Meet & Buy & Sell bij Rielplayer

Started by wh-vanderpost, December 23, 2006, 15:27:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wh-vanderpost

Gisteren (vrijdag 22 december) hadden een vriend en ik afgesproken om een PC op te halen bij Maurice a.k.a. Rielplayer. Tijdens de correspondentie per PM werd er al gevraagd of wilden dat de HT nog even 'opgestart' werd ;D "Uiteraard!!", zei ik als HT fanaat ... alleen wist ik niet hoe de koper van de PC hier tegenover stond, dus we hebben besloten om het nog even open te laten tot we er daadwerkelijk waren. Om de demo min of meer zeker te stellen, heb ik die vriend natuurlijk lekker zitten maken met verhalen van HT's die ik al gezien heb en dat heeft gewerkt >:D Hij wilde dat ook wel eens zien en zit nu zelfs te kijken in hoeverre hij dit thuis ook kan gaan maken ;D

Na een warm welkom bij Maurice thuis hebben we even snel bekeken of de PC was wat we ervan verwacht hadden.. maar ach, bij een forum lid is het bij dit soort aankopen eigenlijk gewoon een kwestie van blindelings in de auto schuiven om zo meer tijd voor een demo over te houden!
De zolder is de plaats waar het HT geweld losbarst bij Maurice in huis, een Barco, een stapel apparatuur die een 5.1 setup met B&W luidsprekers en een Velodyne sub (klein maar fijn!) aanstuurt. Voor meer details: link ;)

Mijn oog valt op de Xbox 360, wel bij mij bekend uiteraard .. maar nog nooit aan het werk gezien op een projector (alleen op de kleine Samsung LCD's bij de MM). Maurice was er laaiend enthousiast over, stottervrij HD materiaal en een heel mooi plaatje. Na het zien van de eerste scene (uiteraard de jump-scene uit The Fifth Element) was ik inderdaad direct overtuigd :o Wat een geweldig beeld! Er werd nog even benadrukt dat we naar een projector van 13 jaar oud zaten te kijken die in aanschaf een fractie kost van een tegenwoordige digitale projector die er misschien net in de buurt kan komen...
De Xbox leverde echt een stunning resultaat op met het HD materiaal, gestreamed vanaf een externe HD en toch gewoon vlekkeloos afspelen. Ter vergelijking hebben we nog naar enkele scenes gekeken via de HTPC, deze had duidelijk wat meer moeite met het materiaal, waarschijnlijk ook door de on-board videokaart die gebruikt werd. Ook leek het beeld wat fletser over te komen.

Om het geluid even te demonstreren werd House of Flying Daggers even geladen, uiteraard de scene met de drums en de steentjes. De Marantz werd opengeschroefd naar 0dB (als ik me niet vergis) en je werd gelijk opgezogen in de scene. Maurice vond de bas iets te boomerig, ik vond hem perfect :)
Gelijk schoten de plannen al door m'n hoofd om de Tannoy's in te ruilen voor een B&W set met een warmere versterker in plaats van de wat kille Onkyo, wie weet ::)
Een ander geweldig stukje beeld en geluid was een nummer uit het live concert van Alicia Keys (If I Ain't Got You), echt een aanrader om dit op hoog volume ten gehoren te brengen!

Het Samsung HD demo materiaal van zo'n 30mb/s was overweldigend mooi, de onderwater opnames met de prachtige kleuren en diepte spatte van het scherm... geen plasma die hieraan tipt volgens mij :D
Als laatste nog even een rondje door een stad in Need For Speed wat er natuurlijk ook perfect uit zag. Ik was gewend aan de oude Xbox op dat formaat wat er werkelijk waar schrikbarend uit zag. Dit was even een klap in het gezicht!

Ondanks dat we zonder moeite alle drie nog tot in de nacht zouden kunnen blijven zitten, kijken, luisteren en genieten moesten we toch weer op huis aan. Een feit is in ieder geval dat er weer een toekomstige HT-forum lid geboren is gisteravond ;)

Nogmaals bedankt! En je weet het, je bent altijd welkom (al heb ik helaas geen Barco in huis)


Hieronder een lijstje van het materiaal wat we bekeken/beluisterd hebben:
- Fifth Element
- House of flying daggers
- Over the Hedge
- Enkele Discovery HD en Samsung Demo beelden
- Klein stukje modeshow (kerst-editie) ;D
- Norah Jones
- Lord of the Rings 2
- Alicia Keys Unplugged
- Need for Speed - Most Wanted
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

Rielplayer

Hoi Wouter,

Leuk stukje dat je hierboven opgeschreven hebt :) Helemaal leuk dat we weer iemand enthousiast gemaakt hebben voor het HT gebeuren.

Zo zie je maar weer dat je met een relatief bescheiden beurs echt wel iets leuks neer kunt zetten. Ik vond het gezellh en ik moet nu ook maar eens bij jou komen kijken en luisteren.

Groeten Maurice
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5