Rotel

Started by beetle99, January 17, 2003, 20:55:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Quote from: suyver on February 12, 2003, 13:26:32
Ik heb mijn 1066 en mijn 1075 via miepkniep gekocht. Het scheelde zo'n 650 euro (samen) t.o.v. de listprice. Duidelijk de moeite waard!

Een klein nadeeltje: de 1075 heeft een deukje bovenin, maar dat maakt mij niet zo veel uit.

Qua garantie: het bedrijf die de versterkers geleverd heeft, zegt dat zij de garantie regelen. Hopelijk heb ik ze nooit nodig!

Het zijn in ieder geval mooie versterkers!

-Freek.
Welke zaak was dat als ik vragen mag? MiepKniep levert toch niet zelf de artikelen? Zoek namelijk nog een leuk zaakje voor de rsx-1055
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

suyver

Het was bji "WG Agenturen" te Arnhem.

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

martin

Quote from: suyver on February 12, 2003, 15:42:53
Volgens mij had ik het al eerder gezegd, maar 1180 euro voor de 1075 en 1250 euro voor de 1066 = 2430 euro samen. Natuurlijk moet je dan nog wel 5 interlinks hebben (in mijn geval Eichmann). Die kosten ook nog zo'n 250 euro samen.

-Freek.

Mooi prijsje!!!
Ik was gewoon €3100 kwijt, maar kon mijn Denon amp wel voor een scherpe prijs inruilen, dus daar was ik ook gelijk vanaf.
Ik heb mijn Rotel set aangesloten met van de Hul the bay C5 kabels (analoog).
In het begin had ik een beetje dat het midden en hoog wat onrustig overkwam, maar met een aanpassing van speaker kabels (monster) is het nu genieten.

Ik luister gewoon met de DAC's van de Rotel, gebruikte CD anex DVD-speler is de Toshiba SD-900E met van de hul The First digital (coaxiaal).


martin

Quote from: blue-eyes on January 23, 2003, 22:11:33
Deze kabel is inderdaad voor het updaten.

Heb net geupdated, stelt niets voor. Kon alleen de twee jumpers niet vinden op de amp......... bleken gewoon op de achterkant te zitten, onder een plaatje.

Mooiste verandering vind ik dat je nu niet meer de rec in device ziet op de OSD, maar nu het volume.


Hoe moet je nu precies updaten. ( software nodig ?)
en wat zijn de updates ??

bedankt alvast.

blue-eyes

Je hebt geen speciale software nodig. Je gebruikt een hyperterminalsessie van windows om een connectie te maken.

Kijk eens op club rotel, daar staan alle updates, gebruiksaanwijzing en wat de updates inhouden.

Ik heb persoonlijk geen reden om te updaten, afgezien dat ik altijd update ;) O ja, ik wilde de rec device vervangen, er staat nu het volume. Mocht je het een en ander niet kunnen vinden bij club rotel, geef dat even aan. Ik heb nog wel het een en ander hier liggen aan handleidingen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

martin

oke bedankt voor info.

Scarp

Quote from: Brandon on February  6, 2003, 13:25:02
Rectificatie:

de prijs (E1285,-) weergegeven door miepKniep aangaande de Rotel RMB-1095 is onjuist, dit is de prijs voor de RMB-1075. De RMB-1095 is bij het betreffende bedrijf E2250,- :(

Mvg,

Brandon
Ik heb donderdag ook eens voor de 1095 een prijsje gevraagd aan miepkniep. Hij is nu 2.355,- via miepkniep (dus inclusief bemiddelingskosten van miepknipe).

martin

Quote from: Scarp on February 15, 2003, 19:55:47
Quote from: Brandon on February  6, 2003, 13:25:02
Rectificatie:

de prijs (E1285,-) weergegeven door miepKniep aangaande de Rotel RMB-1095 is onjuist, dit is de prijs voor de RMB-1075. De RMB-1095 is bij het betreffende bedrijf E2250,- :(

Mvg,

In de winkel staat deze 1095 gewoon voor €2999,- dus ieder euro minder die je betaald is winst !!!!!!!
Brandon
Ik heb donderdag ook eens voor de 1095 een prijsje gevraagd aan miepkniep. Hij is nu 2.355,- via miepkniep (dus inclusief bemiddelingskosten van miepknipe).

blue-eyes

hee martin,

wat wilde je eigenlijk zeggen met die quote?   ;D

LOL


Maar goed, is de upgrade gelukt?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

martin

Nu je het zegt, het is niet helemaal goed gegaan met quoten :)
maar wat ik wilde zeggen was:

In de winkel staat deze 1095 gewoon voor €2999,- dus ieder euro minder die je betaald is winst !!!!!!!

martin

Aan het updaten heb ik me nog niet gewaagd, het apparaat staat beneden en mijn PC boven, om nu alles weer te gaan loskopelen.....

Ik wil toch nog iets vragen aan je.
Hoor jij nu ook een licht geluidje uit de speakers komen, als de 1066 van DSP veranderd of het geluid even uitgaat en dan weer aan, het lijkt wel of er dan een soort schakeling het geluid even uitschakelt wat dan hoorbaar is in de speakers een soort plopje. bij CD's afspelen hoor ik het ook als de volgende track begint.

blue-eyes

bij het wisselen van DSP ja, bij wisselen van CD track niet.

Ik vind het niet storend, was eigenlijk nooit echt opgevallen, wist het wel. Maar nu je het zegt, wordt ik eraan herrinnerd!

Je wordt bedankt!  ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

martin

Het is toch een vreemde bedoeling ik heb dit nog nooit eerder gehoord bij een ander merk. Ook bij de laagwisseling van een DVD hoor je het geluid. Dus eigenlijk kan je zeggen dat je het hoort bij iedere geluids stop. Maar goed als jij het ook hoor dan zal het wel een Rotel kwaal zijn. Voor de rest geen klagen hoor ;)
is dat probleempje eigenlijk als eens besproken op dat rotel forum ????

blue-eyes

Ik heb dit "probleem" nog niet ergens besproken zien worden.

Het zal met het schakelen van circuits oid te maken hebben neem ik aan. Ik stoor me er totaal niet aan.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Brandon

Hoi,

Scarp als blijkt dat de RMB-1095 nu voor 2335,- staat bij Miepie dan is dus bekend hoeveel hun berekenen als middelingskosten: 2355-2250 = 105,- Behoorlijk dus! Komt er op neer dat de Rotel produkten (volgens mij...) allemaal bij W.G Agenturen vandaan komen, het is dus beter rechtstreeks contact met hun op te nemen ipv via Miepie ;D!
Trouwens Martin iedere euro die je bespaart is mooi meegenomen dat klopt helemaal maar iedere euro die je nog weer van een aanbieding af krijgt is ook mooi meegenomen. En indien in eerste instantie dus een prijs wordt vermeld die nagenoeg E1000,- lager is dan de werkelijke prijs (door een communicatiefout tussen Miepie en W.G Agenturen) is dit natuurlijk een teleurstelling. feit blijft dat ze het product leveren voor een prijs die ver onder de vastgestelde prijs van de fabrikant is!

Mvg

Brandon
Stereo (only): Dynaudio Contour 1.3Mk2, Musical Fidelity A300, Lindeman CD1 SE, Kimber KS1011 and Kimber 8TC.

Scarp

Jah brandon, ik dacht ook al dat het de bijdrage voor miepkniep is en dus kan je beter rechtsreeks met dat bedrijf zelf communiceren. Maar goed, het blijft nog altijd goedkoper dan bij de meeste winkels :)

Overigens kan een fabrikant geen prijs vaststellen, elke winkelier is in theorie in staat een andere prijs te nemen, al het andere is gewoon verboden. De meeste goede audio zaken geven ook nog wel 10% korting als je een beetje doorzeurt (duitsland noemen helpt soms), of je krijgt wat gratis kabels.

martin

alle voordelen heeft ook z'n nadelen.
Ik ben toch een beetje huiverig met online kopen, zeker voor zo'n groot bedrag. Mocht er ooit iets kapot gaan of dat het al beschadigd aangeleverd wordt zit je toch even in de rats hoe op te lossen. apparatuur steeds opsturen via de post is ook niet echt bevoordelijk.
Maar goed ieder zijn meug.
Dat er veel met de prijzen gerommeld wordt is een feit en een feit blijft ook dat nederland gewoon erg duur is met z'n hardware..eigenlijk met alles.

Scarp

Hey Rotel fans :)

Een vraagje, ik zit eigenlijk te overwegen om naar Rotel over te stappen. Voor meerdere redenen: goede aansluiting bij B&W speakers (ik heb 604s3 fronts, etc), goede power voor een redelijke prijs en geweldig uiterlijk (het oog wil ook wel wat).

Echter heb ik het idee om eerst alleen de eindversterker te kopen (RMB-1095) en tzt de nieuwe pre-amp (de 1098) te kopen. De eindversterker kan ik dan nu al aan mijn Onkyo (TX-NR900e) pre-outs aansluiten, dus die onkyo als pre-amp gebruiken. En in eerste instantie ook de twee rear speakers (bij 7.1) via de Onkyo versterkt te laten worden.

Is dit nuttig? Of heeft een pre-amp teveel invloed op het geluid?

Roland

De pre-amp zal zeker invloed hebben op het geluid, maar in welke mate en is dit erg?

Je moet er wel even rekening mee houden dat de RMB-1095 een 5kanaals eindbak is en je eigenlijk dan ook nog een 2kanaals eindbak bij hebben voor totaal 7 versterkte kanalen ... ik weet het type van de 2 x 200 Watt eindbak niet uit mijn hoofd en de rotel site is ineens under construction, dus dat schiet ook niet op :-\
Oeps, ik lees niet alles :-X

Ik heb zelf een keer MA700 monoblokken van Marantz op mijn frontkanalen aangesloten en ik meende weinig verbetering te halen tov de ingebouwde amps, behalve de extra power dan. Ik heb trouwens een TX DS787 van Onkyo.

Scarp

RB-1080 is de 2 kanaal versie van de RMB-1095. Beide 200watt en nagenoeg zelfde specificaties.

Maar goed, ik zal er nog eens over nadenken. Of misschien dat nog iemand anders ervaring heeft met een receiver als pre-amp gebruiken. Kan een versterker trouwens merken dat er geen speakers aangesloten zijn? Want dan hoeft ie ook niet te versterken. Anders kost dat toch meer electriciteit.

Robbo

Scarp,

Wat jij voorstelt kan prima. Wellicht klinkt de Onkyo voor jouw beter dan een de Rotel pre/pro. Dus ik zou dat eerst maar eens proberen.

Van Onkyo weet ik dat een 2 kanaals belasting meestal meer vermogen per kanaal oplevert dan wanneer alle 5 kanelen belast worden. De 5 kanelen van de 1095 aansluiten op de LCR en sides en de rears via de Onkyo is zeker een mogelijkheid. Je kunt daarna altijd proberen de sides en rears op de versterker om te wisselen om te zien wat het scheelt. En daarna nog beslissen of de aanschaf van een 1080 het waard is.

Rob

ub4b

Quote from: Scarp on February 19, 2003, 11:52:05
RB-1080 is de 2 kanaal versie van de RMB-1095. Beide 200watt en nagenoeg zelfde specificaties.

Maar goed, ik zal er nog eens over nadenken. Of misschien dat nog iemand anders ervaring heeft met een receiver als pre-amp gebruiken. Kan een versterker trouwens merken dat er geen speakers aangesloten zijn? Want dan hoeft ie ook niet te versterken. Anders kost dat toch meer electriciteit.

De 1095 is de 5 kanaals versie van de 1090, terwijl de 1080 de opvolger is van de 991 die toch al duidelijk minder was dan de 1090 en 1095 (meer forward, minder wire-with-gain). De 1095 en 1080 zijn eigenlijk niet gerelateerd.


Scarp

Quote from: ub4b on February 20, 2003, 16:49:12
Quote from: Scarp on February 19, 2003, 11:52:05
RB-1080 is de 2 kanaal versie van de RMB-1095. Beide 200watt en nagenoeg zelfde specificaties.

Maar goed, ik zal er nog eens over nadenken. Of misschien dat nog iemand anders ervaring heeft met een receiver als pre-amp gebruiken. Kan een versterker trouwens merken dat er geen speakers aangesloten zijn? Want dan hoeft ie ook niet te versterken. Anders kost dat toch meer electriciteit.

De 1095 is de 5 kanaals versie van de 1090, terwijl de 1080 de opvolger is van de 991 die toch al duidelijk minder was dan de 1090 en 1095 (meer forward, minder wire-with-gain). De 1095 en 1080 zijn eigenlijk niet gerelateerd.
Ah, okay... maar wat raadt Rotel dan zelf aan voor een 7.1 systeem? De 1095 neem ik aan, samen met welke 2 kanaals versterker? De 1090 of 1080? De 1090 lijkt me een beetje teveel van het goede.

Martijn H

Ik ben al een tijdje geinteresseerd in Rotel, maar ik vraag me af wat het voordeel is van een losse voor- en eindversterker t.o.v. een complete surround receiver zoals de RSX-1065. Ok, toegegeven, het ziet er een stuk beter uit om twee of meer losse componenten te hebben staan, maar dat kan toch niet de enige reden zijn? Misschien het vermogen dan? Qua prijs scheelt het namelijik nogal wat.

-
Volcom
Alle beetjes helpen zei de mug en hij piste in zee...

Roland

Ja, kan weer posten  :)

HET voordeel van een losse voor-en eindversterker is toch wel de mate van vrijheid. Je hoeft niet je hele apparaat te vervangen als je wilt upgraden, maar bijvoorbeeld alleen de voor- of eindversterker.
Daarnaast werk je met 2 losse machines, dus 2 losse voedingen wat resulteert in betere prestaties.

Het is alleen over het algemeen inderdaad een stukje duurder dan een geïntegreerde voor-en eindamp.