spookbeelden via schotelontvangst

Started by robin, March 24, 2003, 22:19:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

robin

hallo,

sinds enkele weken ben ik in het bezit van een triax schotel antenne en een philips digitale ontvanger. Ik moet zeggen de kwaliteit is beter dan via de kabel en dan vooral ruisvrij(er). De ontvanger is via een scartkabel aangeloten op m'n Loewe contur 2070 tv. Wat wat opvalt is dat lijnen dubbel worden weergegeven en gezichten soms aande ene kant een wat roodachtige lijn en de andere kant een groenachtige lijn bezitten. Het is wat moeilijk de beschrijven, te sterke convergentie lijkt het wel.
De scart uitgang van de ontvanger kan ook rgb signalen doorgeven, nu staat deze op de cvbs stand, hierdoor is er geen sprake van te sterke convergentie, alleen geeft mijn loewe tv dan beeldstoringen in de vorm van schaduwlijnen die over het beld scrollen en dat is helemaal irritant.

Heeft iemand hier ook ervaringen met convergentie problemen via schotel ontvanger???

De signalsterkte is optimaal en bedraagt 4,5 op een max van 5.

Robin


J.A.F._Doorhof

Hi,

Het lijkt wat op een chroma delay, maar dat vindt ik wel vreemd op de setup die je omschrijft.

Heb je het ook op je DVD speler via RGB ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"