Satelliet

Started by Ron Zuiderwijk, January 19, 2003, 09:40:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ron Zuiderwijk

Ik zit hier in het Westland gewoon via de kabel televisie te kijken en sinds November is het signaal erg slecht,bijna op alle zenders sneeuw.
De monteurs van de plaatselijke CaiW zijn al 3 keer geweest en maandag komen ze voor de 4e keer.
Het schijnt niet aan mijn instalatie te liggen maar er is iets in de centrale kast aan het eind van de straat,maar zo langzamerhand word ik er strontziek van.

Nu mijn vraag,als ik een satelliet aanschaf met bijvoorbeeld het TOP-pakket van CanalDigitaal (€46,50 p/m) is mijn beeldkwaliteit dan plots zoveel beter?

Momenteel heb ik ook Canal+,via de kabeldecoder,en betaal dan 32 euro p/m,ik betaal ook iets van 12 euro p/m voor de kabel dus kwa prijs ontloopt dat elkaar niet zo,kortom ga ik er dik op voorruit kwa kwaliteit??

Enig nadeel is dat ik nu via de kabelinternet en wat anders op moet zoeken.

Met vriendelijke groet,Ron Zuiderwijk:D

Rob_Dingen

Hoi Ron

Welkom in de wondere wereld van cai  ::)
Wat je kunt doen is je eigen eerst verdiepen in de materie
Maar als je de juiste ontvanger koopt (bijv humax of hyundai)en je houd wat van hobbyen
Dan kun je zonder te veel kosten alles bekijken
Neem ook eens contact op bij je in de buurt met een zaak die schotels verkoopt die kunnen je meestal ook verder helpen (niet ddor de telefoon natuurlijk)
Hier nog wat links om te lezen
http://www.duwgati.com/NLversie/index.htm
http://www.sat4all.com/ubbthreads/ubbthreads.php

Rob

Plasma1

Rob heeft absolut gelijk. Welkom in de wondere wereld van de CAI >:(
Ben zelf sinds enkele dagen in het bezit van een Topfield 4000 en kan alleen maar zeggen: SUPER!
Werkelijk niet te vergelijken met de kabel. Ook de opnames met dit apparaat op z'n harde schijf zijn dus echt in DVD kwaliteit.
De links van Rob zijn zeker verplichte kost om eerst eens goed door te nemen.
Nog vragen? Geen probleem.
Succes.




dick

Ook hier een zeer tevreden "schotelaar"  kwaliteit is echt veel beter dan kabel. Dit komt omdat het volledig digitaal is, en geen gebruik meer maakt van de slechte infrastructuur van je kabelboer.. Verder kan je het zo gek maken als je wilt natuurlijk qua prijzen.. Zelf vergelijk je het top pakket van Canal digitaal van 45 euro met de 32 euro voor canal+.. Dit kan je absoluut niet met elkaar vergelijken!! Met de 45 euro van het top pakket, ontvang je veel meer zenders met een veel hogere kwaliteit..Het canal+ pakket van canal digital, kost 26 euro, en dan heb je ook nog het 16/9 kanaal die je volgens mij niet met een canal+ decoder krijgt.. Verder krijg je uiteraard alle Nederlandse, maar ook meer buitenlandse zenders.. Houd er wel rekening mee, dat je per televisie 1 decoder moet neerzetten! Dus als je hele huis vol televisie's staat, zou het nog wel eens een dure operatie kunnen gaan worden! Maar als het enigzinds kan, meteen overgaan! Je krijgt absoluut geen spijt.. En wat betreft internet.. Tsja, wachten op ADSL..

Groet!

Ron Zuiderwijk

Houd er wel rekening mee, dat je per televisie 1 decoder moet neerzetten! Dus als je hele huis vol televisie's staat, zou het nog wel eens een dure operatie kunnen gaan worden!
___________________________________________

Wat bedoel je daarmee?
Dat ik niet net als nu mijn televisie door kan lussen naar mijn kleine tv boven in mijn slaapkamer?

dick

Dat kan inderdaad NIET!!! Stel dat je 2  televisie's hebt, dan moet je een zgn. 'twin-lnb'  kopen, dat houd in dat er twee kabels van je schotel af komen, 1 gaat naar de televisie in de slaapkamer, en 1 gaat naar de TV in de huis kamer...


Groeten

dick

J.A.F._Doorhof

Wacht even, dat ligt eraan.

Ik gebruik ook maar één receiver en meerdere TV's.
Je kunt alleen maar 1 kanaal per keer bekijken.

Ik gebruik een 2.4Ghz distributie systeem zodat ik vanaf elke kamer gewoon met een AB ook de receiver kan bedienen, maar nogmaals 1 kanaal voor ALLE TV's, anders moet je inderdaad meerdere receivers plaatsen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ice Qbe

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 20, 2003, 18:58:54
Ik gebruik een 2.4Ghz distributie systeem zodat ik vanaf elke kamer gewoon met een AB ook de receiver kan bedienen, maar nogmaals 1 kanaal voor ALLE TV's, anders moet je inderdaad meerdere receivers plaatsen.

MvrGr.
Frank
Hi Frank,

Kun je me iets meer vertellen/mailen mbt het 2.4Ghz distributie systeem.
Bij voorbaat dank

IceQbe
_________________
It crazy to see, people be
What society wants them to be...BUT NOT ME !
http://up.to/iceqbe

J.A.F._Doorhof

Dat kan hier wel.

Je hebt een zender, die ontvangt 2x Tulp voor geluid en 1x Tulp voor beeld, en je hebt een receiver deze geeft 2x tulp voor geluid en 1x tulp voor beeld.

Je plaatst zoveel receivers als je wilt binnen je omgeving en je kan tevens via deze systemen de signalen van je AB versturen.

Echt ideaal, geen draden trekkerij en je AB werkt overal.

Mail me voor prijzen, en die vallen gelukkig reuze mee.

MvrGr
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

De_Sint

Ik onderschrijf het concept van Frank

Meerdere tuners betekend veel werk en veel geld.
Goede decoders kosten veel geld en voor volledige flexibiliteit van 2 gescheiden decoders op 1 schotel heb je aan een twin lmb niet genoeg.

Daarvoor moet je een quatrolmb aanschaven met ditto kabels. Niet echt een pretje een klauwen vol geld.

Enige nadeel aan Frank zijn systeem is dat je bij alle TV's maar op 1 zender tegelijk kan kijken. Dus geen video'tje opnemen op 1 kanaal en kijken naar de volgende.


met vr.gr.
Marco Schaeffer