Miami Vice

Started by ATI850, December 17, 2006, 16:27:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ATI850

Gisteravond Miami Vice gekeken. Redelijke film, maar lang niet zo goed als Heat en Collateral (van dezelfde maker). Wat mij wel opviel was de bijzonder magere beeld- en geluidskwaliteit van de DVD. Dat kan heel wat beter, ik had gewoon hoofdpijn na de film van het knijpen met mijn ogen, zo wazig was het beeld (aan het eind leek het iets beter te worden). En 5.1 surround?? Zat zowat niets achter, een gemiste kans!!!

Groeten Manfred



Jinsu

Hoi,

Dat is de bedoeling van producer, ik vond Miami Vice 2006 wel goed. Hij is inderdaad anders dan de serie van de jaren 80, maar dat doet er niet aan af vind ik. En Miami is gewoon een super stad 8) .

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

kermit

Quote from: ATI850 on December 17, 2006, 16:27:13
Gisteravond Miami Vice gekeken. Redelijke film, maar lang niet zo goed als Heat en Collateral (van dezelfde maker). Wat mij wel opviel was de bijzonder magere beeld- en geluidskwaliteit van de DVD. Dat kan heel wat beter, ik had gewoon hoofdpijn na de film van het knijpen met mijn ogen, zo wazig was het beeld (aan het eind leek het iets beter te worden). En 5.1 surround?? Zat zowat niets achter, een gemiste kans!!!

Groeten Manfred



In de bioscoop was de beeldkwaliteit ook al belabberd dus wist ik wat er zou komen op dvd.

VlisChris

Daar is heel bewust voor gekozen als je de enorme hoeveelheid filmgrain bedoeld. Vind het persoonlijk best wel wat hebben in de film. Lekker rauw.
Geluid vond ik gister de eerste 20 minuten niet tegenvallen, maar zal vanavond de film eens in zijn geheel afkijken.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Wimpie007

Vond het eigenlijk een geweldige film, zowel qua beeld als geluid :)
Filmgrain in een volledig HD opgenomen film is nog wel een vreemd principe, maar het was net een versterkend element voor het verhaal in de film :)
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

yepsels

Ik vond hem leuk, maar inderdaad niet ultiem.
Wat het specialer maakte is dat ik hem in de VS heb gekeken, helaas niet in Miami  ;D.

Wat ik toch wel het meeste miste was de Tune van de serie  >:( !

henkt1

Gelukkig, die filmgrain was dus zo bedoeld. Begon al te twijfelen over mijn projector.

Verder vond ik de film volslagen waardeloos. Vaag verhaal, onnodig lange liefdescenes. En uiteindelijk was ie plots afgelopen terwijl er nog een aantal verhaallijnen niet waren uitgewerkt.

groet,

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

yepsels

Ja, er werd redelijk wat "ruimte gelaten" voor een "serie" films  ;D

bmateijsen

Vandaag op HD-DVD binnen gekregen... ik ben benieuwd, nu nog tijd vinden om te kijken ;).
Overigens is de HD-DVD ook DVD compatible door een zijde als DVD en de andere als HD-DVD te verzorgen.

This Game

Quote from: bmateijsen on December 18, 2006, 17:59:40
Overigens is de HD-DVD ook DVD compatible door een zijde als DVD en de andere als HD-DVD te verzorgen.

Zijn ze dat allemaal of moet je op zoek naar een speciale dual-disc?
LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RS6-1-C(5G)/Rel Q150e

bmateijsen

Het staat er soms bij, maar er zijn sommige edities die dual-disc zijn.

Quote from: This Game on December 18, 2006, 20:09:30
Zijn ze dat allemaal of moet je op zoek naar een speciale dual-disc?

This Game

Ok, ik bedoelde specifiek Miami Vice dan, maar zie op Amazon dat het een combo-disc is en dat staat boven aan. De vraag is dan nog:is de HD versie rated en de dvd versie unrated of staat het er gewoon ongelukkig en is de hd-versie ook unrated?
"HD-DVD Rated + Unrated DVD Combo"
LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RS6-1-C(5G)/Rel Q150e

only1nékes

Quote from: Jinsu on December 17, 2006, 17:28:00
Miami is gewoon een super stad 8) .

MvGr,

Jens

dat vind ons Gonda ook  :D
sorry weinig aan de pc en brievenbus vol, gelieve te mailen en ik zal zo snel mogelijk antwoorden :-)

bmateijsen

Ik heb volgens mij een unrated versie voor HD, maar zou ik na moeten kijken.

Quote from: This Game on December 18, 2006, 22:42:44
Ok, ik bedoelde specifiek Miami Vice dan, maar zie op Amazon dat het een combo-disc is en dat staat boven aan. De vraag is dan nog:is de HD versie rated en de dvd versie unrated of staat het er gewoon ongelukkig en is de hd-versie ook unrated?
"HD-DVD Rated + Unrated DVD Combo"

Teejoo

Quote from: bmateijsen on December 18, 2006, 17:59:40

Overigens is de HD-DVD ook DVD compatible door een zijde als DVD en de andere als HD-DVD te verzorgen.
Dat had ik inderdaad gezien, maar het was me niet helemaal duidelijk of de andere zijde inderdaad op een gewone dvd-speler afspeelbaar zou zijn. Dit zou trouwens wel een heel goed verkoopargument zijn!

J.A.F._Doorhof

De film viel me ENORM tegen, had er veel meer van verwacht, zat me voornamelijk enorm te irriteren aan de acteerprestaties van zowel Crocket als tubbs, en met name Crocket.
Weg is de humor van MV, weg is de heerlijke rebelse Crocket, en wat krijgen we terug.....
weinig....
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bmateijsen

Is het op dit moment zeker, je kan zo langzaam investeren in HD materiaal, maar nog steeds de DVD bekijken.

Quote from: Teejoo on December 19, 2006, 10:00:51
Dat had ik inderdaad gezien, maar het was me niet helemaal duidelijk of de andere zijde inderdaad op een gewone dvd-speler afspeelbaar zou zijn. Dit zou trouwens wel een heel goed verkoopargument zijn!

Douma

Deze film kon mij ook niet bekoren. Ik vond het een slappe Hollywood actiefilm. Geen boeiende verhaallijn en matige acteerprestaties. Erg jammer.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

typhoon

Alweer een tijdje geleden in de bioscoop gezien. Kan er mij weinig van herinneren en dat zegt wel genoeg!
Tja, kopies vallen meestal wel tegen. Geef mij maar het origineel!!!
kinostar scherm/ svs PB-12-plus/Philips BDP 9700/ Benq 1070/Arcam avr350/Qed SA xt biwire-hdmi-p-sr-sw, phoenix arx 800, Ixos 608.

bmateijsen

#19
Eindelijk vanavond Miami Vice gezien op HD-DVD en ik vond de film zelf gewoon aan de verwachtingen voldoen. Beeldkwaliteit was niet heel slecht, mede omdat ik denk dat de beeldruis in donkere scenes express was gedaan om de look van de serie te doen herleven.

Wat ik overigens wel leuk vond was de interactiviteit die de HD-DVD geeft, door in PIP additionele informatie te geven voor behind-the-scenes, etc.. leuk voor als je de film nog een keer kijkt.

Ed-S

Film van de week gekocht op normale DVD, erg leuk om naar te kijken goede aktie en vermnaak.

niets mis mee.

Ed
Onkyo  TX-DS676 | Pioneer DV-444 | Panasonic DMR-EH50
Optoma HD800X | PS3
Vifa Carrat Fronts en Center | Vifa Korrekt Back
Hepta Seas Sub - HS 130 amp

ThomasBelgium

De film is me zeer goed meegevallen, al haalt hij dan niet hetzelfde niveau als 'Heat'

FrankB

Best een aardige film. Niet meer dan dat. Ze hadden de film beter een andere naam kunnen geven en de originele MV in ere laten rusten.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

JaRoen

Quote from: FrankB on February 18, 2007, 11:39:03
Best een aardige film. Niet meer dan dat. Ze hadden de film beter een andere naam kunnen geven en de originele MV in ere laten rusten.

Hier sluit ik me volledig bij aan! Aardige film om te kijken maar niet iets wat echt blijft hangen/indruk maakt.

Groetjes,

Jeroen
HT verkocht, op naar Stereo!
*Panasonic 42PV70
*Marantz Pm15S1
*Cambridge 640c *Pioneer dv696 *Bowers & Wilkins 603 S3 *HTPC

graafke

Ik vond het wel een vermakelijke film.