Rotel

Started by beetle99, January 17, 2003, 20:55:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Scarp

Vraag aan Rotel:
Quote
There are a variety of stories/speculations regarding a level of R&D collaboration or interaction between Rotel and B&W. Aside from using a common distributor, what synergies, if any, are there between the two companies?

Antwoord van iemand zeer hoog in Rotel (die wel anoniem wenst te blijven)
Quote
In 1984 I approached the then distributor of B&W to sell Rotel in North America believing then as I do now that a strong speaker company can be a benefit to a good electronics brand. The rest is history in that today the B&W Group is responsible for the distribution of Rotel almost world-wide. RSA and Australia are markets where there are separate distributors for the two brands and that's because they are respectively the oldest handling the lines.

There are common goals for both brands to create and design good audio products. I know first hand that a new B&W speaker demo room was used by the Rotel guys to audition the RCD 1072 and RA 1062 during the evelopement. I also know that the R&D division of B&W likes very much the RA 02 amplifier for some of their listening.

The commonality is really in marketing and distribution of the brands and it here where a common warehouse and spares department make sense. Do the engineers collaborate.... absolutely not! There are different disciplines involved and the two production units don't intermix unless we bump into each other.



VlisChris

Das tenminste een duidelijk antwoord waarvan ik kan verwachten dat het wel klopt. Je weet maar nooit of het echt zo is, maar ik denk dat je dit wel zou kunnen vertrouwen.
Mvg,

Christiaan
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Scarp

Is van club rotel. Ik heb de link wel eerder gepost. Zeer interessant. Is echt 100% betrouwbaar. Een van de moderators van dat forum heeft direct contact met die man (dat wilde ze wel bekend maken, het is een man).

Scarp

Quote from: Melvin on August 18, 2003, 15:51:18
Reactie gehad van B&W Nederland (doen dus ook Rotel):

Quote
Geachte heer Bemelmans,

Er is maar een versie van de RMB1095, op die van ons staat ook 800W, dit is overigens een waarde die zeer kortstondig verbruikt wordt bij het inschakelen van de eindversterker, dit komt omdat de afvlakkingscondensatoren in de voeding op dat moment leeg zijn, de trafo 'ziet' dit als een soort kortsluitng en moet even veel stroom leveren om de condensatoren op te laden, dit proces vergt milliseconden, daarna zal de versterker +/- 200W verbruiken of minder al naar gelang u de versterker belast.

Mooi antwoord :)

Zie ook http://europe.rotel.com/support/techups/techup-10-2.htm
Hij verbruikt dus zo'n 190 watt in idle mode. De 1090 zo'n 120 watt.

Melvin

#129
Toch maar netjes uitzetten als ik hem niet gebruik dus :)

Volgens die sheet kun je de 1095 wel op Standby zetten, de 1090 niet. Toch maar eens kijken hoe dat dan kan, want ik heb er iig nog geen knop of 12v trigger input voor gezien  :-\

Volgens de manual op Rotel.com kan de 1095 wel met 12v triggers op standy gezet worden, maar die dingen had ik volgens mij niet gezien op mijn exemplaar... misschien zit het alleen op de nieuwere 1095's die ook WBT's hebben ?

Hoe werkt dat trouwens die 12v triggers ?

Scarp

Jij hebt de nog iets oudere versie van de 1095. De nieuwe hebben blijkbaar wel een 12 volts trigger. De nieuwere 1090's hebben geen 12 volts trigger.
Overigens is oud/nieuw te herkennen aan de WBT terminals die er op de nieuwere modellen zitten :)

Melvin

#131
Es naar Rotel mailen of ze mijn model niet kunnen upgraden naar de nieuwe :)

QuoteHet klopt, latere modellen zijn voorzien van andere luidsprekeraansluitingen en een 12V trigger, het is niet mogelijk oudere apparaten om te bouwen.
Technische specificaties van alle RMB1095's zijn echter identiek.

Helaas... :(

Scarp

ach jah ... je kan 'm zelf ook modden :)

Melvin

Met een 12v trigger zeker :)

Scarp

De echte tweakert ken nie zonder de gamma :)

Melvin

Mn konijnen is africhten dat ze dat ding aan en uit kunnen zetten wanneer ik het wil :P

Scarp

Voor degene die ook duits kunnen lezen, op http://www.gute-anlage.de staat alle Rotel/Classe/B&W apparatuur met de duitse adviesprijzen (die hetzelfde zijn als de nederlandse overigens). Ook staat er info en af en toe de link naar de duitse Rotel site http://www.rotel-hifi.com/

Hierop staat info over ook een paar nieuwe Rotel producten zoals de RCD1072 (opvolger van de 1070) en de RA1062 (stereo geintegreerde versterker).

ub4b-corrector

Quote from: Scarp on August 21, 2003, 08:36:06
Quote from: Melvin on August 18, 2003, 15:51:18
Reactie gehad van B&W Nederland (doen dus ook Rotel):

Quote
Geachte heer Bemelmans,

Er is maar een versie van de RMB1095, op die van ons staat ook 800W, dit is overigens een waarde die zeer kortstondig verbruikt wordt bij het inschakelen van de eindversterker, dit komt omdat de afvlakkingscondensatoren in de voeding op dat moment leeg zijn, de trafo 'ziet' dit als een soort kortsluitng en moet even veel stroom leveren om de condensatoren op te laden, dit proces vergt milliseconden, daarna zal de versterker +/- 200W verbruiken of minder al naar gelang u de versterker belast.

Mooi antwoord :)

Zie ook http://europe.rotel.com/support/techups/techup-10-2.htm
Hij verbruikt dus zo'n 190 watt in idle mode. De 1090 zo'n 120 watt.

Dat van die 800W kan kloppen tijdens het aanzetten, de Rotel 1090 en 1095 laten het licht even dimmen als je ze aanzet, best niet beide tegelijkertijd dus.

Toch even reageren over het idle vermogen, dat klopt niet ! De 1095 verbruikt idle slechts 100W, heb dat zelf uitgemeten.

Scarp

#138
Dus Rotel liegt? Ga maar Rotel mailen dat ze liegen :)

Melvin

Ze zullen wel naar boven afronden :)

Scarp

Ik vermoed dat ze die waardes een keer hebben gemeten in het begin en daarna niet meer aangepast ondanks dat ze de versterker wel hebben aangepast. Maakt ook weinig uit, als het minder is dan kan het alleen meevallen :)

robin

gewoon mooi en vooral goed klinkend spul van rotel, hoewel ik niet zo gecharmeerd was van de rotel rc1070 voorversterker. mijn goedkopere rc-03 vond ik beter klinken!

Het klinkt bovenal lekker, soepel, vloeiend, transparant enz.

robin

R

Quote from: Scarp on September 20, 2003, 07:36:23
Hierop staat info over ook een paar nieuwe Rotel producten zoals de RCD1072 (opvolger van de 1070) en de RA1062 (stereo geintegreerde versterker).


Goede site, die info staat nog niet op de .com site. Mijn duits is beperkt, wat zijn nou de verbetering van de RCD1072 en de RA1062?

Scarp

je kan babelfish.altavista.com gebruiken om van duits naar engels te vertalen :)

Raimond

De RMB 1090 vreet wel veel stroom inderdaad met het inschakelen.

Heb eens een keer gehad dat ik tegelijk mijn pre
en de RMB 1090 inschakelde de stop vloog er gelijk uit,was dus iets te veel van het goeie voor het lichtnet
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

Erik

ClubRotel ligt er al een paar dagen uit, weet iemand of en wanneer ze weer in de lucht gaan?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Scarp

#146
Hij doet het hier inmiddels weer.

De downtime was trouwens wel aangekondigd in A/V Chalet.

Scarp

Op Club Rotel gaan (sterke) geruchten dat er 3 nieuwe producten gelanceerd gaan worden. Het is waarschijnlijk dat dit opvolgers zijn van de RSX1055, RSX1065 en RSP1066.

Dus als je nu op zoek gaat naar 1 van deze 3 producten, dan is het misschien de moeite waard om nog ff te wachten :)

Scarp

Voor iedereen die recent een RSP1066 heeft gekocht en de bass doubling modificatie willen maken, check ff dit topic op Club Rotel: http://www.htguide.com/CFBoards/index.cfm?fuseaction=Threads.viewthread&Tid=90429&Forum=25&StartRow=1&CFB=1

Blijkbaar zijn er een aantal exemplaren met al de fix vanaf de fabriek. Die hebben dan een ander board in de 1066 zitten. Vreemd genoeg is de productie al aan het einde van dit apparaat en dan toch nog een aanpassing :)