DAC shootout bij Guido Tent, 27 januari 2007

Started by hifiman, December 9, 2006, 19:56:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman

Quote from: uweslankheid on December 15, 2006, 21:36:14
Mocht er nog een plekje vrij zijn of iemand afvallen , houd ik me aanbevolen!
Volgens mij zitten we vol, maar we houden je in gedachten voor als er iemand afvalt! Toevallig ook nog een dac in te brengen  ???  ;D

hifiman

Wat info toegevoegd aan het begin van dit topic.

Audiofiel

#77
Citaat van uweslankheid
QuoteMocht er nog een plekje vrij zijn of iemand afvallen , houd ik me aanbevolen!

Quote from: Audioloog on December 18, 2006, 19:29:00
Volgens mij zitten we vol, maar we houden je in gedachten voor als er iemand afvalt! Toevallig ook nog een dac in te brengen  ???  ;D

Apart... ::) ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

oud_account_1

Quote from: Audiofiel on December 18, 2006, 19:39:50
Quote from: Audioloog on December 18, 2006, 19:29:00
Volgens mij zitten we vol, maar we houden je in gedachten voor als er iemand afvalt! Toevallig ook nog een dac in te brengen  ???  ;D

Apart... ::) ;D
Na 1 januari doen hele groepen pogingen om af te vallen, dus zo apart is het niet ;D
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

garmtz

Mij lijkt de set van Guido het meest transparant om de verschillen te laten horen eerlijk gezegd... Mijn speakers lijken een beetje op de Audio Note's denk ik. Overigens doen mijn speakers het wel briljant op 300B buizen... ;)  Ik blijf 8 man eigenlijk (te) veel vinden, maargoed...

reMC

Quote from: garmtz on December 18, 2006, 19:46:57
Ik blijf 8 man eigenlijk (te) veel vinden, maargoed...

Ik ook...

Audiofiel

Quote from: squadra on December 18, 2006, 19:41:26
Apart... ::) ;D

Na 1 januari doen hele groepen pogingen om af te vallen, dus zo apart is het niet ;D

Wel als iemand zich op voorhand al uwe slankheid noemt... Dat heeft zo'n jongen toch niet nodig? ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

oud_account_1

Quote from: Audiofiel on December 18, 2006, 19:52:57
Wel als iemand zich op voorhand al uwe slankheid noemt... Dat heeft zo'n jongen toch niet nodig? ;D
;D ;D

Quote from: garmtz on December 18, 2006, 19:46:57
Mij lijkt de set van Guido het meest transparant om de verschillen te laten horen eerlijk gezegd... Mijn speakers lijken een beetje op de Audio Note's denk ik. Overigens doen mijn speakers het wel briljant op 300B buizen... ;)  Ik blijf 8 man eigenlijk (te) veel vinden, maargoed...
Living Voice met 300B's, klinkt goed (denk ik) :D
Wat voor set staat er dan in Dexter's Guido's laboratory?
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

garmtz

Zie eerdere post van Guido:

QuoteHoi

Ik heb zelf ontworpen 300b single ended triodes en Ensemble PA1 luidsprekers en Audio Note E luidsprekers. De Ensemmbles zijn precies en transparant, ereg geschikt om electronica op te beoordelen. De Audio Note's geven wat meer lol in de weergave, maar kleuren meer en zijn wat minder vlak in respons.

groet

Guido

)p(

Quote from: reMC on December 18, 2006, 19:49:12
Ik ook...

Ik sta in het lijstje van aanwezigen maar breng geen dac/cd-speler in. Dus zoals al eerder aangegeven als er geen plek voor mij is dan is dat ok. Ook als iemand anders een voor jullie nog interessante dac/cd-speler kan inbrengen die jullie graag willen vergelijken dan kan die persoon natuurlijk mijn plek innemen.  :)

peter

garmtz

Ik denk dan dat het beter is als )p( en Jean-Sibelius voor nu even afvallen... :-\  6 man vind ik toch al wel echt meer dan genoeg.

@)p(: ga nog zeker bij je langskomen, of jij bij mij, o.k...? ;)

)p(

Quote from: garmtz on December 18, 2006, 22:28:27

@)p(: ga nog zeker bij je langskomen, of jij bij mij, o.k...? ;)

Dat komt wel goed  ;D

peter

uweslankheid

#87
QuoteVolgens mij zitten we vol, maar we houden je in gedachten voor als er iemand afvalt! Toevallig ook nog een dac in te brengen   

Afvallen? Uweslankheid geeft zich dan wel NA 1 januari op, ok?  :-\

Even zonder gekheid: Mocht er iemand wegvallen zou ik er graag bij zijn. Ik kan een gemodificeerde Denon Da500 Dac inbrengen met eventueel een leuke Madrigal Fatboy MDC2.
Epson: EH TW-9400   Naim: NDX   Thorens: TD-160 Super (SME)   Spectral: DMA-150, DMC-15 SHHA   Sony: BluRay   B&W: Nautilus 802   Transparent: Musiclink Super, Ultra

Jean Sibelius

Quote from: garmtz on December 18, 2006, 22:28:27
Ik denk dan dat het beter is als )p( en Jean-Sibelius voor nu even afvallen... :-\

=======
Citaat van: Jean Sibelius op december  9, 2006, 20:24:11
Hoi Ronald,

Ik zie zojuist jouw oproep voorbij komen om een keer wat DAC's te vergelijken. Lijkt me hartstikke leuk (en wil hiervoor zelfs mijn set beschikbaar stellen), maar ik wil voorkomen dat ik hier allerlei 'totaal vreemde' over de vloer krijg. Dus ik wil voorkomen dat types in gaan schrijven omdat hij bij mij thuis is (als je begrijpt wat ik bedoel).

Dus afhankelijk van de types die reageren, wil ik hier wel e.e.a. organiseren  (houd dit even je achterhoofd).
=========

Volgens mij was ik de eerste die via PM met Audioloog contact had op deze shoot-out ('to be confirmed')
Raar dus dat jij vervolgens gaat beslissen wie er wel of niet afvallen.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

garmtz

#89
Excuses als dat zo overkwam Jan. Ook raar dat jij een PM aanhaalt die ik nooit heb gezien... Je bent natuurlijk welkom en ik pretendeer niet alle beslissingen te kunnen nemen, alleen probeerde ik me te focussen op de mensen die iets in te brengen hadden in de shoot-out qua apparatuur. Niet persoonlijk bedoeld! Ik vraag me af of ik de shoot-out uberhaupt nog wel wil doen dan bij mij, ik vind 7 a 8 man eigenlijk gewoon echt te veel. Je kunt op die manier niet effectief luisteren en ook het aantal te vergelijken spullen wordt te groot. 4 apparaten is al veel, laat staan 6 of meer. Op een gegeven moment kun je dan echt niets meer uit elkaar houden en is dus het hele idee van de shoot-out weg.

Audiotwin

Acht man is teveel,het beste is met 3 a' 4 man wil je aan luisteren toe komen ;)
Tevredenheid!!!

garmtz

Dat is mijn idee... Vandaar dat ik er denk ik ook maar uitstap... :-\

hifiman

Helaas zie ik deze "discussie" wat laat.

Ook ik ben van mening dat pakweg 5 man het maximum is. Normaliter zou ik ook al tijdig aan de bel hebben getrokken als ik de shootout bij mij thuis gehouden zou hebben, echter omdat de opzet was dat het bij iemand anders zou plaatsvinden en niet bij mij dacht ik deze beslissing over te laten aan de uiteindelijke gastheer. Achteraf was dat niet zo handig omdat de lokatie nog niet duidelijk is en er wel al een man of acht zich hebben aangemeld. Bij deze dan ook mijn excuses voor deze kortzichtigheid van mijn kant!

Dat gezegd hebbende denk ik dat ik als topic starter en organisator van deze shootout wat knopen moet doorhakken.
Het lijkt mij het meest logische om de mensen uit te nodigen die daadwerkelijk wat in te brengen hebben, dat is in eerste instantie ook de opzet van een shootout. Bij deze wordt de lijst van aanwezigen dan ook:
- Audioloog
- Garmtz
- reMC
- Barry
- Sandervg
- Guido

Dat zijn 6 personen (die daadwerkelijk wat "inbrengen") en dat is eigenlijk al aan de drukke kant!
Dus zelfs als er eentje afvalt zou ik het hierbij willen laten.

Ik wil ook gelijk de knoop doorhakken over de locatie want er is genoeg gezeverd. De lokatie wordt in principe bij Guido Tent.

Ik zal de startpost zo hier op aanpassen.

Excuses voor degenen die nu teleurgesteld zijn. Ik trek me dit aan en zal een volgende shootout beter organiseren!

Groetjes,

Ronald

hifiman

#93
Quote from: Jean Sibelius on December 19, 2006, 06:14:52
Dus afhankelijk van de types die reageren, wil ik hier wel e.e.a. organiseren  (houd dit even je achterhoofd).
=========

Volgens mij was ik de eerste die via PM met Audioloog contact had op deze shoot-out ('to be confirmed')
Jan, je zal nu wel teleurgesteld zijn, dat spijt me oprecht, echter ik ben ook van mening dat het je bewuste keuze is geweest om pas op een laat tijdstip publiekelijk (in dit topic) te reageren en ik denk dat het argument "de eerste" daarom geen geldige is.

De beslissing wie wel wie niet is uiteindelijk bepaald overigens op basis van wie er daadwerkelijk wat in te brengen heeft.

Ik hoop dat je hier begrip voor hebt en ik kom (als je dat wilt) met alle plezier nog een keer bij je langs met de drie DACs die ik (als het goed is) binnenkort ter beschikking heb.

Groetjes,

Ronald

sandervg

Goed dat je knopen hebt doorgehakt. (hoewel heel jammer voor de mensen die afvallen... Misschien later nog een keer een shoot out?)

Nu nog een datum vaststellen. Misschien werkt het beste als Audioloog een aantal voorstellen post waar de anderen op kunnen reageren?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

hifiman

Quote from: )p( on December 18, 2006, 22:22:30
Ik sta in het lijstje van aanwezigen maar breng geen dac/cd-speler in. Dus zoals al eerder aangegeven als er geen plek voor mij is dan is dat ok.
Peter, bedankt voor je begrip.

Nogmaals (maar wel voor de laatste maal) sorry voor iedereen die we nu teleurgesteld hebben!

hifiman

#96
Quote from: sandervg on December 19, 2006, 09:35:58
Goed dat je knopen hebt doorgehakt. (hoewel heel jammer voor de mensen die afvallen... Misschien later nog een keer een shoot out?)
Yep, dat was even nodig want anders was er wellicht helemaal geen shootout meer gekomen, sterker nog ik had het eerder moeten doen. Al doende leert men (lees ik). Nog een DAC shootout is ook een optie maar ik laat het dan even aan een ander over om dat te organiseren!

Quote from: sandervg on December 19, 2006, 09:35:58
Nu nog een datum vaststellen. Misschien werkt het beste als Audioloog een aantal voorstellen post waar de anderen op kunnen reageren?
Je was me net voor!

Guido gaf aan (ik zal hem zo mailen trouwens om hem mede te delen dat het bij hem wordt  :D )dat hij na 8 januari kan.

Mijn voorstel is dan ook:
- zaterdagmiddag 13 januari of zaterdag middag 20 januari.

Ik hoor graag van de genodigden of dat uitkomt.

hifiman

Ik heb Guido Tent ondertussen gemaild, ik zal het hier laten weten als hij gereageerd heeft en wat hij eventueel te vertellen heeft.

sandervg

Quote from: Audioloog on December 19, 2006, 09:39:09
Mijn voorstel is dan ook:
- zaterdagmiddag 13 januari of zaterdag middag 20 januari.

Ik heb een voorkeur voor 13 januari.

(20 januari kan misschien ook, afhankelijk van de eindtijd --> ik heb dan in de avond nog een afspraak)

Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

hifiman

Quote from: sandervg on December 19, 2006, 09:52:08
Ik heb een voorkeur voor 13 januari.

(20 januari kan misschien ook, afhankelijk van de eindtijd --> ik heb dan in de avond nog een afspraak)


Ik zal deze knoop ook zsm doorhakken maar dan uiteraard pas na goedkeuring door Guido  :)