Diederik Karsten van UPC legt de strategie nog één keer uit

Started by Marcel_T., December 19, 2006, 11:23:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marcel_T.

18/12/2006



In het AD een interview met weinig nieuwswaarde met Diederik Karsten, Managing Director van UPC. Hij mag nog een keer de strategie van UPC uitleggen over de 'gratis' decoder; ,,Nederland gaat digitaal. Zo kunnen we als kabelsector veel meer met het kabelnet doen, zoals het aanbieden van video op aanvraag en natuurlijk meer kanalen bieden. We willen met het gratis verstrekken van de doos dit proces versnellen. Nederland heeft een goed kabelnet dat bij meer dan 90 procent van de huishoudens binnenkomt en veel zenders biedt tegen een relatief laag tarief. Er ontstond daardoor een situatie dat de consument analoog bleef kijken, terwijl digitaal meer te bieden heeft. Die vicieuze cirkel hebben we doorbroken met het verstrekken van de UPC MediaBox. Inmiddels hebben we 500.000 abonnees, een vertienvoudiging in één jaar.''

Met grote stelligheid: ,,We laten de consument vrij. Niemand heeft de decoder verplicht moeten afnemen. Het doet me pijn als ik hoor dat er consumenten zijn die zeggen dat ze hem verplicht hebben moeten nemen; onzin. De TNT-postbode komt pas langs als er niet op onze telefoontjes wordt gereageerd en neemt de doos weer mee als iemand hem niet hoeft.''

Het sterkste punt van de kabel in de concurrentie met Mine (ADSL-TV) van KPN lijkt het analoge aanbod te zijn; "Of Mine een bedreiging voor ons is? Via de kabel kun je in elke kamer tv-kijken. Met Mine kan je slechts op één scherm kijken en dan ook nog eens naar minder kanalen. Maar laten we duidelijk zijn: de concurrentie gaan we met KPN aan op alle vlakken.'"

Dit zwaktebod van de kabelaars wordt vaker gebruikt. Het geeft natuurlijk alleen maar een zwak punt van digitale televisie (in het algemeen) aan, je kan het 'normaal' maar op één toestel tegelijk bekijken. Alleen bij Multikabel is het mogelijk om voor 50 cent per maand een extra smartcard te krijgen met hetzelfde abonnement als op het hoofdtoestel. Bij de andere kabelaars kost een tweede kaart met uitgebreid abonnement meer, en bij UPC zelf is het volledig onmogelijk een tweede digitale decoder aan te sluiten.

Lees verder in het AD:
http://www.ad.nl/economie/article916581.ece


Bron: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/nieuws/
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

gijsnoorlander

QuoteMet grote stelligheid: ,,We laten de consument vrij. Niemand heeft de decoder verplicht moeten afnemen. Het doet me pijn als ik hoor dat er consumenten zijn die zeggen dat ze hem verplicht hebben moeten nemen; onzin. De TNT-postbode komt pas langs als er niet op onze telefoontjes wordt gereageerd en neemt de doos weer mee als iemand hem niet hoeft.''
Kortom ze spammen je eerst en als je niet reageert is het 'wie zwijgt stemt toe' en daarna moet je ook nog eens actie ondernemen om de boel terug te sturen?
Komt bij mij toch redelijk dwingend over.
* gijsnoorlander is blij dat 'ie niet in UPC-gebied woont en dat 'ie gelukkig al die horror-verhalen nooit zelf heeft hoeven ervaren (ook al is Essent ook niet het schoolvoorbeeld van goede administratie, schijnt)

Bengbeng

Quote from: gijsnoorlander on December 19, 2006, 15:24:03
Kortom ze spammen je eerst en als je niet reageert is het 'wie zwijgt stemt toe' en daarna moet je ook nog eens actie ondernemen om de boel terug te sturen?

Je hoeft de doos toch niet aan te nemen van de postbode?

Ik ken trouwens ook genoeg mensen die achteraf blij zijn met digitale tv en die dit "uit zichzelf" nooit
aangevraagd zouden hebben.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

gijsnoorlander

Quote from: Bengbeng on December 19, 2006, 16:44:39
Je hoeft de doos toch niet aan te nemen van de postbode?

Ik ken trouwens ook genoeg mensen die achteraf blij zijn met digitale tv en die dit "uit zichzelf" nooit
aangevraagd zouden hebben.
Ik weet niet wat voor eisen UPC stelt aan de geadresseerde, maar hier komt het vrij vaak voor dat ik noch mijn vriendin thuis zijn en dat de pakketjes bij de buren bezorgd worden.

Bengbeng

Quote from: gijsnoorlander on December 19, 2006, 17:01:42
Ik weet niet wat voor eisen UPC stelt aan de geadresseerde, maar hier komt het vrij vaak voor dat ik noch mijn vriendin thuis zijn en dat de pakketjes bij de buren bezorgd worden.

Dat doet de bezorger dan geheel voor zijn risico, want als jij het pakket vervolgens niet
aanneemt van je buurvrouw of erger nog, gewoon in de prullebak gooit dan heeft
hij/zij een probleem. Jouw handtekening hebben ze namelijk niet.
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

gijsnoorlander

Quote from: Bengbeng on December 20, 2006, 00:19:54
Dat doet de bezorger dan geheel voor zijn risico, want als jij het pakket vervolgens niet
aanneemt van je buurvrouw of erger nog, gewoon in de prullebak gooit dan heeft
hij/zij een probleem. Jouw handtekening hebben ze namelijk niet.
De postbode neemt hier wel vaker dergelijke risico's. Sterker nog, ik heb een tijd gehad waarin ik pakketjes gewoon in de portiek voor mijn deur tegen kwam, maar goed, dat is een beetje off-topic hier.

ajbeefde

Quote from: gijsnoorlander on December 19, 2006, 17:01:42
Ik weet niet wat voor eisen UPC stelt aan de geadresseerde, maar hier komt het vrij vaak voor dat ik noch mijn vriendin thuis zijn en dat de pakketjes bij de buren bezorgd worden.

Dat ligt dan toch duidelijk aan de postbode, en heeft eigenlijk weinig met UPC van doen. (zeker als ik lees dat je dat ook met andere post ervaart)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

DA BoSS

Quote from: Marcel_T. on December 19, 2006, 11:23:51

Met grote stelligheid: ,,We laten de consument vrij. Niemand heeft de decoder verplicht moeten afnemen. Het doet me pijn als ik hoor dat er consumenten zijn die zeggen dat ze hem verplicht hebben moeten nemen; onzin. De TNT-postbode komt pas langs als er niet op onze telefoontjes wordt gereageerd en neemt de doos weer mee als iemand hem niet hoeft.''


hieruit blijkt maar weer dat je dit soort bedrijfs-propaganda nooit moet geloven zeg pffff :-\
Ze moeten dat ding weer komen ophalen omdat ons parlement geklaagd had over deze aggresieve manier van verkopen van UPC.

Mijn vriendin, die een achtelijk klein tv'tje heeft (crt 37" minus), was volgens de bezorger veel beter af met digitale televisie ???
.
bovendien moest ze volgens UPC wel, want zeer binnenkort zou het analoge signaal niet meer doorgegeven worden :o

(wat een leugens van UPC allemaal :-[)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

Athome

Het analoge signaal wordt inderdaad stopgezet maar als ik het goed heb is dat in het Essent gebied niet voor 2010