Wireless + ADSL

Started by bmateijsen, January 19, 2003, 12:55:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bmateijsen

Aangezien ik niet zeer flexibel ben met mijn laptop nu, zit ik toch te denken  om voor mijn ADSL naar Wireless te gaan.

Even een paar vragen:

- Krijg je geen snelheidsverlies?
- Welke producten bieden de beste oplossing?

En natuurlijk als je ook wireless gebruikt met kabel of ADSL... wat zijn jouw ervaringen?

Ik ben benieuwd!

Groet Bjorn

J.A.F._Doorhof

Hi,

Ik heb er een tijdje mee gewerkt en het werkt echt in een normale ruimte vlekkeloos, ik ben er alleen mee gestopt omdat wij een draadloos videodistributie systeem gebruiken thuis en dat stoorde nogal.

Je moet met je laptop wel op je batterij letten, als die onder de helft komt dan zakt de snelheid van de ontvangst behoorlijk in.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bmateijsen

We hebben het er al eens over gehad.. :)

Ik wil de laptop gewoon aan het stroomnet laten hangen, dan heb ik ook geen last van de batterij.. Punt is dat ik niet standaard op 1 plek zit met mijn laptop, en een stopcontact is snel gevonden, maar UTP iedere keer doortrekken niet..

Gelukkig heb ik geen draadloos videodistributiesysteem, dus dat kan niet storen..

Had je geen snelheidsverlies?? Dat is het enige (+ de prijs) wat me nu nog een beetje tegenhoudt.

Groet Bjorn

Roland

Op mijn stage hebben we een draadloos PCMCIA 3Com kaartje in Laptop .... snelheid 11 Mbps .... ligt een beetje aan je verbinding of je snelheidsverlies krijgt. Als je 2 Mbit downstream hebt met een draadloos 11 Mbps kaartje.... ja dus  ;)
Ik moet wel even zeggen dat 3com producten altijd vrij duur zijn en wat minder bekende merken ook hoogwaardige netwerkapparatuur maken.

Prijsvoorbeeldje (bij een bekende winkel):
Asus draadloos kaartje = 79e     Accesspoint = 149e
Edimax draadloos kaartje = 69e     Accesspoint = 139e

Er zijn ook snellere draadloze varianten, maar misschien is deze al snel genoeg voor je.

J.A.F._Doorhof

Om de prijs hoef je het zeker niet te laten.
Mail maar eens voor een aanvraag naar [email protected].
Op dit moment zijn we erg bezig met ADSL en draadloze netwerken, het kan goedkoper dan je mischien denkt.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Vespa

Je moet zeker geen schrik meer hebben om die wireless te gebruiken, heb het hier thuis ook en werkt werkelijk prima. En dan snelheid: tegenwoordig is er al voor een redelijke prijs 22mbit wireless te kopen, dus dat gaat allemaal zeer goed meevallen. Gewoon kopen!