Samsung 42"Plasma gestolen op 1ste kerstdag

Started by the41stside, December 26, 2006, 12:55:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

the41stside

Hallo, zoals elk jaar ga ik gezellig met mijn vriendin kerst vieren bij mijn moeder aan de andere kant van Nederland.
We besloten ook een nachtje te overnachten.
Toen we 1ste kerstdag savonds thuis kwamen merkte mijn vriendin al snel op dat er aan de voordeur een ruitje gebroken was.
Ik liep snel naar boven (woning op 1ste verdieping) en zag en dat er een heel groot deel uit de deur was getrapt.
Ik kroop door het gat omdat de deur niet meer open te maken was via de sleutel.
Het was erg donker en het stonk er naar urine.
Als snel kwam ik erachter dat mijn plasma (incl.bon, papieren, afstandsbediening etc want dat had ik allemaal in een la liggen)van de muur was verdwenen en dat het hele huis op de kop lag.
Ik kwam er ook snel achter dat zo ook mijn digitale video camera van Panasonic, een Panerai Luminor 1950 horloge en mijn Playstation 2 was gestolen.
Ik heb direct de politie gebeld maar ik ben bang dat het niks gaat uithalen.
Dus ik hoop dat iemand hier binnenkort iets aangeboden krijgt wat van mij gestolen is.
Als u wat weet zou ik het graag van u horen.

Ik heb het serial nummer van de tv niet maar wel een paar andere codes die op de doos staan en waarschijnlijk ook op de tv:
ps42e7sx/xec  aeqw35fz601631
Type no: ad4257


Hier heb ik nog de code van de camera:
Serial: c3hs00471


Van het panerai horloge kan ik alleen zeggen dat het zwanehalsje ontbreekt.


Playstation2 incl.spel tony hawk

robbiedobbie

Sterkte ermee, is mij ook een keer overkomen. Ik voelde me echt enorm genaaid.
HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Dergert

En ik dacht dat ik ziek was nadat ze gisteren mijn 2 weken oude nieuwe fiets gejat hadden.  :(
Staat in geen enkele verhouding tot wat jou overkomen is.
Ze moeten godverdomme eens van andermans spullen afblijven. Ik hoop dat ik ooit eens iemand op heterdaad betrap. !!!

Sterkte ermee

Jeroentjuh

Pffff ook een fijne kerst gewenst :S

Tjonge jonge.... wij hard werken voor onze hobby's... en hun halen het in 1 nachtje weg :(

Sterkte... en toch nog fijne feestdagen ( voor ze ver dat dat nog mogelijk is ).

Sjors

Zelfs op 1e kerstdag ! dan heb je echt geen hart  ::) niet te geloven echt..


Héél veel sterkte gewenst.




Groet, Sjors

peterb1969

Balen man. Bij mij is vorige maand het hele huis leeggehaald dus ik weet wat je voelt. Het goede nieuws is wel...................... je mag nieuwe spullen kopen (ik hoop dat je goed verzekerd bent)

kobuzz

Da's zuur zeg....heel veel succes met de ongetwijfeld vervelende en bewerkelijke afwikkeling. Hoop dat je snel weer naar een nieuw scherm zit te kijken en het achter je kunt laten.
Audio: Yamaha RX-V771, Sony SA-VE705, KEF Q1, KEF Q-9C, SVS 25-31 PC+
Video: Yamaha PDM-4220, BG1208s/2, Projecta electrol 1,90m 16:9, PS3, HDFuryII+Box1020

You you and you...Panic. The rest of you, come with me

Sjors

#8
Bij ons is eind Oktober 2001 ook ingebroken toen waren wij op vakantie, leuk als je op je vakantie adres opgebeld word door de buurman die de post en de planten verzorgende met de mede deling dat er is ingebroken is.. die man was zo van streek door deze gebeurtenis.

Als je weet dat ze komen zet ik nog liever alles in de hal bij de voordeur zodat ze het zo mee kunnen nemen, maar het idee dat er mensen in je huis zijn geweest en in al je persoonlijke (!) eigen domen hebben zitten graaien is verschrikkelijk  :( ik heb een week lang bij m'n vriendin geslapen omdat ik het moest laten bezinken.. echt een ervaring die ik niemand toewens.


Ik ben er nu over heen en gelukkig hadden wij een zéér goede verzekering waarvan we voor alles de volle mep hebben terug gekregen.



Nogmaals ik wens de topic starter veel sterkte, en mocht ik iets tegen komen dan hoor je dat uiteraard.


Groet, Sjors

5061

Dit wens je niemand toe. Heel veel sterkte met het verwerken van deze superonbeschofte daad en nog een klein adviesje..

Bij de afwikkeling van de schade zal je gezien de omvang te maken krijgen met een schade-expert. Deze zal gaan bepalen wat je schade is. Indien je het er niet mee eens bent ( bv ivm de nieuwwaardeclausule en de afschrijving)   danwel een vervelend gevoel er van hebt, kan het verstandig zijn een contra-expert in te schakelen. Kijk even je polisvoorwaarden na omdat die kosten vaak door de verzekeraar worden vergoed. Je moet ook ( in dat geval) z.s.m. de verzekeraar informeren dat je van een contra-expert gebruik wenst te maken.
Heel veel succes toegewenst.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

Dibbus

#10
Da's balen, voor jullie dus geen fijne kerst.
hopelijk valt het gezeur met de verzekering mee.
veel sterkte.

Gr Dibbus

kid

Heb hier geen woorden voor, het zal je maar gebeuren.
De politie doet hier dus gewoon niets aan, je mag hopen dat ze bij je langs komen.
En mocht je de inbrekers treffen raak ze niet aan want ze klagen je nog aan ook.
En als alles goed komt met de verzekering blijf je toch met het idee zitten dat ze al een keer bij je binnen zijn geweest.
Ik wens jullie heel veel sterkte, ik hou het zeker in de gaten of hij ergens opduikt.

gr, Adri

gn!uz

Ons ook overkomen, terwijl we met 2 kleintjes boven lagen te slapen. Gelukkig op dat moment nog geen plasma. Nu wel.
Maar omdat het ons al eens is overkomen toch maar op zoek gegaan naar een manier om de boel te beveiligen.
Nu alarmcentrale (inc brandmelders) op een meldkamer aangesloten via een paars-geel gekleurd energiebedrijf! Die hebben een interessante aanbieding vwb huisbeveiliging. Check het eens.

En succes.. Zoiets hakt er altijd in.. Duurt soms even.

BOUBOU

hoe zit dat presies met die urine lucht die je rook?
Hebben de dieven in de huiskamer ook nog de moeite genomen, hun behoefte te doen?  :o

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

rob964.c4

Hier word je toch niet blij van, echt heel vervelend voor al die gene die het al mee gemaakt hebben.

Na aanschaf van de plasma ben ik ook maar eens gaan kijken naar de beveiliging van ons huis, was/en is standaard.

Dus zijn nu aan het kijken wat we gaan doen andere sloten, en preventie strips op de deuren.

Tevens een dochter sinds 4 maanden en haar slaapkamer grenst aan de schuur dus daar ben je zo binnen, moet er niet aan denken.

Over de politie: heb eens mee gemaakt dat er in gebroken werd in het kantoor boven de zaak, daar was niet te helen dus het pand uitgegaan naar de overkant en daar bij de snachbar de politie ingelicht, 45 minuten later waren ze er 2 agentes, of ze nog binnen waren was de vraag!
vind je het erg dat ik niet ben gaan kijken was mijn antwoord.


robert

Raphie

meeste inbrekers komen binnen door een grote spatel te gebruiken door de voordeur brievenbus.
Ik raad een ieder dan ook aan om 's nachts en als je weg bent de deur op slot te draaien, anders drukken ze hem zo open.
ook zijn er een aantal sloten waarbij je met bijv een creditcard of stukje blik ook zo het slot opendrukt door hem tussen de gesloten deur te wringen.

Mijn woning kreeg 3 jaar geleden een Politie keurmerk, maar beveiliging is zo sterk of zwak als de dicipline die je zelf hebt.
JBL PRX Power!

Dutchie

Da's mooi klote man!!! Er zijn nou eenmaal in onze maatschappij een aantal figuren die niet met d'r gore poten van andermans spullen af kunnen blijven!!
Ik moet er niet aan denken dat zoiets mij zou overkomen. Ze hebben onze caravan al eens leeggehaald, en dat vond ik al vreselijk!
We hebben dan ook alles laten nakijken en een goed alarm laten installeren. Hopelijk is dat afdoende, maar ik heb zo m'n twijfels.

Sterkte met de verdere afhandeling van deze ellende en toch alvast een gezond en inbraakvrij 2007 gewenst.
Huiskamer HT:  Samsung Q9F 75inch | Pioneer SC-LX801 | Pioneer UDP-LX500 | Kef iQ9 | Kef iQ6C | Kef iQ5 | Sub: SVS SB-3000 | Harmony One

BOUBOU

@the41stside


Op marktplaats staan een aantal Panerai Luminor horloges tekoop.
Misschien dat een van de aangeboden exemplaren aangeboden door iemand woonachtig in jouw omgeving?
marktplaats

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

rattaplan

klote voor je!
De politie heb je trouwens ook niets aan! Bij ons bebrijf is al meerdere malen voor tienduizenden euro gestolen. Een keer is een oud stage-medewerker herkend door verschillende getuigen, die gezellig met een paar vriendjes inkopen (zonder te betalen natuurlijk) kwam doen bij onze MediaMarkt(lees automatisering) afdeling. Reactie politie "Geen tijd" "jullie zijn toch verzekerd".

Maar goed... ander vraagje
Hoeveel keert de verzekering eigenlijk uit? Ik bedoel, op basis van nieuwwaarde/dagwaarde? en is dit gekoppeld aan het bedrag dat je ervoor betaald hebt of de adviesprijs van de fabrikant? Dit is mij niet duidelijk.

Ik heb bijvoorbeeld een versterker die adviesprijs 1799,- euro was, maar die ik bij een speciale actie kon bemachtigen voor 500,- euro Ik heb ook een bon met 500,- euro. Als deze wordt gestolen waar gaat de verzekering dan van uit?

gr Ruben


Bant

Quote from: rattaplan on January  3, 2007, 11:50:13
klote voor je!
De politie heb je trouwens ook niets aan! Bij ons bebrijf is al meerdere malen voor tienduizenden euro gestolen. Een keer is een oud stage-medewerker herkend door verschillende getuigen, die gezellig met een paar vriendjes inkopen (zonder te betalen natuurlijk) kwam doen bij onze MediaMarkt(lees automatisering) afdeling. Reactie politie "Geen tijd" "jullie zijn toch verzekerd".

Maar goed... ander vraagje
Hoeveel keert de verzekering eigenlijk uit? Ik bedoel, op basis van nieuwwaarde/dagwaarde? en is dit gekoppeld aan het bedrag dat je ervoor betaald hebt of de adviesprijs van de fabrikant? Dit is mij niet duidelijk.

Ik heb bijvoorbeeld een versterker die adviesprijs 1799,- euro was, maar die ik bij een speciale actie kon bemachtigen voor 500,- euro Ik heb ook een bon met 500,- euro. Als deze wordt gestolen waar gaat de verzekering dan van uit?

gr Ruben



Hier ben ik ook erg benieuwd naar. Is het niet gewoon een percentage dat ze van de nieuwprijs afhalen elk jaar. En dat ze voor de verschillende catogorien (tv's, auto's etc etc) andere percentages hanteren?

rattaplan

QuoteHier ben ik ook erg benieuwd naar. Is het niet gewoon een percentage dat ze van de nieuwprijs afhalen elk jaar. En dat ze voor de verschillende catogorien (tv's, auto's etc etc) andere percentages hanteren?

zoiets dacht ik ook. Alleen wat is de nieuwprijs? Is dit de adviesprijs van de fabrikant?

BOUBOU

#21
Er zijn ook verzekeringsmaatschappijen waar je je audio tegen nieuwwaarde kunt verzekeren.
Wel is een alarm van een bepaalde categorie noodzakelijk, en ook de premie is niet misselijk.
Er zijn destijds verschillende topics geweest over het verzekeren van audio.
Misschien dat iemand ze nog weet terug te vinden.

MvGr. BOUBOU

edit:
oa hier info audio verzekering

Onder Afterhours is nog wel meer te vinden.  :)
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

Snowmaster

#22
Quote from: rattaplan on January  3, 2007, 11:50:13
Maar goed... ander vraagje
Hoeveel keert de verzekering eigenlijk uit? Ik bedoel, op basis van nieuwwaarde/dagwaarde? en is dit gekoppeld aan het bedrag dat je ervoor betaald hebt of de adviesprijs van de fabrikant? Dit is mij niet duidelijk.

Ik heb bijvoorbeeld een versterker die adviesprijs 1799,- euro was, maar die ik bij een speciale actie kon bemachtigen voor 500,- euro Ik heb ook een bon met 500,- euro. Als deze wordt gestolen waar gaat de verzekering dan van uit?

gr Ruben

De verzekeraar vraagt vaak naar een aankoopbon om leeftijd en waarde te bepalen.
Je verzekert op basis van nieuwwaarde, maar afhankelijk van het soort apparatuur en de leeftijd hanteert de maatschapij wel een afschrijving.
Jouw schade is €500,- want dat is het geld dat je indertijd uitgegeven hebt minus afschrijving. Als het relatief nieuwe apparatuur is, krijg je nog volledige vergoeding.
Voor die €500,- vind je nu waarschijnlijk iets beters

Lastiger wordt het als je voor hetzelfde geld geen gelijkwaardige apparatuur kunt krijgen. Je kunt dan beter je bon niet overhandigen, maar een foto als bewijsstuk afgeven. De maatschappij zal dan waarschijnlijk op basis van de huidige marktprijzen (a.d.h.v. prijslijsten en soort/type) tot vergoeding overgaan.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

rattaplan

QuoteLastiger wordt het als je voor hetzelfde geld geen gelijkwaardige apparatuur kunt krijgen. Je kunt dan beter je bon niet overhandigen, maar een foto als bewijsstuk afgeven. De maatschappij zal dan waarschijnlijk op basis van de huidige marktprijzen (a.d.h.v. prijslijsten en soort/type) tot vergoeding overgaan.

Ja precies. Mensen die dus goedkoop via internet kopen, of 2ehands, of showmodel bijvoorbeeld, kunnen dus beter maar geen bon inleveren, want als er wat gebeurt (diefstal oid.) dan wordt je dubbelop genaaid. Zoals je zegt een gelijkwaardig apparaat zul je, bij inlevering van een bon, van het uitgekeerde geld dan niet meer kunnen halen. Hierbij natuurlijk rekeninghoudend met de afschrijving etc. In principe raar want er wordt dan voorbijgegaan aan de waarde van een produkt, maar alleen gekeken naar wat het heeft gekost.

Soortgelijke misverstanden zijn er trouwens ook bij de huizenverkoop. De verkoopprijs van een huis, betekent niet dat dan het huis ook zoveel waard is.

lop.com

#24
Had je geen Alarm systeem ofzo?

ALs iemand op marktplaats een Plasma voor een redelijke prijs aanbied+aankoopbon ben ik als koper te goedertrouw..
Ik was rond de Sinderklaas nog bij iemand, wel een bon maar de man+zijn huis+zijn zooi in zijn huis kwamen niet overeeen met iemand die zo`n keurige 42inch zou hebben.
Deze niet gekocht en direct doorgereden naar het bureau.  Daar begreep ik dat het een "bekende was"
Helaas wordt je dan niks mee gedeeld, informatie gaat bij politie om begrijpelijke redenen 1 kan op.
Ze hebben iemand van IT een screenie van de marktplaats ad laten maken. Verder weet ik niet wat er gebeurd is. Maar ik begreep er een beetje uit dat meneer om 06.00 een belletje aan de deur k0n verwachten.

Dus inderdaad een bon zeg dus niks.
En ik snap niet dat iemand met dure spullen in huis geen Alarm systeem heeft...
(edit: Ook al weet ik dat veel (goedkopen >200E )alarm systemen schijnveiligheid bieden)



Lid sinds 2003