pal progressive scan dvd speler

Started by johnnyB, January 15, 2003, 22:10:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

johnnyB

ik zie dat er inmiddels al wat vorderingen zijn op het gebeid van PAL PS. Ik vroeg me af welke spelers er inmiddels PAL PS doorgeven via component als ik het goed heb. Ik heb een sony 1251 CRT en stuurt die nu aan via een HTPC. Vanwege het gedoe en het ongemak van een HTPC wil ik een stand alone dvd speler gaan kopen. Ik ben tevreden met de 480p of gewoon standaard pal ps resolutie op mijn 1251. Nou vroeg ik me af welke speler dus PAL PS heeft en of mijn 1251 PAL PS via de component ingang slikt. ik heb dus een s-video ingang op mijn 1251 en daarnaast zit een coax waar ik een coax naar component convertertje op heb gezet. Als het helemaal niet kan dan laat ik het gewoon via de RGBHV zoals het nu zit : ik weet dat ik hier beter kwaliteit enz mee behaal maar ik ben de HTPC beetje zat.

Ik zag ook dat er al wat spelers waren die upscalede voor ene redelijke prijs en dan bedoel ik onder de prijs van een speler met een psm1 mod.

Graag meer info ! thanks

Profisound

Denon DVD-2800 ,na een update met een nieuwe firmware wat je van internet kunt halen!

johnnyB

ik zag net de revoy 3200 staan in 1 van de posts ! die kan ook 800 x 600 en hoger e.d. aan ! lijkt me een goed alternatief ?

B. Kuiper

De Primare V25 heeft PS voor zowel NTSC als PAL, deze speler heeft een hele tijd op mijn verlangslijst gestaan totdat ik de kans kreeg om een ITC gemodde Denon 1600 met PSM1 te kopen voor eigenlijk minder geld.

Dacht dat Raymen hier op het forum er een heeft gekocht, een Primare dus.
"Always a little further"

MrPink

De Arcam DV88Plus geeft ook NTSC/PAL progressive door via component.

Groetjes,
Oscar

stokkom

Ja de Revoy 3200 is goedkoop en is progressive. Het apparaat speelt alles. Met een speciale kabel (scart naar vga of scart naar component) kun je zelfs resoluties aan van 1024x786 @75 Hz (als je projector dit aankan tenminste). Ik ben erg onder de indruk van deze speler (1024x786 @ 60 Hz) op onze Barco Data 800 projector. Het beeld is erg mooi en gedetailleerd. Ik geloof dat er geen andere speler die voor zo weinig geld, zo'n mooi beeld neerzet.

Erik