Component video?

Started by jeroen75, January 19, 2003, 16:12:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jeroen75

Ik overweeg een satelliet decoder aan te schaffen, maar kom alleen tuners tegen met composiet, SVHS en RGB Scart video uitgangen. Omdat mijn projector met component (YPrPb) video signalen de beste kwaliteit geeft en de MPEG2 data zelf zo ook is opgedeeld, ben ik benieuwd of er een tuner bestaat die dit formaat ondersteunt.

J.A.F._Doorhof

Hi,

Normaliter zal dat moeilijk worden.
Component is het amerikaanse principe, wij europeanen hebben RGB.

Veel projectoren vindt je inderdaad met component aansluitingen omdat deze voornamelijk ook voor de US markt gemaakt worden, wij kunnen wel af met S-video.

Een satreceiver met een S-video uitgang lijkt me de beste optie voor je.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sven.

Hoi,

Ik zit met hetzelfde probleem, heb een sharp 90e en wil die ook graag aansturen met component video. Mooi progressive plaatje met de philips 963sa maar een sat decoder die dit ook netjes uitgeeft is een probleem om te vinden. De philips is toch een nederlands (europees) produkt en heeft ook component uit aangezien dit een veel mooier plaatje oplevert dan s-vidio (RGB?). Volgens mij moet er toch een sat receiver te vinden zijn die ook component (YPbPr) uit geeft.
Als je er een vind dan hoor ik het graag.

Groetjes Sven.

J.A.F._Doorhof

Hi,

Een DVD speler heeft als voordeel dat het beeld opgeslagen staat als YUV of wel het analoge Y,Pr,Pb, via de sateliet is het native signaal RGB dus zul je alleen sat receivers vinden met RGB uitgangen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sven

Hoi,

De dreambox heeft, mits er de nieuwste firmware op staat, de mogelijkheid van component over scart output.


Gr, Sven.

Sven

Ik heb het zelf even getest hiero en het werkt perfect. Zie zelf geen verschil met RGB trouwens.

Sven.

kermit

Sven , Ik heb ook een philips dvd 963 sa, maar ik stuur mijn projector aan aan via de s video. Het verschil tussen s video en component is niet te zien . Dus stuur hem gerust aan met s video indien mogelijk. Alleen kun je dan geen gebruik maken van progressive via de s video .
Mvg Brian

J.A.F._Doorhof

Hi,

Als je het verschil niet ziet is er wat met je projector mis.

Ten eerste gebruikt de Philips ALLEEN bij component de hoge kwaliteits DAC's en ten tweede is het verschil S-video en Component over het algemeen extreem goed te zien.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sven

@Brian,

Ik heb het hier over een schotelontvanger ;D geen DVD speler, dat was in een ander topic. De DVD speler heb ik nog niet trouwens.

Gr, Sven.