Mensen uit de omgeving Almelo

Started by olemla, December 11, 2006, 10:17:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

olemla

Ik heb inmiddels mijn eigen thuisbioscoopje klaar. De beamer hangt, net als het projectiescherm en de home-cinema set is aangesloten.
Ik heb een Acer PH112 en een Proluxx spanscherm. Toch heb ik zo mijn bedenkingen met betrekking tot de beeldkwaliteit. Een van de redenen kan zijn dat ik op slechts 2.75 meter afstand projecteer. Bovendien geeft de projector slechts een resolutie van 720x576 bij 50Hz.
Dit lijkt mij niet zo'n erg hoge resolutie of valt dat wel mee?
Ik ben eigenlijk op zoek naar iemand die zelf ook een thuisbios heeft en daarmee erg tevreden is en die eens een keertje bij mij wil komen kijken en zeggen wat hij ervan vind. En misschien heeft iemand nog wel tips hoe het anders c.q. beter kan.


Righteye

Op zich moet 2,75 meter wel kunnen. Wel wat klein beeld, maar verder prima te doen lijkt me. Heb hem hier nu op 5 meter hangen, maar heb hem ook op 2,70 gehad ter test, maakt niet veel uit kwa kwaliteit.

Wat betreft de resolutie, de Acer neemt gewoon de resolutie over die hij binnnen krijgt. In dit geval geeft je DVD-speler gewoon die resolutie door. Sluit hem maar eens aan op een PC en zet het beeld maar eens op 1280x1024. Neemt de Acer gewoon over. Heb hier inmiddels al veel resoluties langs zien komen.
O.a. 800x600, 1024x768, 1152x864 en dus 1280x1024. Tevens ook de 720x576 voor PAL DVD's en 740x560(?) voor NTSC DVD's. Wel allemaal 50 of 60 Hz natuurlijk.

Verder is het gewoon een kwestie van tunen. Gewoon het menu van de beamer in gaan en lopen klooien met contrast, degamma, gamma, brightness etc. Ook natuurlijk je kamer vet donker en zorg dat je DVD's origineel zijn of vet goed geript. Scheelt een hele boel.

Realiseer je verder wel dat je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Geen top beamer en geen top scherm dus ultieme kwaliteit zul je niet halen.

Rielplayer

Quote from: olemla on December 11, 2006, 10:17:39
Ik heb inmiddels mijn eigen thuisbioscoopje klaar. De beamer hangt, net als het projectiescherm en de home-cinema set is aangesloten.
Ik heb een Acer PH112 en een Proluxx spanscherm. Toch heb ik zo mijn bedenkingen met betrekking tot de beeldkwaliteit. Een van de redenen kan zijn dat ik op slechts 2.75 meter afstand projecteer. Bovendien geeft de projector slechts een resolutie van 720x576 bij 50Hz.
Dit lijkt mij niet zo'n erg hoge resolutie of valt dat wel mee?
Ik ben eigenlijk op zoek naar iemand die zelf ook een thuisbios heeft en daarmee erg tevreden is en die eens een keertje bij mij wil komen kijken en zeggen wat hij ervan vind. En misschien heeft iemand nog wel tips hoe het anders c.q. beter kan.



Hoi,

Je pj heeft een native resolutie van 854 x 480 pixels, elke andere resolutie zal hij schalen naar 854x480. Dus wat Righteye zegt klopt niet. Hij zal de genoemde resoluties wel accepteren, maar ze altijd terugbrengen naar de native res.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5