Subwoofer met 15" B&W Nautilus driver. KLAAR!!!

Started by Hi-man, December 21, 2006, 16:30:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Interficior

Erg mooi Hi-man. Je mist alleen nog een naamplaatje op je sub. ;)
Take it or lease it

hoekie

Knap staaltje werk!
Ik doe het je niet na.
Veel plezier met je nieuwe sub.

Hi-man


-madison-

Net even je topic doorgelezen en het eindresultaat mag er zeker wezen!! O0
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

sapeschipper

ziet er erg goed uit, blijft toch jammer dat ik niet zo technisch aangelegd ben
sphinx project 12 project 4 marantz sa8400vm dv7600 dali grand van den hul mainstream gold en super nova pioneer 50in

fgroen

Schitterend subje.

Nooit meer wegdoen, daarvan kan je alleen maar spijt krijgen..  8)
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

Walter_PPK

Zeer zeer netjes gedaan! Veel plezier met je sub. 8)
LG OLED55B8PLA | Marantz SR7013 | Martin Logan Sequel II fronts | Martin Logan Logo's center | Martin Logan Scenario rears | KEF HTS2001 Atmos | 4x18" IB subwoofer

Ghosty J

tis echt een mooi ding!
als je nog us zo'n woofer kan regelen ;)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Frankie88

Samsung LE32R81(Black), Onkyo TX-SR805(Black), Onkyo DV-S757, Sony Playstation 3, Toshiba HD EP-35, B&W 602S3, ASW 650 W & M LS-01, Monster HDMI 400, Monster HDMI-DVI 400, Monster HTS800, Logitech Harmony 895.(Two-Star Trader)

DVD: 156, HD-DVD: 8, BLU-RAYS: 22

fgroen

Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

sj0er-D

#85
mag ik vragen wat het eigenlijk allemaal gekost heeft?

ik zit er namelijk over te denken om een sub te kopen of te bouwen.

gr

Sjoerd

edit: laat maar. ik heb reeds een actieve subwoofer besteld.

stoffels


GreenGras

Waarschijnlijk beledig ik je nu, maar als je er OOIT over denkt om deze sub te verkopen...........


;)
B&W Nautilus 802 | B&W Matrix 803 | B&W Matrix I | B&W CC6 | B&W DS6 | 2x Bryston 7B SST | Accuphase DP-65 | Denon AVR-4520 | PT-AE4000 | Siltech cables | HTPC | PS3 | B&W ASW608 sub | DIY sub |
My DVD collection[/url

WilcoD

Misschien een stomme vraag maar waar haal je de versterker met zo'n mooie achterplaat vandaan.

Je werk ziet er super uit en ben me nu aan het bedenken dat ik dit misschien ook wel ga bouwen.

Mag ik vragen wat de totale kosten van je sub ongeveer waren?

Godtoh

Quote from: WilcoD on March 16, 2008, 14:41:56
Misschien een stomme vraag maar waar haal je de versterker met zo'n mooie achterplaat vandaan.

Je werk ziet er super uit en ben me nu aan het bedenken dat ik dit misschien ook wel ga bouwen.

Mag ik vragen wat de totale kosten van je sub ongeveer waren?
Amp is een hypex ds4.0
google daar maar eens op...
Kijk dan ook meteen naar de prijs van een 15" woofer, tel er wat voor hout en afwerking bij en je weet genoeg.
Marantz SR-6006
Focal Aria 926

Hi-man

In verband met aanschaf nieuw bankstel, heb ik de subwoofer gewijzigd.

Origineel draaide deze speaker in de B&W ASW4000, een gepoorte behuizing met een netto inhoud van 100 liter. Destijds vond ik dit te groot worden en had daarom gekozen voor de gesloten behuizing.

Bij de aanschaf van het nieuwe bankstel kreeg ik het idee om de subwoofer te integreren in een bijpassende hocker. Een netto volume van 100 liter was hierin makkelijk te realiseren.

Hi-man

Ik heb voor de poort een Jetset 100 aangeschaft. De 100 liter behuizing ga in tunen op 20 Hz.

De kast is gemaakt van 22 mm MDF en de baffle is totaal 44 mm MDF ( 2x 22 mm). Ik heb deze kast in de bestaande hocker van 15 mm spaanplaat verlijmd.

Hi-man

Als eerste heb ik de bestaande verstevigingspanelen uit de hocker gesloopt.

Vervolgens de bodem en zijwanden van 22 mm MDF verlijmd in de bestaande hocker. Vervolgens bracing panelen gemonteerd.

Hi-man

De Baffle is gemaakt van 2x 22 mm MDF.

Zowel de Woofer, poort en versterker zijn aan de onderzijde gemoteerd.

Hi-man

Het eind resultaat. Gezien vanaf de hocker op de zijkant, want anders zie je natuurlijk niks  ;)

Hi-man

En hoe klinkt dit dan t.o.v. de gesloten behuizing......

Om bang van te worden. Wat een output, zonder ook maar krimp te geven. Een IMAX bioscoop klinkt dan lafjes :headbanging:

Veel meer dynamiek, druk en nog steeds super strak laag.

Vanmorgen alles ingeregeld en mijn MiniDSP ingesteld na ruimtemeting.

Volle output vanaf 16HZ :clapping:

yorkie13

heel netjes gedaan !

blijft de Hocker wel op zijn plek tijdens een film kijken ?

denoontje

Mooi id zeg!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

chansig

Erg mooi gedaan...maar kan die hopper ( :D)  op de plek waar die het beste tot zijn recht komt ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

papaleo

 :worship: respect...een subwoofer die onzichtbaar in het interieur is opgenomen  :worship:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels