Areadvd test: Toshiba HD DVD-Player HD-E1

Started by Marcel_T., December 18, 2006, 13:59:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marcel_T.

18.12.2006 Autor: Karsten Serck



Nachdem Xbox 360-Besitzer bereits seit dem 24. November auf der Konsole HD DVDs betrachten können, erfolgt jetzt in Kürze doch noch vor Jahresende die Auslieferung des ersten "richtigen" HD DVD-Players an den Handel. Der HD-E1 ist der erste HD DVD-Player von Toshiba für den europäischen Markt und unterscheidet sich sichtlich von den noch auf PC-Technologie basierenden ersten HD DVD-Playern der ersten Generation in den USA und Japan. In den USA wird der Toshiba unter der Bezeichnung "HD-A2" verkauft. Zum Preis von 599 EUR (UVP) bietet Toshiba den HD-E1 in Europa an, der neben HD DVDs auch CD Audio, CD-R, CD-RW, DVDs, DVD-R, und DVD-RW abspielen kann. Multimedia-Formate wie MP3 oder WMA werden nicht unterstützt.

...


Fazit
Mit dem Toshiba HD-E1 bringt Toshiba jetzt auch in Europa den ersten HD DVD-Player an - und das zu einem deutlich günstigeren Preis als man für die ersten Blu-ray Disc-Player hinlegen muss. Die HD DVD-Bildwiedergabe ist exzellent und auch mit DVDs bietet der integrierte Scaler in HDTV-Auflösung eine verbesserte Bildqualität. Nicht nur mit neuen AV-Receiver mit HDMI-Schnittstelle bietet der Toshiba eine sehr gute Bild- und Tonqualität. Dank dem integrierten DTS 5.1-Encoder lässt sich der Player ohne qualitative Kompromisse auch mit herkömmlichen AV-Receivern nutzen.

Die Lade- und Zugriffszeiten sind noch etwas länger als bei normalen DVD-Playern und auch der Lüfter macht sich dezent bemerkbar. Dennoch bietet der Toshiba HD-E1 zu einem Preis, der mit dem der ersten DVD-Player zu vergleichen ist, ein hervorragendes Preis-Leistungsverhältnis.


Bron: http://www.areadvd.de/hardware/2006/Toshiba_HD-E1_02.shtml
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Marcel_T.

Ook nog een interessant stukje:
Laut Anleitung können "HD DVD-Discs, die einen hoch auflösenden Inhalt mit einer Feldrate von 50 Hz oder einer Rahmenrate von 25 Hz aufweisen", erst nach einem geplanten Firmware-Update abgespielt werden, welches in Kürze angeboten werden soll. Dies spielt beim Stand von heute keine besondere Rolle, da sämtliche derzeit produzierten HD DVDs entweder 24 Frame-Filmmaterial oder 60 Hz-Videomaterial bieten. Relevant ist dies höchstens für europäische HD DVD-Produzenten, die in 50 Hz produziertes Video-Material auf HD DVD veröffentlichen wollen.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Robbo

DVD speler van minimaal 1500 euro werden altijd als 'normaal' gezien om het beste uit DVD te krijgen.

Nu heb je voor dat geld een Blu-Ray speler, en dan valt iedereen over het feit dat de Blu-Ray spelers zo duur zijn.......

Marcel_T.

Tja, en deze kost maar 599,-!!

Jammer dat ze geen direct vergelijk maken met b.v. een Denon 3930...
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Marcel_T.

En hier hebben ze ook een punt, dit is natuurlijk belachelijk!
Das Kopierschutz-Paradoxum Hollywoods offenbarte sich beim Wechsel auf den Komponentenausgang, der nur die DVD-Wiedergabe bis zu 576p unterstützt: Echtes HDTV von HD DVD ist über YUV möglich, normale, einfach nur hochskalierte DVDs aber nicht. 
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

kermit

#5
kreeg vandaag bericht van Toshiba dat de HD- E1 vanafheden verkrijgbaar is . Beslellen kan online bij Toshiba UK.
Kermit

M

LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

searcher

Quote from: Mayko on December 18, 2006, 19:36:53
Heb hem al gezien voor 532 euro ::)

::) waar

                                             gr Searcher



M

Quote from: searcher on December 18, 2006, 20:55:08
::) waar

                                             gr Searcher
Weet niet of ik dit hier mag zeggen, maar typ Toshiba HD DVD-Player HD-E1 maar eens in op Google ;)
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

angel66


Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

angel66

nou bij de ned shops in ieder geval niet. :-\

Nahpets

#12
Quote from: angel66 on December 19, 2006, 19:10:01
nou bij de ned shops in ieder geval niet. :-\
Nogmaals, beter zoeken, is bij een NL webshop (naam lijkt overigens niet NL) 531,99 EUR, en niet op voorraad.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

angel66

ja ik heb al wat gezien.
ik heb hem maar in duitsland besteld.

499...29 verz kosten.

reza

Als ik jullie was zou ik nog even wachten ::) totdat je hem in Nederland kan kopen. Zijn de meeste ''bugs'' eruit, en kan je er gelijk mee terug naar de winkel.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Jinsu

Quote from: Robbo on December 18, 2006, 14:08:29
DVD speler van minimaal 1500 euro werden altijd als 'normaal' gezien om het beste uit DVD te krijgen.

Nu heb je voor dat geld een Blu-Ray speler, en dan valt iedereen over het feit dat de Blu-Ray spelers zo duur zijn.......

Hoi,

Inderdaad snap ook niet waar ze zich zo druk om maken, bovendien geloof ik er niks van dat ook de kwaliteiten van de DVD beter moet zijn voor dat geld ;) .

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

erwinh

Zien is geloven!! Ik heb de Pioneer 989AVi-S en je weet niet wat je ziet :D!!
In WHAT HI-FI stond in het novembernummer een verslag van de eerste tests met BR en HD spelers en hun conclusie was niet best. Ik hou het nog maar even op mijn Pio, die kan nog wel een paar jaartjes mee ;) .
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Grindtegel

ik zie een 989 nog niet zo snel een BR of HDDVD afspelen...
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Robbo

Jawel joh,  gewoon even die laser met de blauwe stift bewerken ;)

erwinh

Klopt, grindtegel ik wil alleen maar zeggen dat DVD op een goede speler een griezelig strak plaatje laat zien. BR of HD is niet zaligmakend of zo. De tests laten zien dat er voor deze spelers nog vele "bugs" te overwinnen zijn. Ik zou nog een jaartje of wat geduld hebben. Daarnaast is het gewone tv signaal al helemaal niet zo best dus staar je daarnaast niet al te blind op full HD  ;D
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Grindtegel

Ik heb een 868 van pioneer, dus vrijwel gelijk aan de 989, en ik heb ook de hd speler voor de xbox360(=ultra low budget hd) en geloof me, de hdspeler blaast de pioneer helemaal weg als het op strakheid van beeld aankomt. Wat de hd drive doet met gewone dvd's weet ik niet, dat heb ik nog niet uitgeprobeerd.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Grindtegel

#21
Even ter aanvulling, ik heb de hddvd van Superman Returns en dat is een hybride, dus daar staat ook de gewone dvd versie op. Als ik de dvd versie bekijk (op de pioneer) lijkt het alsof er iemand een pot vaseline over mijn lens heeft gesmeerd.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

M

Quote from: Grindtegel on December 21, 2006, 10:21:19
Even ter aanvulling, ik heb de hddvd van Superman Returns en dat is een hybride, dus daar staat ook de gewone dvd versie op. Als ik de dvd versie bekijk (op de pioneer) lijkt het alsof er iemand een pot vaseline over mijn lens heeft gesmeerd.
Wat doe jij met vaseline thuis >:D ;D
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

Grindtegel

Quote from: Mayko on December 21, 2006, 16:42:39
Wat doe jij met vaseline thuis >:D ;D

niet op de lens van mijn pj smeren in ieder geval  O0
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

angel66

tja inderdaad.
mijn HD-DVD speler laat oom mijn dvd spelers ver achter zich.
een fantastisch plaatje.
ben benieuwd wat de toschiba via hdmi laat zien.