Beroemde merken uit vervlogen dagen.

Started by Dr.Bedlo, December 30, 2006, 18:24:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

Quote from: Hipster on January  5, 2007, 13:31:29
Dunlavy is ook passé.

Maar of dat onder 'vervlogen dagen' valt, is ter discussie. Ze zijn pas in 2002 gestopt, dus er kunnen best nog hier en daar wat 'demos' bij dealers staan. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Staaled

Quote from: Audiofiel on January  5, 2007, 22:18:43
Maar of dat onder 'vervlogen dagen' valt, is ter discussie. Ze zijn pas in 2002 gestopt, dus er kunnen best nog hier en daar wat 'demos' bij dealers staan. ;)
De oude Grieken leven ook voort............in musea dan. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Alex Groningen

Even een oude topic nieuw leven inblazen.
Mis nog het merk Crown. Doet volgensmij alleen nog wat op het gebied van professionele apparatuur.
En dan de topper onder de luidsprekers, het merk Studiotech. ;D

HermanW.

Wat te denken van Philips. Maakte vroeger heel aardig spul. Komt vandaag de dag niet meer boven het speelgoed niveau uit.

Nahpets

Quote from: Kjelt on January  5, 2007, 13:23:56
Duntech speakers, ik heb ze nog steeds en ben er erg tevreden over.  :)
http://www.duntech.com.au

Ik heb een paar weken geleden nog een setje ( :pompom:) Duntech Souvereign gehoord, wat een monsters  :clapping:
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Rock Solid

Pioneer ... zeker met die mooie blauwe FL output power zebrapaden  ;D op hun versterkers.

manta


ThomasBelgium

Quote from: HermanW. on August 26, 2009, 21:40:19
Wat te denken van Philips. Maakte vroeger heel aardig spul. Komt vandaag de dag niet meer boven het speelgoed niveau uit.

Klopt, maar ze hebben nu nieuwe speakers uit (typenr ontglipt me even) die in hun prijscategorie vrolijk over B&W's en Tannoys uit dezelfde prijsklasse wippen. En zien er nog mooi uit ook. Geen high end maar degelijke hifi is het zonder meer.

ThomasBelgium

Bij Audiohome in Eindhoven zijn zeker nog vijf paar (ofzo) Dunlavy's te koop. Nieuw uit stock.

ThomasBelgium

Nog niet genoemd in deze draad, maar helaas ook wijlen: Aragon. 

ajbeefde

Quote from: ThomasBelgium on August 26, 2009, 22:48:43
Nog niet genoemd in deze draad, maar helaas ook wijlen: Aragon. 

Komen volgend jaar weer op de markt met hopelijk mooie producten....
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

reMC

Western Electric en Tamura natuurlijk. Pel Audio is nu tevens bezig met Jensen breedbandspeakers uit vervlogen tijden, holy sh*t :o Al het mooie is lang geleden gemaakt...

vtuinen

Bestaat Driade nog. Maakte destijds best aardige luidsprekers.
Equipment check my avatar

ThomasBelgium

Quote from: ajbalmere on August 27, 2009, 14:36:08
Komen volgend jaar weer op de markt met hopelijk mooie producten....

Zoveel te beter!

donaldk

Quote from: Alex Groningen on August 26, 2009, 20:45:11
Even een oude topic nieuw leven inblazen.
Mis nog het merk Crown. Doet volgensmij alleen nog wat op het gebied van professionele apparatuur.
En dan de topper onder de luidsprekers, het merk Studiotech. ;D

Is dah uhn zussie van Supertech...

Alex Groningen

Quote from: donaldk on August 27, 2009, 19:49:25
Is dah uhn zussie van Supertech...


Zal het niet weten, maar vermoed van niet.

buizengek

is het ter ziele gegane counterpoint al de revue gepasseerd?
en de onvolprezen ampex bandrecorders?
mvg
buizengek

wil

Vroeger kwijlde ik helemaal weg bij Elipson. Fantastische speakers... Bestaat nog steeds, maar té Frans om commercieel te overleven. Een klasse minder in prijs - maar we hebben het wel over de vroege jaren 80 was , voor hen die B&W niet konden betalen. Het bestaat ook nog steeds, maar heb het nooit meer beluisterd.

Wie heeft nog een plaatje van die lijn van Sansui met die perspex bedieningsknopjes waar vanaf de zijkant een blauw LEDje doorheen gestraald werd zodat je alleen een blauw streepje zag? Was ik helemaal verliefd op.  :inlove:

wil


Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

blue-eyes

BNS, dat is toch een nederlands merk?

Mooi slanke zuilen uit de jaren '80 als ik me het goed herinner.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

wil

Quote from: Blue-Eyes on August 27, 2009, 20:17:41
BNS, dat is toch een nederlands merk?

Mooi slanke zuilen uit de jaren '80 als ik me het goed herinner.
klopt  :)
Net als Magnat ook uit de jaren '80, maar daar gaat het wat beter mee.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Alex Groningen

Bns heb ik ook een tijd terug nog naar gekeken en beluisterd. Op zich helemaal geen verkeerd klinkende luidspreker, Alleen niet helemaal mijn sound.
Komt nog bij dat ik ze ook te groot maar vooral te lomp vond voor hier in de huiskamer.



manta

Phase Linear

Ik heb hier nog een 700B amp, een beest van een versterker.

Peerless Monster

Quote from: Blue-Eyes on August 27, 2009, 20:17:41
BNS, dat is toch een nederlands merk?

Mooi slanke zuilen uit de jaren '80 als ik me het goed herinner.

Loon op Zand toch (ligt tussen de Efteling en Tilburg in).
Ik ken de Evolutions erg goed. Niet al vaak aangeboden.
Maar als ze aangeboden worden voor zo ongeveer 300 euro zie je ze meestal.
Kopen! Echt prachtige speakers om te horen. Enorme rust valt op.
Ik ken ze met een c03 en m03 Luxman combi. Top!!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Joris1971