HELP, film 1.2 (canal+) november, titel vergeten:((

Started by stefcat, December 18, 2006, 10:05:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

stefcat

wie kan mij helpen?

ik zag in november een romantische drama film op film 1.2 (van canal+/ nu canal digitaal).
Het speelde in de tijd van napoleon en ging over een vrouw van laag aristocratische afkomst die gouvernante is bij een gegoede familie.
ze wordt verliefd op de broer van haar werkgever, die colonel is in het engelse leger dat bij waterloo tegen napolean vecht.
ze trouwt met hem tegen de wil van de oude tante van deze colonel die hem gelijk onterft voor haar dood.
Haar vriendin trouwt met de erg arrogante kapitein in datzelfde engelse leger, die erg veel geld heeft, maar niet van hoge komaf, hij sterft tijdens de slag bij waterloo.


tussendoor wordt de "gouvernante" ook nog het hof gemaakt door de engelse consul in india, die eigenlijk de enige is die haar werkelijk liefheeft, maar de minst knappe van het stel is. En zo gaat dat nog een uur of 2 door. Het slot is dat ze verlaten wordt door een jaloerse echtgenoot (de colonel dus) en uiteindelijk toch nog haar ware liefde vindt bij de consul in india.

Helaas ben ik dus de titel vergeten. (ik weet dat het niet pride and prejudice was en ook niet sense and senebillity, die nu uitgezonden worden op film 1.1 en film 1.2)

wie heeft deze film ook gezien of kan mij helpen aan de titel. Ik wil hem erg graag op dvd bestellen.

groetjes,

stefanie

Maartje

Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

stefcat

jaaaa, dat is tie.

hardstikke bedankt:))

ik ga hem gauw bestellen.

groetjes,

stefanie

Maartje

Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .