Meest gore film

Started by Joris1971, December 29, 2006, 20:36:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Grindtegel

Echt ik begrijp helemaal niks van die ophef over Hard Candy. Het is een revenge movie die stijlvol is gefilmd en waar niks goors wordt vertoond en waarin geloofwaardig wordt geacteerd.

***SPOILERS***

Helaas is de werkelijkheid vaak nog veel en veel gruwelijker en dat een pedofiele moordenaar op een brilliante manier aan zijn einde komt kan ik alleen maar applaudiseren, meer verdienen zulke gasten niet.
Wat is er nou zo gruwelijk aan? De zogenaamde castratie die niet heeft plaatsgevonden? Ik denk dat iedere vader van een kind dat door een pedofiel is gegrepen hoopt dat de ballen van zo'n gast eraf rotten.

Of de manier waarop de pedo wordt gemanipuleerd om uiteindelijk zichzelf te verhangen? Good riddance zeg ik, hij verdiende het.

Of komt het omdat het meisje zo koel en kil is terwijl wij als kijker nog niet weten of de man daadwerkelijk een pedo/moordenaar is? Echter wordt op het eind van de film duidelijk dat ze dat wel degelijk al lang wist, ze had zijn handlanger namelijk al eerder onder handen genomen en die heeft hem verraden.

Hard Candy is niet walgelijk maar brilliant. Predator wordt prey, prey wordt predator. Rood kapje is niet meer het onschuldige meiske dat door de grote boze wolf wordt achternagezeten, maar Rood kapje is in dit geval de wraak van alle kinderen die ooit slachtoffer zijn geworden van een pedofiel.

***Einde spoiler***

De beste film van 2006 , en mensen die hem walgelijk noemen begrijpen het volgens mij niet helemaal, of ik ben inderdaad de emotioneel gestoorde waarvoor ub mij eerder uitmaakt.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

LexiconLogan

Quote from: Grindtegel on December 30, 2006, 12:44:32
Echt ik begrijp helemaal niks van die ophef over Hard Candy. Het is een revenge movie die stijlvol is gefilmd en waar niks goors wordt vertoond en waarin geloofwaardig wordt geacteerd.

***SPOILERS***

Helaas is de werkelijkheid vaak nog veel en veel gruwelijker en dat een pedofiele moordenaar op een brilliante manier aan zijn einde komt kan ik alleen maar applaudiseren, meer verdienen zulke gasten niet.
Wat is er nou zo gruwelijk aan? De zogenaamde castratie die niet heeft plaatsgevonden? Ik denk dat iedere vader van een kind dat door een pedofiel is gegrepen hoopt dat de ballen van zo'n gast eraf rotten.

Of de manier waarop de pedo wordt gemanipuleerd om uiteindelijk zichzelf te verhangen? Good riddance zeg ik, hij verdiende het.

Of komt het omdat het meisje zo koel en kil is terwijl wij als kijker nog niet weten of de man daadwerkelijk een pedo/moordenaar is? Echter wordt op het eind van de film duidelijk dat ze dat wel degelijk al lang wist, ze had zijn handlanger namelijk al eerder onder handen genomen en die heeft hem verraden.

Hard Candy is niet walgelijk maar brilliant. Predator wordt prey, prey wordt predator. Rood kapje is niet meer het onschuldige meiske dat door de grote boze wolf wordt achternagezeten, maar Rood kapje is in dit geval de wraak van alle kinderen die ooit slachtoffer zijn geworden van een pedofiel.

***Einde spoiler***

De beste film van 2006 , en mensen die hem walgelijk noemen begrijpen het volgens mij niet helemaal, of ik ben inderdaad de emotioneel gestoorde waarvoor ub mij eerder uitmaakt.

Ja ik denk dat je naar de dr. moet. Dit zijn geen dingen die je wilt zien denk ik. Maar uiteraard wil ik niemand iets opleggen. Ik respecteer je mening maar je smaak....ach er valt over te twisten. nee serieus ik vond de film niet lekker om naar te kijken
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

bmateijsen

Quote from: Grindtegel on December 30, 2006, 12:44:32
Echt ik begrijp helemaal niks van die ophef over Hard Candy. Het is een revenge movie die stijlvol is gefilmd en waar niks goors wordt vertoond en waarin geloofwaardig wordt geacteerd.

De geloofwaardige acteerprestatie vind ik iets overdreven, maar inderdaad in hard candy wordt niets goors vertoond. Alleen het onderwerp vond ik wat lastig... (zeker als je kinderen hebt ;) )

LexiconLogan

mee eens, maar is een sick mind niet goor?
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

redfox001

Ik weet niet, ik kon me niet lekker vinden in de wraak omdat die pedo daarvoor veel te aardig werd neergezet. Ik zou zo'n film graag met een gemene gniepige pedo zien die ze dan met hadzagen aan stukjes zagen of zoiets..

Grindtegel

tja dat het onderwerp niet vrolijk is dat klopt inderdaad, maar dan moeten we alleen nog maar naar The Sound of Music etc gaan kijken denk ik.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

bmateijsen

Tuurlijk is een sick mind smerig, vandaar dat ik ook wel moeite heb met het onderwerp. Maar de film laat qua details geen "gore" (op zijn engels) zien. Films als Audition en Ichi "the killer" zijn dan veel explicieter.

Quote from: Kefmania on December 30, 2006, 12:49:24
mee eens, maar is een sick mind niet goor?

bmateijsen

Daar draait mijn maag dan weer van om..... Do... Re.... (hou maar op ;D)

Quote from: Grindtegel on December 30, 2006, 12:52:45
tja dat het onderwerp niet vrolijk is dat klopt inderdaad, maar dan moeten we alleen nog maar naar The Sound of Music etc gaan kijken denk ik.

redfox001

Quote from: Grindtegel on December 30, 2006, 12:52:45
tja dat het onderwerp niet vrolijk is dat klopt inderdaad, maar dan moeten we alleen nog maar naar The Sound of Music etc gaan kijken denk ik.

Ik ben het wel met je eens dat het een meesterlijke film was, ik reageer er niet voor niets zo heftig op  ;)

LexiconLogan

Quote from: Grindtegel on December 30, 2006, 12:52:45
tja dat het onderwerp niet vrolijk is dat klopt inderdaad, maar dan moeten we alleen nog maar naar The Sound of Music etc gaan kijken denk ik.

Hahha ja ok...hard candy dan maar weer..
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Grindtegel

Quote from: redfox001 on December 30, 2006, 12:55:17
Ik ben het wel met je eens dat het een meesterlijke film was, ik reageer er niet voor niets zo heftig op  ;)

heheh dat had ik wel in de gaten hoor, een beetje stoken op zijn tijd mag best, en sarcasme is heerlijke humor  :D
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

redfox001

Overigens was The Woodsman in het Hard Candy genre een film die het onderwerp veel vriendelijker aanpakte met Kevin Bacon die ik ook nog ken van die geweldige film Stir of Echoes !

Maar om op het onderwerp terug te komen, ik zag ooit een film over een jongen en twee meisjes die in Australie bij een verlaten plek in de woestijn ergens naar gingen kijken en waarbij de motor niet meer wilde starten. Toen kwam er "hulp".

Ik weet de titel niet meer maar vergeet niet snel hoe de "hulp" een truuk toepaste die hij in Vietnam had geleerd en die  Head on a stick heette waarbij door een strategische breeuk in de nekwerfel het slachtoffer verlamd is maar nog wel kan reageren op ondervragingen....

)p(

Quote from: bmateijsen on December 30, 2006, 12:48:29
De geloofwaardige acteerprestatie vind ik iets overdreven, maar inderdaad in hard candy wordt niets goors vertoond. Alleen het onderwerp vond ik wat lastig... (zeker als je kinderen hebt ;) )

Ik vond haar tamelijk briljant het onschuldige meisje veinzen, alleen al die blik in haar ogen...
Blijft ook voor mij 1 van de beste films van het afgelopen jaar, niet zozeer vanwege het onderwerp maar de subtiele enscenering.

Gore films als ze goed gemaakt zijn kan ik ze waarderen op de filmische kwaliteiten maar het doet mij niets, als er niet echte schrik momenten inzitten in het verhaal of de montage vind ik ze daarom alleen maar saai...

peter

fca

Ik heb een titel erbij.

Feed.

Walgelijke,perversse scene als de dikke dame gewongen wordt te consumeren met een slang en trechter.
Voor mij het moment aangebroken om de dvd eject button in te drukken.

LexiconLogan

Quote from: fca on December 30, 2006, 15:04:47
Ik heb een titel erbij.

Feed.

Walgelijke,perversse scene als de dikke dame gewongen wordt te consumeren met een slang en trechter.
Voor mij het moment aangebroken om de dvd eject button in te drukken.


Ja zal wel aan mij liggen maar ook die vond ik walgelijk!
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Bylie

Quote from: redfox001 on December 30, 2006, 13:02:16
Maar om op het onderwerp terug te komen, ik zag ooit een film over een jongen en twee meisjes die in Australie bij een verlaten plek in de woestijn ergens naar gingen kijken en waarbij de motor niet meer wilde starten. Toen kwam er "hulp".

Ik weet de titel niet meer maar vergeet niet snel hoe de "hulp" een truuk toepaste die hij in Vietnam had geleerd en die  Head on a stick heette waarbij door een strategische breeuk in de nekwerfel het slachtoffer verlamd is maar nog wel kan reageren op ondervragingen....

Dat was waarschijnlijk de Australische film "wolfcreek", ik vond het een geweldige film!

Over het algemeen boeit en raakt "gore" mij niet echt en kan suspense en een goed verhaal mij veel meer op het puntje van mijn stoel laten zitten.
"Teamplay is essential, it gives the enemy other people to shoot at"

Joris1971

Quote from: Grindtegel on December 30, 2006, 12:44:32
Echt ik begrijp helemaal niks van die ophef over Hard Candy. Het is een revenge movie die stijlvol is gefilmd en waar niks goors wordt vertoond en waarin geloofwaardig wordt geacteerd.
Hard Candy is niet walgelijk maar brilliant. Predator wordt prey, prey wordt predator. Rood kapje is niet meer het onschuldige meiske dat door de grote boze wolf wordt achternagezeten, maar Rood kapje is in dit geval de wraak van alle kinderen die ooit slachtoffer zijn geworden van een pedofiel.


De beste film van 2006 , en mensen die hem walgelijk noemen begrijpen het volgens mij niet helemaal, of ik ben inderdaad de emotioneel gestoorde waarvoor ub mij eerder uitmaakt.

idd, ik vond die film totaal niet goor of over the top bizar.
Ok het is natuurlijk geen simpele, leuke humor film maar ik sluit me volledig aan bij Grindtegel.

Point7

Van de nieuwere horrorfilms vond  ik de remake van The Hills Have Eyes ook heel goed.
The Devil's Rejects vond ik ook goed. Dit vind ik films waar de gore goed gemaakt is en waar ze veel laten zien.
CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

StrayDog

Meest gore film die er volgens mij bestaat:
August Underground's Mordum

Ik heb qua gore films zowat alle beruchte voorbeelden wel gezien, maar er is niets anders wat echt in de buurt komt van deze film.

Tip: ik zou hem niet met vrienden/familie/kennissen kijken, want ze zullen je waarschijnlijk een zieke psychopaat vinden als je ze dit voorschotelt (zeer begrijpelijk).
Persoonlijk gaat mij deze film wat te ver en ik zal hem ook niet snel nog een keer kijken.

Hootie

Audition

Heb ik in het filmhuis gezien. Tot de pauze alles rustig. Na de pauze is meer dan de helft van het publiek vertrokken.

Mvgr. Hootie.
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

Del member

Quote from: Grindtegel on December 30, 2006, 12:44:32
De beste film van 2006 , en mensen die hem walgelijk noemen begrijpen het volgens mij niet helemaal, of ik ben inderdaad de emotioneel gestoorde waarvoor ub mij eerder uitmaakt.

De film is idd briljant goed. Maar na 10 minuten had ik door dat wat het meisje denkt over de dader niet echt is wat het lijkt. 't Is niet zo zwart wit.
Dat zie je onmiddelijk aan hoe die gast reageert kwa lichaamstaal als het meisje te ver probeert te gaan tijdens het fotograferen om hem uit de tent te lokken.

SPOILER
Op het einde de bevestiging dat het niet zwart/wit is en dat de man niet veel keuze had en ook maar een toeschouwer was.
Er zit een geheimpje op en dat moet goed bewaard worden, namelijk de foto in de kluis wat het meisje uiteindelijk vindt.
SPOILER

Kicken op het feit dat de zogenaamde dader gestraft moet worden en dus helemaal opgaan in de gruwel vind ik beetje ziekelijk. Dan denk je even zwart wit als het meisje.
Ik beweer niet dat JIJ zo denkt maar ik heb al andere reacties gelezen die in die richting uitgaan.

Grindtegel

#46
Quote from: ub4b on December 30, 2006, 20:23:58

Ik beweer niet dat JIJ zo denkt maar ik heb al andere reacties gelezen die in die richting uitgaan.

Dan is het goed  ;)

Spoiler

Overigens interpreteer ik de film zo dat het wel heel duidelijk was dat hij wel degelijk dader was, al wordt dat inderdaad niet expliciet vermeld (hij roept dat ie er wel bij was tijdens de verkrachting/moord maar niets heeft gedaan, zij zegt daarop dat zijn handlanger precies hetzelfde vertelde voordat hij stierf). En of hij nou uiteindelijk wel of niet het meisje daadwerkelijk heeft vermoordt doet er dan ook niet toe. Dat ie mee heeft gedaan is genoeg.

Spoiler



Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

redfox001

Het is natuurlijk ook wel gemeen van die regisseur om die film hard candy te noemen dat trekt snel het goede publiek. Ik lees altijd eerst imdb  :)

Rielplayer

Quote from: redfox001 on December 30, 2006, 21:10:25
Het is natuurlijk ook wel gemeen van die regisseur om die film hard candy te noemen dat trekt snel het goede publiek. Ik lees altijd eerst imdb  :)

heb je hem al gezien?
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Del member

Quote from: Hootie on December 30, 2006, 19:55:10
Audition

Heb ik in het filmhuis gezien. Tot de pauze alles rustig. Na de pauze is meer dan de helft van het publiek vertrokken.

Mvgr. Hootie.

Wij zaten dan nog in de kleinste zaal van een arthouse bioscoopzaal in gent (studio skoop). Toen had ik een thuis nog 4:3 scherm van 1m80 hoog (met Barco 801s) en 't cinema scherm was vergelijkbare hoogte maar iets breder maar je zat er dan wel met je neus op want dat zaaltje was amper groter dan mijn living en een goede 35mm print op zoiets is extreem scherp en nogal helder ook.

Film daarna in de DVD verhuur zien liggen nooit echt zin gehad om hem opnieuw te zien. 1x genoeg  :D