SUB zoektocht

Started by -V-, January 16, 2003, 00:38:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-V-

Ik ben op zoek naar een goeie sub om bij m'n b&w cdm7-nt en denon 3802 combo aan te sluiten ...

Om het moeilijk te maken zoek ik een sub die dubbel kan aangesloten worden, speakers & LFE, en ook simultaan beide signalen kan weergeven ... ik weet dat Rel deze optie biedt ...( Ik wil het restje laag dat mijn fronts niet aankunnen door de sub sturen , maar ik wens mijn fronts niet op small te zetten , want dat vind ik zonde !!)

Ik dacht dus aan een rel q150e maar weet niet of deze genoeg punch biedt om mijn b&w te kunnen volgen ... Ik dacht ook aan een b&w asw 675 maar ik vrees dat deze niet beide signalen simultaan kan weergeven ... Om de sub te kunnnen binnenloodsen in huis zal de waf factor toch voldoende groot moeten zijn , en de sub dus voldoende klein :)

Mijn kamer is +- 4.5 op 6 m ...
Budget liefst zo weinig mogelijk maar max 1000€ ( internet prijs :) )

Anyone ? 8)
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

garmtz


-V-

LoL Garmtz ...

THX AGAIN 8)
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

Vincent

De ASW 675 zeker voor film vind ik deze veel mooier en hij kan volgens mij ook gewoon dubel worden angesloten.

Greetz

Vincent

-V-

Niemand andere voorstellen ?  :-\
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

Brandon

Hoi,

als je rond dit bedrag ech iets leuks wil moet je eens luisteren naar een zelfbouw-sub. Bv de Peerless XA10S. Heb ze zelf pas geleden gehoord en echt schitterend, tevens vergeleken met de Rel q150 maar dit is GEEN vergelijking. Was trouwens sowieso niet erg onder de indruk van de Q150 als LFE-sub. DE Peerless is op basis van een Hypex HS200 subwoofermodule.

Mvg

Brandon
Stereo (only): Dynaudio Contour 1.3Mk2, Musical Fidelity A300, Lindeman CD1 SE, Kimber KS1011 and Kimber 8TC.

MeonHTF

Quote from: Brandon on January 19, 2003, 13:59:15
Hoi,

als je rond dit bedrag ech iets leuks wil moet je eens luisteren naar een zelfbouw-sub. Bv de Peerless XA10S. Heb ze zelf pas geleden gehoord en echt schitterend, tevens vergeleken met de Rel q150 maar dit is GEEN vergelijking. Was trouwens sowieso niet erg onder de indruk van de Q150 als LFE-sub. DE Peerless is op basis van een Hypex HS200 subwoofermodule.

Mvg

Brandon

Brandon,

Kan je een indicatie geven wat een dergelijk sub in totaal zou gaan kosten ..

mvg,

René

HeavyMountain

Hoi,

De XA-10S kost met houtpakket ongeveer 750 euro, je moet hem alleen zelf nog in elkaar zetten.

Ook ik heb deze gehoord en was erg onder de indruk........


Marco.

Threepio

Heb de Q150 gehad, en zeker voor het huidige en toekomstige filmgeweld is ie NIET voldoende. Bij heel veel films kan ie het echte laag niet weergeven.
In het hogere sub-bereik 50Hz-100Hz doet ie het overigens wel goed.

De ASW-675 lijkt mij een betere keus, de ASW-CDM nog beter (maar die is een stuk duurder dan 1000 euro)

MrPink

Misschien een SVS PCi 20-39? Schijnt erg goed te zijn, en €900 incl verzending, als ik het goed onthouden heb.

Groetjes,
Oscar

-V-

Die Svs subs zijn mijn veeel te groot ...
Ik bedoel dus "Waf factor te laag" ...  8)
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

MrPink

Oh ja sorry, niet aan gedacht! :-[

Groetjes,
Oscar

Frank_Terpstra

Ik heb onlangs zelf een sub gekocht voor bij mijn jm-lab cobalt speakers.
Ik heb de volgende drie rels beluisterd

q150
Zoals al eerder gezegd, deze haalt het laagste lfe laag net niet, zo zit er in lotr een "lfe sweep" op het moment dat sauron verslagen wordt (tijdens de introductie) de q150 haalt die niet to het laagste punt. Verder vond ik hem in het algemeen maar in het bijzonder bij muziek niet echt lekker integreren met mijn speakers, hij bleef duidelijk herkenbaar aan een ander wat rubberachtig klankbeeld.

strata
Gaat zo mogelijk nog net iets minder diep dan de q150, hij integreerde daarentegen prachtig in mijn systeem, hij viel pas op als je hem uitzette. Dus als het allerdiepste laag niet je priorteit heeft maar je muzikaliteit en integratie belangrijk vind dan is dit zeker een goede keuze.

storm
Alle goede eigenschappen van de strata, maar dan gaat hij wel diep, heeft het potentieel voor serieuze burenruzies :)
Nadeel is dat hij wel 2x zoveel kost als een q150 bovendien is hij behoorlijk groot wat de WAF weer wat lastiger maakt.

Mijn advies luid als je je 7nt's recht aan wil doen koop dan iets dat beter is dan de q150. Als budget en WAF geen andere optie overlaten dan zou ik hem zeker overwegen maar wel eerst thuis luisteren natuurlijk.

Groeten
Frank Terpstra

-V-

Ik nijg meer en meer over naar een ASW 675 ... meer power dan een q150, muzikaler en toch ook nog discreet ...

No zit ik wel wat in met de aansluitmogelijkheden ... LFE & Muziek ...

Als ik naar de informatie op de site kijk , kom ik er niet meteen uit ... http://www.bwspeakers.com/downloadfile/speakermodel/Asw675ma.pdf

Iemand die mijn het even uitlegt hoe ik dat ding moet aansluiten om het te gebruiken als LFE sub tijdens film , en hoe ik hem ook laat vanaf 45 hz ofoz mijn cdm7-nt een duwtje in derug geeft tijdens muziek ?
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

Marty vanluit

Ooit gedacht aan een Boston Acoustics PV1000? 1000watt, 1000 euro!
Vooral niet al te groot!

bmateijsen

muzikale subje..., die PV1000, prachtig ding.. en weet veel lucht te verzetten (helaas niet zoveel als de SVS, maar toch...)

en misschien in DLD wel goedkoper.. www.mediacheckpoint.de

Groet Bjorn

-V-

Daar staat de PV-1000 in zwarte uitvoeing aan 1299 €
Dus de prijs in belgië en nederland zal waarschijnlijk wel wat hoger liggen ...  :-\
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

bmateijsen

een pv-800 of 600 dan??

Groet Bjorn

Oeps.. dacht dat die 1000 goedkoper was... misschien een aanbieding laatst gezien...

patrick_vdb

Quote from: -V- on January 25, 2003, 00:27:32Iemand die mijn het even uitlegt hoe ik dat ding moet aansluiten om het te gebruiken als LFE sub tijdens film , en hoe ik hem ook laat vanaf 45 hz ofoz mijn cdm7-nt een duwtje in derug geeft tijdens muziek ?

Hoi V,

Ben bang dat dit helaas niet zal lukken met de asw675 in combinatie met de Denon 3802 :-[

De low-pass filter van de sub is namelijk niet geschikt voor geintegreerde versterkers zoals jouwn Denon, alleen voor voor- en eindversterker combinaties.

De enige aansluitmogelijkheid die je hebt is via de sub-out van de Denon, je bent dus verplicht om de cross-over op 45Hz te zetten indien je wilt dat de sub pas vanaf hier de 7NT gaat ondersteunen, maar in dat geval wordt je LFE-kanaal weer teveel dichtgeknepen, dus ook geen optie.

Mvrgr

Patrick

-V-

Had ik ook al gezien , denk het te kunnen oplossen met een externe crossover bv van behringer ...
eVolution Sound&Vision - Meridian / NAD / DALI / Bluesound

patrick_vdb

Quote from: -V- on January 31, 2003, 15:47:10
Had ik ook al gezien , denk het te kunnen oplossen met een externe crossover bv van behringer ...

Oeps, ik loop weer eens achter ;D

Mvrgr

Patrick

Marty vanluit

Quote from: bmateijsen on January 31, 2003, 14:10:27
een pv-800 of 600 dan??

Groet Bjorn

Oeps.. dacht dat die 1000 goedkoper was... misschien een aanbieding laatst gezien...

Ik zelf heb de PV800, best een lekker dingetje....  ;)
lekkere grote kast met een goede bak herrie!