Breedbeeld TV

Started by Pb, January 17, 2003, 00:06:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pb

Hallo allemaal,
IK ben opzoek naar een tv voor mijn HT. Maar mijn budget is niet zo geweldig hoog.
Ik heb zo'n 700 euro tot mijn beschikking. IK ben zelf nu een beetje aan het rond kijken.
Het hoeft geen super grote kast te zijn omdat ik maar een klein kamertje heb (3.5 x 4m).

Welk merk is goed?
En waar kan ik deze goedkoop krijgen?

Dank voor al jullie reacties,

Pb
Stereo: Devialet, Marten
HT: Front loos, 99.25MKII, Focal SIB, Marantz 8801

MrPink

Sony is goed maar duur, dus misschien Philips, Panasonic of JVC? Een 28" breedbeeld moet kunnen voor die prijs. Kijk eens bij www.bobshop.nl.

Groetjes,
Oscar

PauluZzzZzz

Ik heb een tijdje terug een philips 28pw6006 gekocht. Het enige 50hz wat philips nog had. Ik was hier juist wel blij omdat je dan niet al die digitale "zooi" erin hebt zitten en het je toch behoorlijk scheelt in prijs. Ik heb er destijds 570 euro voor betaald. Tot nu toe ben ik erg tevreden met deze tv.

grtz, Paul

ps. Ook ik heb maar een klein kamertje (4x3) en een 28" vind ik groot zat.
<a href="http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=PauluZzZz" target="_blank">Mijn DVD's</a>

dick


MrPink

Als je af wilt gaan op de kijksafstand dan kun je 6-8 x de hoogte van het beeld aanhouden.

Groetjes,
Oscar

jumbo2

Ik heb goede ervaring met een philips 28PW8806. Deze is laatst vervangen door de 28PW8807 met dezelfde specs.

Joep

Mr. Blonde

#6
Hey,

Bij Modern hebben ze nu een Samsung in de aanbieding. Ik weet niet hoe samsung het doet in TV-wereld maar een 71 cm breedbeeld voor €399,-... Ik vraag me af of je daar een miskoop mee doet. Volgens de specs op de Samsung site is het zichtbaar beelddiagonaal zelfs 76 cm!! Het is wel een 50 Hz maar voor dat geld...

Het type is: Samsung WS28V53N.

Ik ga van de week samen met mijn zwager ook kijken voor deze TV, hij wil namelijk ook een low-budget breedbeeld..
TV: Panasonic TX-P50G20 | DVD: Philips DVD963SA | NMT: TViX HD M-6500 | Receiver: Marantz SR4200 | Fronts: Mission M32i's | Rears: Mission M70's | Center: Mission M7C2 | Subwoofer: MJ Acoustics Pro 50

PauluZzzZzz

Toen ik m'n tv ging kopen was deze Samsung ook kandidaat, maar na vergelijk met de Philips was zeer duidelijk welke z'n geld meer waard was. Maar je gaat zelf ook nog kijken dus dat wordt vanzelf wel duidelijk dan :)
<a href="http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=PauluZzZz" target="_blank">Mijn DVD's</a>

Mr. Blonde

#8
Gisteren bij verschillende winkels gekeken.. Uiteindelijk de Philips 28PW6006 gekocht. Mooiere TV en betere beeldkwaliteit. Het was de laatste dus na wat praten kregen we 'm voor €477,- mee, mooie prijs denk ik.
TV: Panasonic TX-P50G20 | DVD: Philips DVD963SA | NMT: TViX HD M-6500 | Receiver: Marantz SR4200 | Fronts: Mission M32i's | Rears: Mission M70's | Center: Mission M7C2 | Subwoofer: MJ Acoustics Pro 50

PauluZzzZzz

Mooie aankoop ! :)

Mooie prijs heb je er ook van weten te maken, maarja dat mag ook wel voor een demomodel. Desondanks heb ik er toch nog zo'n 75 euro meer voor betaald.

Veel kijkplezier, maar dat zal wel lukken denk ik  8).
<a href="http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=PauluZzZz" target="_blank">Mijn DVD's</a>

Pb

Halllo,

Dank voor al jullie reacties. Ik heb eens gekeken bij www.bobshop.nl en zag daar de:
sony KV-28LS35 71cm Breedbeeld

Heeft iemand hier ervaringen mee?


Pb
Stereo: Devialet, Marten
HT: Front loos, 99.25MKII, Focal SIB, Marantz 8801

J.A.F._Doorhof

Ja,

De Sony beeldbuizen kan ik op dit moment niet echt adviseren.
Ik kom op de calibratie een zwaar tegenvallend resultaat tegen ivm de scherpte op de beeldbuizen, na de calibratie vindt bijna iedereen het beeld te soft (ben het daar niet helemaal mee eens, maar goed), toch heb ik de sharpness al 20-25% hoger staan dan met bv Loewe of Philips.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Pb

#12
he frank,

Ik kan dus beter voor philps of jvc gaan.
Ik heb dan een paar andere opties=>
philips 28PW6516 71cm Breedbeeld 50Hz of
philips 28PW6006 70 cm Flat Breedbeeld.

Ik weet dat ik er zelf naar moet gaan kijken maar ik heb er nu niet zo veel tijd voor en als ik naar een zaak toe ga wil ik al wat voorkennis hebben.

Pb

Stereo: Devialet, Marten
HT: Front loos, 99.25MKII, Focal SIB, Marantz 8801

Pb

Hallo allemaal,

Heeft iemand ervaring met de AV-28CH1S 71cm 100Hz Breedbeeld
 van JVC of met de philips 28PW6006 70 cm Flat Breedbeeld.

Pb
Stereo: Devialet, Marten
HT: Front loos, 99.25MKII, Focal SIB, Marantz 8801

PauluZzzZzz

Ja, ik heb de Philips 28pw6006. Staat ook in m'n eerdere post. Wat wil je weten?
<a href="http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=PauluZzZz" target="_blank">Mijn DVD's</a>

Grindtegel

Ik ben zelf niet zo kapot van pixelplus wat Philips gebruikt, maar ik denk dat je met philips wel de beste prijs/kwaliteit verhouding hebt.

Heb zelf een panasonic waar ik zeer tevreden mee ben
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

bryan vd B

Panasonic vind ik ook zeer mooie tv's. mijn ouders hebben er ook 1 van 72 cm bb. Maar grindtegel waarom vind je de pixelplus beeldbuizen niks??????( gewoon een vraag ;)).

Vriendelijke groeten,

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Grindtegel

niet dat ze niet goed zijn, maar het beeld wat ze geven staat mij persoonlijk niet zo aan, te digitaal, alsof je naar een opname van een digitale camera kijkt.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

bryan vd B

Daar kan ik wel inkomen maar bij mij kan een beeld nooit te scherp zijn maargoed dit is natuurlijk heel persoonlijk verder bedoel ik hier niks mee hoor was gewoon nieuwsgierig ;)

Vriendelijke groeten,

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.