Rotel

Started by beetle99, January 17, 2003, 20:55:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

beetle99

Gisteren mijn nieuwe voor en eindversterkers opgehaald.

http://www.xs4all.nl/~beetle99/apparatuur.htm

Gisteren even proefgedraaid, nog geen tijd gehad om alles precies af te regelen. Maar wat een verschil met mijn Sony STR-50ES. Veel voller geluid, gedetailleerder en vooral krachtiger. Mijn luidsprekers hebben eigenlijk de afgelopen 3 jaar op halve kracht gedraaid.

groet,
Stefan

blue-eyes

Gefeliciteerd met je aanschaf, mooie set ;)

Ik zit zelf al weken te wachten op de RSP1066.... Wanneer heb je hem besteld?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

beetle99

Ik heb mijn set anderhalve week geleden besteld. Alleen de voorversterker was niet op voorraad. Die is per luchtvracht verzonden. Hij zat nl. nog verpakt in een extra beschermende door met de stickers van de luchtvracht er nog op.

groet,
Stefan

bryan vd B


Ten eerte gefeliciteerd met je nieuwe aankoop en hoop dat je er veel plezier mee hebt.
ik heb de sony str da50 ES ook gehad en vond echt een (vrouwelijk geslachtsdeel) mindere versterker.
ik heb nu een pioneer maar wil eigenlijk zoals jij alles losse componenten hebben.
misschien een brutale vraag maar wat kosten deze set eigenlijk en dan bedeol ik de 5-kanaals eindverterker met de voorversterker.
ik ga morgen even bij RAF shoppen dus ben benieuwd wat hij daar kost.

Vriendekijke groet,

Bryan






SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

blue-eyes

Fijn te horen dat het ook snel kan ;) Ik heb op 31 december besteld, op 14 januari verwachten ze dat Rotel Nl. de spullen binnen zou krijgen. Dan moet het nog naar het hoofdkantoor, en dan naar de winkel in mijn woonplaatst, de verkoper verwachte niet dat het  zaterdag al aanwezig zou zijn.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Quote from: bryan vd berg on January 17, 2003, 21:21:41

Ten eerte gefeliciteerd met je nieuwe aankoop en hoop dat je er veel plezier mee hebt.
ik heb de sony str da50 ES ook gehad en vond echt een (vrouwelijk geslachtsdeel) mindere versterker.
ik heb nu een pioneer maar wil eigenlijk zoals jij alles losse componenten hebben.
misschien een brutale vraag maar wat kosten deze set eigenlijk en dan bedeol ik de 5-kanaals eindverterker met de voorversterker.
ik ga morgen even bij RAF shoppen dus ben benieuwd wat hij daar kost.

Vriendekijke groet,

Bryan


De rotels waren in de eerste week in de aanbieding bij RAF, vandaar mijn aankopen van Rotel. Ik weet niet hoe het er nu mee staat.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

beetle99

Vreemd, je zou toch denken dat ze alles gelijk afsturen. Hopen dan maar dat het binnekort arriveert.

Bryan, de adviesprijzen zijn 1650,- voor de voorversterker en 1500,- voor de 5-kanaalsversterker. 10% korting op zijn minst moet wel uit te onderhandelen zijn.

gr.
Stefan

blue-eyes

Ik moest 350 euro bijleggen op mijn Denon AVR3802. Er is dus wel wat onderhandelingsruimte.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bryan vd B

zijn  deze adviesprijzen nu van de nieuwe lijn of van de vorige lijn.

PS:bedankt voor jullie replies
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

beetle99

van de nieuwe

gr.
Stefan

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

bryan vd B

Dan wordt waarschijnlijk eerst de eintrap en dan gebruik ik mijn pioneer 908 THX reciever als voorversterker en koop ik de voorversterker wel in het najaar.
eidergaval bedankt voor de info en veel succes met je HT installatie

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

martin

Hee dat is lachen.... ik heb gisteren precies de zelfde set gekocht de RSP-1066 en de RMB-1075 moet wel een paar daagjes wachten nog want was niet op voorraad in de winkel en die demo set wilde ik niet hebben. Ik heb me Denon AVC-A10 SE in kunnen ruilen voor en lekker bedragje dus was de keuze snel gemaakt.
Het ziet er wel rete gaaf uit die Rotel.
Ben wel zéér benieuwd hoe hij op me set klinkt en of er veel verbetering is tegen over de Denon.

Ik heb eigenlijk nog wel wat vraagjes:

Hoe zit dat met die 12 volt trigger aansluiting, wat kun je hiermee doen?

Heb je de speakers kabels op de power amp aan moeten sluiten met banaanen plugs...want volgens mij kan het niet anders wat ik zo snel kon zien.

Met wat voor interlinks (merk, type) heb je de voor en eind bak aangesloten.

Zijn de instellingen voor je speakers goed in testellen met large, afstand, delay en dat soort instellingen.

nou dat was het voor even.

bmateijsen

Dat is een prachtige nieuwe set martin!
Maar euh.. heb je hem thuis nog niet kunnen horen??

Ik geloof dat de Rotel namelijk geen delay-functie heeft... en dat je dus echt alles met de speakeropstelling moet doen.

Groet Bjorn

martin

Quote from: bmateijsen on January 19, 2003, 11:43:53
Dat is een prachtige nieuwe set martin!
Maar euh.. heb je hem thuis nog niet kunnen horen??

Ik geloof dat de Rotel namelijk geen delay-functie heeft... en dat je dus echt alles met de speakeropstelling moet doen.

Groet Bjorn

Hoi Bjorn.

ja klopt gisteren nieuw gekocht, en inderdaad niet kunnen luisteren.
Ben wel erg benieuwd.

Ik zal de bevindingen wel laten weten.

martin

Bjorn, er zit gewoon een delay functie in hoor, ik heb even gezocht in de online handleiding.

bmateijsen

klok en klepel....

Beter dat er een delay op zit, in een huiskamer echt schuiven met speakers is soms nog weleens lastig.

Is dit dan op andere Rotels zo dan??

Any way.. het is een schitterende set, val ook eigenlijk helemaal voor die koelribben... Ben zeer benieuwd,dus kom graag nog eens langs!

Groet Bjorn

martin

Bjorn, langskomen is altijd goed, maar dan wel een beetje langer als de vorige keer he, dan kunnen we echt even testen.

Ik heb even de manual gelezen en er zit echt veel meer instelingen in dan bij de denon, je kunt zelfs per ingang de Sub/LFE settings instellen.
Dus bij DTS kan je de LFE iets lager zetten dan bij bv DD of CD of TUNER or what ever. Bij EXT decoder ingang kan je de sub ook instellen. nu moet ik steeds de sub bijstellen omdat het bij de één harder of zachter is.

ook ben ik benieuwd naar die DTS neo6 en dolby prologic II, hier heb ik dus nog geen ervaring mee.
ohja wat ook wel belangrijk is dat er een RE.EQ opzit.


beetle99

QuoteHeb je de speakers kabels op de power amp aan moeten sluiten met banaanen plugs...want volgens mij kan het niet anders wat ik zo snel kon zien.

Het zijn draaiklemmen, je kunt er ook een stevige kabel in vastklemmen

QuoteMet wat voor interlinks (merk, type) heb je de voor en eind bak aangesloten.

Ik gebruik de Van den Hul D - 102 III HYBRID.

groet,
Stefan

suyver

Mijn 1066 en 1075 combi komt hopelijk volgende week. Sweet!
Overigens flink veel korting: E 1250 en E 1190, inclusief thuisbezorging!
Ik ga eichmann 4's als interlinks gebruiken (met dank aan Frank).

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

blue-eyes

Martin: Die 12v trigger is om als jij de voorversterker aanzet, ook je eindtrap aangaat, mits voorzien en aangesloten met de 12v trigger.

Over het delay: dat zit er wel op, alleen is het niet goed in te stellen, de stappen zijn te groot. Je moet dus meer met je speakers schuiven.

Dit kan ook niet opgelost worden met firmare upgrade, dit is een technische beperking in het chipontwerp, aldus Rotel. De 1098 schijnt dit
"probleem" niet te hebben.

Nog een gemis: bassmanagement aldus velen. Ik heb geen idee, ik zit nog steeds te wachten op de voorversterker...........

Wat anders: Er kan langzamerhand wel een aparte kop voor de rotel bezitters komen, net als op HTGUIDE :) Wat een rotel mensen hier ineens! Schijnt toch te helpen dat ze de 1066 pre amp dumpen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

beetle99

Blue-eyes,

Ik zag op club Rotel dat je 1066 binnen was, gefeliciteerd.

De datakabel di in de doos zit dat de kabel nodig voor het updaten van de software?

Gelezen op club rotel: als je de menu button op de remote 5 sec ingedrukt houdt schakelt de 1066 zijn menuschermpje uit. Als je dan bv het geluid even harder zet licht het scherm weer even op. Ideaal voor in een verduisterde kamer.


gr.
Stefan

blue-eyes

Deze kabel is inderdaad voor het updaten.

Heb net geupdated, stelt niets voor. Kon alleen de twee jumpers niet vinden op de amp......... bleken gewoon op de achterkant te zitten, onder een plaatje.

Mooiste verandering vind ik dat je nu niet meer de rec in device ziet op de OSD, maar nu het volume.

Over dat andere, ook gelezen.

Wedervraag (ook aan de anderen): Gebruik je voor cd luisteren de digitale ingangen, dus de dac van de pre-amp, of gebruik je de analoge ingangen, dus de dac van de cd/dvd speler? Maw, hoe goed zijn de dacs van de pre-amp? Graag ook de gebruikte dvd/cd speler vermelden ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

beetle99

dan ga ik ik binnenkort ook maar eens aan de slag met updaten.

Je 2e vraag kan ik niet beantwoorden omdatik op deze installatie geen cd's luister.

groet,
Stefan

MrPink

Interessante vraag, blue-eyes! Misschien goed voor een apart topic?

Groetjes,
Oscar