DAC shootout bij Guido Tent, 27 januari 2007

Started by hifiman, December 9, 2006, 19:56:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman

Quote from: reMC on December 11, 2006, 13:44:29
Denk dat het wel moet lukken. Ik kom hoe dan ook met openbaar vervoer... dus ik weet niet of ik mijn dac meeneem... Daar hoort ook het loopwerk van Cees bij en dat is een hoop gesjouw in de treinen en bussen. Bovendien zijn die spullen echt getuned op de rest van mijn set, mijn ervaring is dat het (mij) vaak tegenvalt in andere sets.
Maar is je dac dan niet los te gebruiken? (maw zit er geen spdif op ?) Dat je geen zin hebt om je dure/kwetsbare loopwerk mee te slepen kan ik goed inkomen. Dat het in andere sets "zou kunnen" tegenvallen lijkt me persoonlijk geen reden om je DAC thuis te laten  ;D

reMC

Quote from: Audioloog on December 11, 2006, 13:54:38
Maar is je dac dan niet los te gebruiken? (maw zit er geen spdif op ?)

Jawel, maar het is zonde om 'm op een totaal ander loopwerk te beluisteren. Dan hoor je niet de dac, maar het loopwerk als je het mij vraagt :-\

Quote from: Audioloog on December 11, 2006, 13:54:38Dat het in andere sets "zou kunnen" tegenvallen lijkt me persoonlijk geen reden om je DAC thuis te laten  ;D

Wie zegt er "zou kunnen" dan? ;D

Bij mij thuis lijkt me erg leuk hoor en prima, maar ik weet niet of de geintresseerde ervoor naar Groningen willen reizen.

)p(

Quote from: Audioloog on December 11, 2006, 13:22:58
Ik laat het even over aan degene waar het evenement gaat plaatsvinden of daar "ruimte" voor is  ::)

Ok :)

Ik heb op dit moment alleen de derek shek nos dac (1543) thuis. Ik zelf vind hem niet erg bijzonder. Sommigen wel, zie bv http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=47453.msg695151
Hij speelt heel vloeiend maar verder vond ik hem in alle opzichten veel minder dan de benchmark dac1 die ik op proef gehad heb. Ik wil echter wel die smoothness behouden vandaar dat ik nog opzoek ben en de benchmark niet heb gekocht.

peter

Jean Sibelius

Altijd geïnteresseerd in een onderling vergelijk tussen DAC's
(zo, ben ik meteen ingekoppeld) ;)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

hifiman

#29
Quote from: Jean Sibelius on December 11, 2006, 16:28:11
Altijd geïnteresseerd in een onderling vergelijk tussen DAC's
(zo, ben ik meteen ingekoppeld) ;)
Leuk zoveel belangstelling!  ;D


sandervg

Volgens mij kunnen we inmiddels al wat 'spijkers met koppen slaan'. Ik breng in iedergeval graag mijn Marantz CD16 in als vergelijkingsmateriaal.

Ik zou het zelf trouwens erg leuk vinden om een Tentlabs DIY CD speler bij de shoot out te betrekken. Dit is namelijk ook een non filtered / non oversampeled dac op basis van dezelfde Burr Brown DA chip als in de Opus. Schijnt ERG goed te zijn.

Audioloog: ben je hier geïntereseerd in? Dan kan ik Guido Tent vragen of hij interesse heeft?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

hifiman

Quote from: sandervg on December 11, 2006, 17:28:44
Audioloog: ben je hier geïntereseerd in? Dan kan ik Guido Tent vragen of hij interesse heeft?
Tuurlijk, kan die gelijk mijn 67 MHz XO (voor Monica DAC) meenemen  ;D

sandervg

Quote from: Audioloog on December 11, 2006, 17:35:01
Tuurlijk, kan die gelijk mijn 67 MHz XO (voor Monica DAC) meenemen  ;D
Prima. Ik wacht even tot de definitieve deelnemers / plaats is vastgesteld. Dan zal ik Guido contacten.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

hifiman

Ik heb alvast wat info toegevoegd aan de startpost en zal dat up to date houden.

hifiman

#34
Ik denk dat de eerstvolgende stap is om te bepalen bij wie de shootout nu gaat plaatsvinden, bij Garmtz in Den Haag of bij reMC in Groningen.

Ik stel voor daarover te "stemmen".

Mijn voorkeur gaat uit naar een shootout bij Garmtz en dat is puur op basis van lokatie  :-\

garmtz

Mijn stem voor de locatie is volledig blanco... Mijn set is wellicht iets meer richting een 'normale' hifi-set, in de zin dat hij minder specifiek kietelig is voor de match van alle componenten. De set van reMC is echter wel zeer 'revealing' voor verschillen.

Moet ook zeggen dat in mijn kamer 7 man wel echt de max is. Leuk als )p( er is, gaan we wel in de keuken over muziek kletsen... ;D

reMC


hifiman

Ben ik dan zo'n zeikerd (qua reisafstand)  ;D

sandervg

Ik heb een voorkeur voor Garmtz. Vanwege reisafstand en het feit dat Garmtz set idd wat meer richting een 'normale' hifi set is. Remko's set moet eigenlijk als een complete integrale set worden gezien die helemaal op elkaar getuned is. Daarop zal elke verandering direct een verslechting zijn.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

)p(

Quote from: garmtz on December 12, 2006, 14:09:31
Mijn stem voor de locatie is volledig blanco... Mijn set is wellicht iets meer richting een 'normale' hifi-set, in de zin dat hij minder specifiek kietelig is voor de match van alle componenten. De set van reMC is echter wel zeer 'revealing' voor verschillen.

Moet ook zeggen dat in mijn kamer 7 man wel echt de max is. Leuk als )p( er is, gaan we wel in de keuken over muziek kletsen... ;D

Jij hebt toch 2 sets, je kan dus tweemaal zoveel man kwijt  ;D
(Ik verwacht dat ik persoonlijk jouw chord / ml ht set ook voor stereo mooier vind dan je "normale" stereo set  ::) )

peter

sandervg

Ik heb Guido Tent net een mailtje gestuurd. Ik denk dat Guido een sterke voorkeur zal hebben voor Garmtz vanwege reisafstand en vanwege de mogelijkheid om  eventueel meer in de rest van de set te kunnen varieren. Even afwachten tot Guido reageert.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

garmtz

Quote from: )p( on December 12, 2006, 15:50:25
Jij hebt toch 2 sets, je kan dus tweemaal zoveel man kwijt  ;D

Dat klopt... ;D

Quote(Ik verwacht dat ik persoonlijk jouw chord / ml ht set ook voor stereo mooier vind dan je "normale" stereo set  ::) )

Dat zou kunnen... Smaakkwestie... ;D  Alleen is de akoestiek boven nog niet helemaal 'up-to-spec'.

reMC

Quote from: sandervg on December 12, 2006, 15:45:24
Remko's set moet eigenlijk als een complete integrale set worden gezien die helemaal op elkaar getuned is. Daarop zal elke verandering direct een verslechting zijn.

Mwa, blijkt ook niet voor iedereen zo te zijn hoor. Zo vond Garmt de Opus interessanter dan de bron van Cees, op mijn set. Voor mensen die niet echt 'in' zijn voor mijn set zal elke verandering tov mijn spullen juist een verbetering zijn ;)

Maar nogmaals: het maakt mij niet uit waar het gebeurt, logisch dat de meesten niet helemaal naar Groningen willen komen. Vanaf juni/juli hoop ik overigens in Utrecht te zitten 8)

hifiman

Quote from: garmtz on December 12, 2006, 16:06:57
  Alleen is de akoestiek boven nog niet helemaal 'up-to-spec'.
Wil groep 1 nu naar boven gaan voor de NOS DAC shootout, dan kan groep 2 beneden de cd spelers beluisteren  ;D

garmtz


Audiotwin

Quote from: Audioloog on December 12, 2006, 16:30:53
Wil groep 1 nu naar boven gaan voor de NOS DAC shootout, dan kan groep 2 beneden de cd spelers beluisteren  ;D

Mocht er nog een plaats vrij zijn..... ;D
Ik kan mijn Synthesis AND(goeie oude versie) cd-speler meenemen :)
Tevredenheid!!!

Tentlabs

Quote from: sandervg on December 11, 2006, 17:55:54
Prima. Ik wacht even tot de definitieve deelnemers / plaats is vastgesteld. Dan zal ik Guido contacten.

Dat is inmiddels gebeurt. Ik vind het een prima initiatief, en doe graag mee. Ik kan op het lab een aantal mensen kwijt, mocht er nog naar een lokatie gezocht worden, maar 6 a 7 man is 't maximum.

Wat data betreft, het zal wel volgend jaar worden ?

Ik hoor het wel

groet

Guido

sandervg

Quote from: Tentlabs on December 12, 2006, 19:27:52
Ik vind het een prima initiatief, en doe graag mee.
Tof! Dat wordt een interessante shout out!

Misschien lukt het nog dit jaar?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

reMC

Quote from: sandervg on December 12, 2006, 19:40:25
Misschien lukt het nog dit jaar?

Dat is wel heel snel :o Ik ben in ieder geval de weekenden bezet en durf er mijn set om te verwedden dat we niet iedereen nog dit jaar bij elkaar krijgen ;)

Januari is tentamentijd met tussendoor veel verjaardagen voor mij, dus ik kan dan ook niet. Ik denk eerder aan februari. Maar we hebben nog niet definitief over een locatie beslist?

hifiman

Leuk dat je ook interesse hebt Guido!  :D

Wat de datum betreft, ik vind de 26e wel een aardige datum  ;D