quote from: Alex Groningen on January 10, 2010, 20:00:08
Zat net even te denken welke luidsprekers ik allemaal heb gehad. Maar schiet me nu een merkt te binnen die onder de vlag van Jamo zat als ik het goed heb Svenska, en bestaat volgens mij ook niet meer.

Mijn allereerste eigen set speakers tesamen met een Philips midiset. Destijds aangeprezen door de verkoper van De grote Een: veel beter dan de standaard Philips speakers, want het waren immers Jamo's..... :mellow:

Wel enorm veel plezier van gehad :smile:


Melbury

Na een Aristona setje, mijn eerste echte speakers: de imf super compact.

In 1978 ! aangeschaft en 25 jaar van genoten.  :)




Paul1967

Grundig Fine Arts audio. Jaar of 20 geleden had ik een hele toren van dit spul. Klonk goed en zag er mooi strak uit, helaas was de duurzaamheid een stuk minder.

Rowdy

Ze hadden ook een full size serie, zoals b.v. de CD9009.

Kantuit

Na dertig jaar trouwe dienst pas onlangs de geest gegeven; pa's Optonica. Stond destijds vrij hoog aangeschreven.

Dynaudio Contour 20
Hegel H120
Vincent S6
Pro-ject tube box SE II / Pro-ject rpm 5.1 / Ortofon 2M red