Class T: Trends Ta-10 ????????

Started by robert1325, December 21, 2006, 16:48:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

take5


@Baardmans:

Weet jij welke power caps er in jouw TA-10 zitten? Standaard zaten er 220uF caps in. Op de bovengenoemde site werd er erg veel winst geboekt met grotere power caps van 1200uF. Ze blijven de amp verbeteren bij Trends Audio, aangezien er in mijn TA-10.1 standaard 1500uF power caps zitten. Ook de inputs caps zijn inmiddels veranderd in een stel Bennics. Een en ander is te lezen op http://www.diyaudio.com/forums/showthread.php?s=0be731ad43f4e09fd679b9722ecb7655&postid=1104733#post1104733

Mocht jouw versterker nog gebruikmaken van de 'oude' onderdelen, dan kun je deze misschien zelf goedkoop vervangen! Het schijnt een groot verschil et maken  8)

Baardmans

#26
Quote from: take5 on January 12, 2007, 08:01:28
@Baardmans:

Weet jij welke power caps er in jouw TA-10 zitten? Standaard zaten er 220uF caps in. Op de bovengenoemde site werd er erg veel winst geboekt met grotere power caps van 1200uF. Ze blijven de amp verbeteren bij Trends Audio, aangezien er in mijn TA-10.1 standaard 1500uF power caps zitten. Ook de inputs caps zijn inmiddels veranderd in een stel Bennics. Een en ander is te lezen op http://www.diyaudio.com/forums/showthread.php?s=0be731ad43f4e09fd679b9722ecb7655&postid=1104733#post1104733

Mocht jouw versterker nog gebruikmaken van de 'oude' onderdelen, dan kun je deze misschien zelf goedkoop vervangen! Het schijnt een groot verschil et maken  8)


Damn, ik heb er een op middelbare leeftijd. 220uF maar wel die Bennic dingen (2.2uF). Bedankt voor de tip!
P.S.: was jij niet die mazzelaar van die Copland buizenversterker? Mocht je niet tevreden zijn: ik ben beschikbaar.... :)

hutsefluts

Is er iemand die de T-amps heeft vergeleken met hypex UCD?

Del member

Quote from: hutsefluts on January 12, 2007, 13:15:19
Is er iemand die de T-amps heeft vergeleken met hypex UCD?


review door Roeland van audioforum.be
was er zelf ook bij de shootout met UCD

het was wel de super-t amp welke minder lijkt dan deze trends

take5

Quote from: Baardmans on January 12, 2007, 10:45:28
Damn, ik heb er een op middelbare leeftijd. 220uF maar wel die Bennic dingen (2.2uF). Bedankt voor de tip!
Vervangen die dingen!
Quote
P.S.: was jij niet die mazzelaar van die Copland buizenversterker? Mocht je niet tevreden zijn: ik ben beschikbaar.... :)
Dat was ik inderdaad  ;) Staat momenteel op een zolder te wachten tot ik hem ooit weer tevoorschijn tover... Zou wel grappig zijn om hem naast de Trends te zetten; een wereld van verschil qua gewicht en grootte  ;D Ga ze in de toekomst nog wel eens vergelijken...

hifiman

Quote from: Baardmans on January 12, 2007, 10:45:28
Damn, ik heb er een op middelbare leeftijd. 220uF maar wel die Bennic dingen (2.2uF). Bedankt voor de tip!
P.S.: was jij niet die mazzelaar van die Copland buizenversterker? Mocht je niet tevreden zijn: ik ben beschikbaar.... :)
Meenemen morgen en ik zet er twee dikkere elco's (Elna!) voor je in!

Baardmans

Quote from: Audioloog on January 13, 2007, 09:17:35
Meenemen morgen en ik zet er twee dikkere elco's (Elna!) voor je in!

Tof! Neem hem mee. :)

Deleted member

Quote from: ub4b on January 11, 2007, 22:14:20
Hehe ... mensen die hier al geweest zijn zullen beamen dat ik de emotie in de muziek zelf zoek en daar met klasse-d echt wel in slaag. Ik heb nu ook al vijf klasse-d versterkers in m'n set gehad :) Morgen es vergelijken met Lyngdorf en hopelijk met CI audio op korte termijn. Gewoon weten what's out there.

Beetje offtopic, sorry! Maar ik ben benieuwd naar de vergelijking met Lyngdorf. Een linkje mag ook!  :)

robert1325

WOW, deze versterker begint echt steeds beter te klinken!      Zo snel en vol.     Heb er nu een MIT Z-cord II aan gehangen en dat maakt het allemaal wat strakker.         

Ik heb Hawthorne Silver iris Coax 15 inch drivers besteld ,  die kunnen met 2 watt al heel hard dus dan word deze versterker hele andere koek denk ik...

Dit zijn open baffle drivers maar dan met bass,  ze worden met succes gebruikt met kleine T-amps ( oa. charlize en deze trend)   er zijn ook vergelijkingen geweest met Decware SET buizen versterkers en ze vonden die in het midden net ff iets beter ,  maar met het hoog en het laag won de trend het wel.     Ik ga de input caps een keer vervangen met olie caps . ( eerst wat soldeer ervaring opdoen)   

Heb ook een betere SMPS ( power supply) besteld via ebay,  de skynet 8080 .

http://www.hawthorneaudio.com/drivers.htm


Robert

T-amp - Jamo J72 studio monitors.

take5


Ik heb de Trend juist gekozen om ruimte te besparen, dus met een set open baffle speakers zou ik redelijk averechts te werk gaan  ;D Ben wel benieuwd hoe je het gaat aanpakken, las ook je berichten op het forum van de speakerfabrikant  8)

robert1325

Ze hoeven niet zo groot te zijn,

75 cm hoog en 50 cm breed is genoeg om tot zeker 50 hz bas te krijgen,  zo heb ik het begrepen in ieder geval...     

ik zie nog wel,  wacht nog even met verkopen van mijn huidige speakers want die klinken toch wel heel goed met de trend.

Robert
T-amp - Jamo J72 studio monitors.

robert1325

Dit versterkertje rocked met Led Zep :o!!!!!!!!!
T-amp - Jamo J72 studio monitors.

robert1325

Heb nu een tijdje gespeeld met mijn efficiente Hawthorne SI speakers... Die 5 watts van de trend lijkt nu ineens meer op 100 watt  ;D

Vind het nog steeds een erg goeie versterker,  maar hij  is heel gevoelig voor vervuilde stroom,  een power filter helpt erg goed . 
T-amp - Jamo J72 studio monitors.