Class T: Trends Ta-10 ????????

Started by robert1325, December 21, 2006, 16:48:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

robert1325

Hallo,

Na het lezen van de recensie over trends ta-10 heb ik besloten er eentje te bestellen....   Iemand ervaring hiermee?

http://www.6moons.com/audioreviews/trends/ta10.html

MVG

Robert
T-amp - Jamo J72 studio monitors.

Baardmans

Ik heb er sinds een week 1: verbazingwekkend! Moet er wel bij zeggen dat de versterker bij mij maar vanaf 250hz en hoger weergeeft: dus over de bas kan ik niets zeggen. Maar de rest is :o, zeker als je het prijskaartje erbij ziet. De versterker kostte me 85 euro ex verzenden!

aMUSEd

Ik zie op sommige sites ook een Super T-amp aangeboden.. wel iets duurder dan de TA10.
Als ik de reviews lees denk ik: wauw.
Waar kan je die dingen kopen zonder het gebruik van een credit card?

PaulSQ

Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

aMUSEd

Quote from: PaulSQ on December 23, 2006, 04:31:02
www.crafty.nl volgens mij....
Gevonden! thx
Weet iemand de verschillen tussen de TA10 en de Super T wbt prestaties?

robert1325

De ta-10 schijnt verfijnder te klinken ... en mooiere aansluitingen+ makkelijk te modden. 

Heb hem nog steeds niet binnen,  ben nu wel erg benieuwd... Hoop dat dit dingetje goed genoeg is om als hoofdversterker te gebruiken.
T-amp - Jamo J72 studio monitors.

take5

#6
Quote from: aMUSEd on December 23, 2006, 12:06:06
Weet iemand de verschillen tussen de TA10 en de Super T wbt prestaties?
Ik ben ook heel benieuwd... Woon sinds kort in het buitenland (ZONDER STEREO  :'() en luister nu naar muziek op mijn laptop. Dat valt natuurlijk zeer vies tegen. Nu is mijn plan om een kleine stereoset samen te stellen die ik later eventueel ook naar andere plaatsen kan verschepen. Denk op basis van een class T-amp, als bron een squeezebox, en een setje kleine luidsprekers. Ik zit te denken aan een paar Totem Dreamcatchers als ik ze hier kan krijgen. Zou best een mooi geluidje kunnen geven voor minder dan 1000 euro hoop ik.

edit: Op de onderstaande site staan modificaties voor de Trend beschreven aan de hand van foto's. Vooral het vervangen van de power caps schijnt een groot positief verschil te maken. Om op de vraag van AMused terig te komen; over het algemeen zijn de meeste mensen meer onder de indruk van de Trend dan van de Super-T. Onder andere omdat hij makkelijker te modificeren is. Ik heb inmiddels een Trend besteld en zal me de komende tijd eens gaan buigen over een nieuw paar speakers. Totem vertrouw ik blind na het horen van veel van hun speakers, ondanks het feit dat ik de Dreamcatcher zelf nog nooit gehoord heb. Ik weet alleen niet of ik een setje op internet kan bestellen, en bovendien zijn ze toch nog redelijk 'prijzig'. Om deze twee redenen zit ik nu ook te denken aan een set Reference 0.5 of x-ls van Onix. Maar dan wordt het wel een hele 'dove' gok... mmm...

http://www.michael.mardis.com/sonic/start.html

aMUSEd

Ben benieuwd naar jullie ervaringen met de trend.
Maar ik vrees dat de trend het niet trekt om mijn magnepannen aan te sturen (86dB) :D

@Take5: Misschien is er 2ehands wel iets te vinden bij jou in de buurt? (via ebay ofzo)

mikeske

hmm zo een "speeltje" wil ik ook wel eens proberen.
Zal eens rondkijken  :)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

PaulSQ

Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

aMUSEd

Quote from: PaulSQ on December 28, 2006, 15:31:49
@aMUSEd:
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=3020&postdays=0&postorder=asc&start=105
Welliswaar de super T amp maar toch......
Tnx PaulSQ!
De combinatie met magnepan lijkt goed te gaan.. nu hopen dat ze binnenkort leverbaar zijn  :-\

take5


Die van mij is vandaag verstuurd! Helaas nog geen speakers op het oog nu (verzendkosten AV123 bleken hoger dan de kosten van een paar speakers!) We will see...

take5


F*CK! Die van mij staat bij de douane. Komt een zeer aanzienlijk bedrag overheen bij mij  >:( Vervelende ambtenaren  :-X

robert1325

Misschien de mijne ook dan,   heb hem 2 dagen voor kerst besteld....
T-amp - Jamo J72 studio monitors.

take5

Quote from: robert1325 on January  8, 2007, 22:51:03
Misschien de mijne ook dan,   heb hem 2 dagen voor kerst besteld....
Hoeft niet hoor, in mijn geval ligt het iets anders (zie topic 'douane' in klaagplek). Ze waren gewoon een tijdje niet voorradig bij buyoyo. Die van jou zal elk moment wel aankomen  :)

take5


Mijn Trends Audio versterker is gisteren aangekomen. Ik voel me echt opgelicht; hij is zoooooooo klein!  ;D Bovendien lijkt het erop dat ik een nieuwere versie heb vergeleken met die uit de reviews. Dit is namelijk een 'Class-T Amplifier TA-10.1', dat staat in ieder geval op het frontje.

Over de geluidskwaliteit kan ik niets zeggen aangezien ik nog geen speakers heb.

Del member

#16
Heb de super t-amp gehoord dit is goed voor beginners of een slaapkamersetje, het niveau van high-end klasse-d haalt hij niet (CI Audio op de Hyperions tov de Super T-Amp was nog een wereld van verschil).
De Trends Ta-10 ziet er wel beter ontworpen uit dan de Super t-amp welke vanbinnen prul bekabeling gebruikt. Bij de Nederlandse importeur is het ding blijkbaar uitverkocht.

Baardmans

Quote from: ub4b on January 10, 2007, 23:43:23
Heb de super t-amp gehoord dit is goed voor beginners of een slaapkamersetje, het niveau van high-end klasse-d haalt hij niet (CI Audio op de Hyperions tov de Super T-Amp was nog een wereld van verschil).
De Trends Ta-10 ziet er wel beter ontworpen uit dan de Super t-amp welke vanbinnen prul bekabeling gebruikt. Bij de Nederlandse importeur is het ding blijkbaar uitverkocht.

Tja, bedoel je de CI audio monoblokken van 1600 of van 2300 dollar? Dit is een ding van 100 dollar! Bestel er eens een bij yoyobo.com: ik ben heel benieuwd naar je mening. Ik heb hem vergeleken met een zappulse 2.3se: doet er niet veel voor onder. Voor het geld absoluut geweldig. En trouwens: ook als je niet naar het geld kijkt al erg goed.

Del member

Quote from: Baardmans on January 10, 2007, 23:57:45
Tja, bedoel je de CI audio monoblokken van 1600 of van 2300 dollar? Dit is een ding van 100 dollar! Bestel er eens een bij yoyobo.com: ik ben heel benieuwd naar je mening. Ik heb hem vergeleken met een zappulse 2.3se: doet er niet veel voor onder. Voor het geld absoluut geweldig. En trouwens: ook als je niet naar het geld kijkt al erg goed.

Ik heb zelf paar 2.3se mono's en een paar NuForce Ref8. Dit weekend ga ik ze vergelijken met een Lyngdorf. En CI Audio staat ook nog op m'n lijstje (ergens februari).

take5

Quote from: Baardmans on January 10, 2007, 23:57:45
Tja, bedoel je de CI audio monoblokken van 1600 of van 2300 dollar? Dit is een ding van 100 dollar! Bestel er eens een bij yoyobo.com: ik ben heel benieuwd naar je mening. Ik heb hem vergeleken met een zappulse 2.3se: doet er niet veel voor onder. Voor het geld absoluut geweldig. En trouwens: ook als je niet naar het geld kijkt al erg goed.
Bedoel je buyoyo.com, of is er echt ook een website die yoyobo.com heet? Effe checken  ;D

aMUSEd

Quote from: Baardmans on January 10, 2007, 23:57:45
Ik heb hem vergeleken met een zappulse 2.3se: doet er niet veel voor onder. Voor het geld absoluut geweldig. En trouwens: ook als je niet naar het geld kijkt al erg goed.
Is een Ta-10 representatief mbt de sterktes van een classe d versterkers in het algemeen?
Het lijkt mij namelijk een vrij goedkope en makkelijke manier om er eens een classe d versterker op mijn magnepannen te proberen.

Baardmans

Quote from: take5 on January 11, 2007, 10:31:57
Bedoel je buyoyo.com, of is er echt ook een website die yoyobo.com heet? Effe checken  ;D

Da's toevallig: is ook zo'n vage aziatische site  ;D

Baardmans

Quote from: aMUSEd on January 11, 2007, 14:10:43
Is een Ta-10 representatief mbt de sterktes van een classe d versterkers in het algemeen?
Het lijkt mij namelijk een vrij goedkope en makkelijke manier om er eens een classe d versterker op mijn magnepannen te proberen.

Geen idee: ik ken alleen de zappulse en de TA-10. Er zijn mensen die blind een klasse d versterker herkennen. Het meest gehoorde commentaar: emotieloos. Ik heb daar niet zo last van: ben van nature al emotioneel genoeg. (nee geen stichting correlatie nodig..)
Probeer het gewoon. Als je dat wilt kun je die van mij wel lenen.

aMUSEd

Quote from: Baardmans on January 11, 2007, 15:58:04
Probeer het gewoon. Als je dat wilt kun je die van mij wel lenen.
Dat zou ik wel leuk vinden.. mits ik niet te ver hoef te rijden. Ik stuur je een pm.

Del member

#24
Quote from: Baardmans on January 11, 2007, 15:58:04
Geen idee: ik ken alleen de zappulse en de TA-10. Er zijn mensen die blind een klasse d versterker herkennen. Het meest gehoorde commentaar: emotieloos. Ik heb daar niet zo last van: ben van nature al emotioneel genoeg. (nee geen stichting correlatie nodig..)
Probeer het gewoon. Als je dat wilt kun je die van mij wel lenen.

Hehe ... mensen die hier al geweest zijn zullen beamen dat ik de emotie in de muziek zelf zoek en daar met klasse-d echt wel in slaag. Ik heb nu ook al vijf klasse-d versterkers in m'n set gehad :) Morgen es vergelijken met Lyngdorf en hopelijk met CI audio op korte termijn. Gewoon weten what's out there.

Ik heb daar geen warme versterker met een lekker smurrie sausje voor nodig. Ik heb bvb niks tegen buizenversterkers ik heb buizenversterkers gehoord die erg neutraal zijn (Guido Tent) en z'n speler met buizentrap is gewoon af. Als er kritiek kwa kleuring is op het ding, ja er is een lichte rolloff in het hoog zonder detail verlies maar dit is een eigenschap van non-oversampling spelers.

Nog een voorbeeld : op m'n vorige set (B&W) kon ik niet naar de soundtrack van American Beauty luisteren, oh wat boring. Ja de eerste en laatste track waren leuk en daarmee was de kous af. Deze week passeert een stukje soundtrack in de film Madagascar dan nog als Dolby Digital ik had zo iets van what the fuck zo heb ik het nog nooit gehoord, CD opnieuw opgezet na 2 jaar ofzo en hier kan ik wel naar luisteren op m'n huidige set. Zelfs op m'n autoradio kan ik er nog naar luisteren.

Het omgekeerde komt ook voor : mensen met Telarc CD's heb ik al gevraagd de boel te stoppen omwille van een extreem kille koude opname van klassieke muziek. Op B&W waren de Telarc's 'ontdooid' maar dat is ook niet echt correct :) Een rot stuk vlees maak je niet beter met een lekker sausje.