Epson TW1000 1080p beamer.....

Started by ArneM, December 16, 2006, 17:12:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ArneM

Volgens het duitse blad Heimkino wordt de nieuwe Epson TW1000 vanaf februari 2007 leverbaar voor een prijs van 4000,- euro......tevens geeft Epson 3 jaar garantie op de lamp....!!!!!!....Ook wordt er vermeld dat de Epson als eerste een 1.3 HDMI aansluiting heeft. ;D


http://www.projektoren-datenbank.com/pdf/presse/epsonemptw10000-press-de.pdf

Jinsu

Hoi,

Klinkt allemaal goed en aardig, maar je kunt er nog niet veel mee als er geen andere apparaten met HDMI 1.3 zijn :) .

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

ArneM

Je bent in ieder geval klaar voor de toekomst.....

reza

Quote from: Jinsu on December 17, 2006, 17:13:44
Hoi,

Klinkt allemaal goed en aardig, maar je kunt er nog niet veel mee als er geen andere apparaten met HDMI 1.3 zijn :) .




Als alles goed is, zijn er rond die datum wel apparaten met HDMI 1.3 ;)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Jinsu

Quote from: ArneM on December 17, 2006, 17:16:08
Je bent in ieder geval klaar voor de toekomst.....

Hoi,

Tot de volgende standaard ;D .

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

troje

Quote from: ArneM on December 16, 2006, 17:12:13
Volgens het duitse blad Heimkino wordt de nieuwe Epson TW1000 vanaf februari 2007 leverbaar voor een prijs van 4000,- euro......tevens geeft Epson 3 jaar garantie op de lamp....!!!!!!....Ook wordt er vermeld dat de Epson als eerste een 1.3 HDMI aansluiting heeft. ;D


http://www.projektoren-datenbank.com/pdf/presse/epsonemptw10000-press-de.pdf

Zowel in Nederland als in Duitsland zal de TW1000 zo rond begin Maart op de markt gaan komen. 3 jaar garantie op de lamp is inderdaad nieuw.

baltar

Quote from: Jinsu on December 17, 2006, 17:13:44
Hoi,

Klinkt allemaal goed en aardig, maar je kunt er nog niet veel mee als er geen andere apparaten met HDMI 1.3 zijn :) .

MvGr,

Jens

Op hetzelfde moment komt ook de HD-EX1 HD-DVD speler uit van Toshiba. Deze is uitgerust met HDMI 1.3.

baltar

Quote from: ArneM on December 16, 2006, 17:12:13
Volgens het duitse blad Heimkino wordt de nieuwe Epson TW1000 vanaf februari 2007 leverbaar voor een prijs van 4000,- euro......tevens geeft Epson 3 jaar garantie op de lamp....!!!!!!....Ook wordt er vermeld dat de Epson als eerste een 1.3 HDMI aansluiting heeft. ;D


http://www.projektoren-datenbank.com/pdf/presse/epsonemptw10000-press-de.pdf

Voor die prijs zal hij toch moeten concurreren met de Sony Pearl en dan gaat hij het moeilijk krijgen, vooral qua black level. Volgens mij zou dit een concurrent moeten zijn voor de HC5000 en die is toch 900 a 1000 euro goedkoper.

troje

Quote from: baltar on February  4, 2007, 13:30:23
Voor die prijs zal hij toch moeten concurreren met de Sony Pearl en dan gaat hij het moeilijk krijgen, vooral qua black level. Volgens mij zou dit een concurrent moeten zijn voor de HC5000 en die is toch 900 a 1000 euro goedkoper.

Waar vind je een HC5000 voor 3000 euro?

anton


Tube-freak

#10
Quote from: troje on February  4, 2007, 21:13:43
Volgens mij gewoon 3100 euro...

xxxxxxxxxxxxx

Ik weet niet hoeveel bier je vandaag gedronken hebt maar het ging toch over een epson en niet over mishubishi? of mis ik iets??
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

baltar

Quote from: Tube-freak on February  4, 2007, 21:34:16
Ik weet niet hoeveel bier je vandaag gedronken hebt maar het ging toch over een epson en niet over mishubishi? of mis ik iets??

Het werd id een beetje off-topic. Mijn stelling (vergelijken qua prijs met Pearl en Hc5000) was eigenlijk om aan te geven dat hij te duur is. Als mensen voor hetzelfde bedrag een Pearl kunnen kopen zal hij zeer goed uit de test moeten komen om de TW1000 te verkiezen boven de Pearl.

Jinsu

Quote from: baltar on February  5, 2007, 09:09:54
Het werd id een beetje off-topic. Mijn stelling (vergelijken qua prijs met Pearl en Hc5000) was eigenlijk om aan te geven dat hij te duur is. Als mensen voor hetzelfde bedrag een Pearl kunnen kopen zal hij zeer goed uit de test moeten komen om de TW1000 te verkiezen boven de Pearl.

Hoi,

Zelf gaan kijken en vergelijken, niet alles wat duurder is, is ook beter. Sommige projectoren liggen je beter dan een andere :) .

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

sandervg

Is er iets bekend over de lensshift? Dat is voor mij dé reden dat ik geen projector neem. Ik krijg apparaten zoals een pearl simpelweg niet geplaatst (terwijl ik geen gekke kamer heb). Aan de muur dan komt het beeld niet laaggenoeg, tegen de achtermuur wordt het beeld te groot en naast me gaat niet omdat de horizontale lensshift vaak te klein is (en ik wil liever geen fan geluid naast m'n oor)
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

jaco

Quote from: sandervg on February 12, 2007, 12:26:13
Is er iets bekend over de lensshift? Dat is voor mij dé reden dat ik geen projector neem. Ik krijg apparaten zoals een pearl simpelweg niet geplaatst (terwijl ik geen gekke kamer heb).
Wellicht naar de JVC HD-1 kijken ? Die heeft wel een vrij grote lens shift. Heb je ook nog eens veel betere contrastratio zonder een Iris.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

sandervg

Quote from: jaco on February 12, 2007, 12:37:42
Wellicht naar de JVC HD-1 kijken ? Die heeft wel een vrij grote lens shift. Heb je ook nog eens veel betere contrastratio zonder een Iris.
Heb je linkje naar een calculator oid? Dan kan ik kijken of ik daar mee uit zou komen. Stuur het anders maar even per PM (wordt een beetje off topic anders)
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

troje

Quote from: sandervg on February 12, 2007, 12:26:13
Is er iets bekend over de lensshift? Dat is voor mij dé reden dat ik geen projector neem. Ik krijg apparaten zoals een pearl simpelweg niet geplaatst (terwijl ik geen gekke kamer heb). Aan de muur dan komt het beeld niet laaggenoeg, tegen de achtermuur wordt het beeld te groot en naast me gaat niet omdat de horizontale lensshift vaak te klein is (en ik wil liever geen fan geluid naast m'n oor)


TW1000 heeft dezelfde lens shift als op de TW700. Verticaal +/- 96%, horizontaal +/- 47%.

Hertog_Martin

Waarom is er nog geen review van Frank? of mis ik iets?
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

J.A.F._Doorhof

Misschien omdat hij in NL nog niet leverbaar is ??
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

anton

In Heimkino van maart wordt hij getest samen met o.a. de JVC-HD1  :P

J.A.F._Doorhof

Dat kan, maar wij hebben nog geen testsample.
DLD loopt vaak iets voor omdat Epson daar gevestigd zit.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Berserker

Quote from: reza on December 17, 2006, 17:16:51
Als alles goed is, zijn er rond die datum wel apparaten met HDMI 1.3 ;)

Ik heb mij laten uitleggen door de verkopers van Grobi in Duitsland dat de HDMI uitgang van mijn Denon 3910 (eerste versie HDMI, dus ik denk 1.1 ofzo...) ook gewoon gecombineerd kan worden met nieuwe projectoren met HDMI 1.3 of straks nog hoger. Het zou dus compatible moeten zijn!  ;)
Marantz AV8802A | NAD M25 | KEF R11, R2C, R800DS, R8A | Sony UBP-X800M2 | Dune prime 3.0 | Apple TV 4K | JVC DLA-RS440U | Hivilux 2.35.1 spanscherm 125"

Hertog_Martin

Quote from: J.A.F._Doorhof on February 22, 2007, 13:18:07
Misschien omdat hij in NL nog niet leverbaar is ??

Ok, dat miste ik dus ;)

In de OP stond vanaf februari, en meestal had jij de reviewunits wel tijdje van tevoren, vandaar.

Ben zeer benieuwd naar de prestaties, is toch maarliefst 2.25x hogere resolutie.
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

PG

TW1000 op nederlandse site gezien voor 2600,-

Berserker

Als dat waar is van die prijs, dan wil ik best nog even geduld hebben en met mijn oude Sanyo Z2 doorkijken. Die presteerd nog erg goed hier (zelfs op 2.40 meter) en ik wil eigenlijk het liefste meteen door naar 1080p. Dan nog even afwachten of het HD-DVD of Blu-Ray word, vervolgens een speler kopen, en dan heb je echt wat moois.

Marantz AV8802A | NAD M25 | KEF R11, R2C, R800DS, R8A | Sony UBP-X800M2 | Dune prime 3.0 | Apple TV 4K | JVC DLA-RS440U | Hivilux 2.35.1 spanscherm 125"