DAC shootout bij Guido Tent, 27 januari 2007

Started by hifiman, December 9, 2006, 19:56:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Aurora13

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51505">HTPC Zalman HD501: HDMI -> Pioneer Plasma LX-608D
S/PDIF 1 -> Tact S2150 -> KEF LS50 fronts
S/PDIF 2 -> Tact S2150 -> KEF LS50 center + Velodyne EQ-Max 8
S/PDIF 3 -> Tact S2150 ->

hifiman

Quote from: Antoine on February 14, 2007, 11:31:51
8 euro bij Bol! linkje ;D

Ronald, welke CD van Eva Cassidy hoorde ik ook al weer bij jou?  :)
Eva By Heart


hifiman


Deleted member

#328
Quote from: Audioloog on February 14, 2007, 12:27:32
Eva By Heart

Thanks! Ik dacht ik bestel 'm gelijk met waten andere CD's maar helaas 3a4 weken levertijd via Bol.

edit: toch maar besteld, komt dan vanzelf binnen!  ;)

Quote from: Audioloog on February 14, 2007, 12:28:51
Bedankt voor de link, ik ga um vanavond bestellen  :D

Zie ook de bol.com link, is misschien makkelijker.

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: Antoine on February 14, 2007, 11:08:28
Ronald, is dat de track waar je de stemmen zo'n meter of vijf uit mekaar hoorde?

Koorleden die 5 meter uit elkaar staan... ::) >:D......................check je dac even... :P
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Quote from: Erik van Voorst on February 14, 2007, 15:38:05
Koorleden die 5 meter uit elkaar staan... ::) >:D......................check je dac even... :P
Misschien was het 2 meter  ;D

Erik van Voorst (in memoriam)

...flauw maar ik kon het niet laten... ;D

Garmt moet hem morgenavond maar meenemen...ben wel benieuwd hoe ver die koorleden nu
werkelijk van elkaar afstaan... :P

Overigens blijf ik dit topic volgen........LEUK  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!


Erik van Voorst (in memoriam)

....je bedoelt een piepklein koortje.. ;).....tenzij je 100 meter voor bij de linker- en 100 meter voorbij de rechterspeaker nog hoorde zingen....dan MOET ik die Guido Dac hebben.... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Deleted member

Quote from: Audioloog on February 14, 2007, 12:28:51
Bedankt voor de link, ik ga um vanavond bestellen  :D

Hij moet volgens Bol vanavond bij me in de brievenbus liggen! Ik ben benieuwd!  8)

hifiman

En is het wat? (ik heb tenslotte ook maar 1 nummer gehoord...)

garmtz

Ik had hem mee die avond Erik, we hebben hem niet gedraaid. Volgens de foto staan de koorleden niet veel meer dan 2 m uit elkaar. Maarja, alles hangt af van hoe de microfoons hebben gehangen.

Deleted member

Quote from: Audioloog on February 21, 2007, 11:12:21
En is het wat? (ik heb tenslotte ook maar 1 nummer gehoord...)

:-X  Niet mijn ding, na vijf minuten uitgezet! ;D Nummer 1 ruist ook behoorlijk trouwens.

hifiman

Quote from: Antoine on February 21, 2007, 12:09:42
:-X  Niet mijn ding, na vijf minuten uitgezet! ;D Nummer 1 ruist ook behoorlijk trouwens.
Jammer dat ik hem ook al besteld heb, anders had ik um wel van je overgenomen.. Het is nog maar de vraag of het wel mijn ding is overigens  ;D

Deleted member

Quote from: Audioloog on February 21, 2007, 13:09:53
Jammer dat ik hem ook al besteld heb, anders had ik um wel van je overgenomen.. Het is nog maar de vraag of het wel mijn ding is overigens  ;D

Het is in elk geval weer een leuke test CD. :D

hifiman

Quote from: Antoine on February 21, 2007, 22:07:35
Het is in elk geval weer een leuke test CD. :D
Heb je al gemeten hoever de koorleden uit elkaar staan  ???  ;D

dazzdax

Maar welke DAC was nou de uiteindelijke winnaar van de shoot out? Of heb ik iets gemist? Is Guido Tent een voorstander van NOS DAC's?

Chris

hifiman

Quote from: dazzdax on April  9, 2007, 19:23:39
Maar welke DAC was nou de uiteindelijke winnaar van de shoot out? Of heb ik iets gemist? Is Guido Tent een voorstander van NOS DAC's?

Chris
Tsja ik denk dat eenieder zo zijn eigen winnaar had. Of Guido voorstander is van NOS DACs weet ik niet..

garmtz

#343
Volgens mij is zijn eigen speler ook NOS... ;)  Hij houdt wel van een mooie buffering van de uitgang van de DAC, dus niet I/V over een simpele weerstand.

EDIT: Oja, wat mij betreft won de Opus 21... ;)

hifiman

Quote from: garmtz on April 12, 2007, 15:46:12
Volgens mij is zijn eigen speler ook NOS... ;)  Hij houdt wel van een mooie buffering van de uitgang van de DAC, dus niet I/V over een simpele weerstand.
Volgens mij ook ja, maar wel met een (lichte) filtering overigens. En inderdaad een weerstand als I/V convertor vind tie maar niks hetgeen technisch gezien logisch is (een stroombron wil nou eenmaal een bijna nul ohm belasting zien).

Quote from: garmtz on April 12, 2007, 15:46:12
EDIT: Oja, wat mij betreft won de Opus 21... ;)
Voor mij won de Monica DAC maar dan met name in de categorie prijs/kwaliteits verhouding, als absolute winnaar ging ik voor de Progression DAC bij Sander later op die dag, maar als we dat even niet meetellen dan was de absolute winnaar voor mij ook de Opus.

sandervg

Quote from: Audioloog on April 12, 2007, 15:56:40
Voor mij won de Monica DAC maar dan met name in de categorie prijs/kwaliteits verhouding.
Voor mij won de de Opus speler tijdens de shootout met 'beste uit test'
Voor mij won de Tentlabs als 'beste koop'
Voor mij won de Monica als 'voordelige koop'
Voor mij won de progression dac in mijn eigen systeem, dus zoiets als 'beste match' ;-)
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

)p(

Quote from: sandervg on April 13, 2007, 09:42:50

Voor mij won de progression dac in mijn eigen systeem, dus zoiets als 'beste match' ;-)


Wel een mooie uitslag voor jouw als de beste match in je eigen set is  8)

peter

hifiman

Kan iemand mij vertellen elke luidsprekers dat ook al weer waren die Guido had staan?

advr

Quote from: Audioloog on April 15, 2007, 15:45:10
Kan iemand mij vertellen elke luidsprekers dat ook al weer waren die Guido had staan?

ik dacht aangepaste Rogers ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster