actieve sub €400-€600

Started by neptune, January 4, 2003, 19:38:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr. Blonde

#25
QuoteIk wil ook als alles eenmaal goed staat liever niet telkens meer instellingen hoeven veranderen enzo. Jij vond daar de Rel dus kritisch in?

Ik zou 'm gewoon eens gaan beluisteren als ik jou was, dan begrijp je waarschijnlijk wel wat ik bedoel!

Ben errug benieuwd welke jij beter vind?
TV: Panasonic TX-P50G20 | DVD: Philips DVD963SA | NMT: TViX HD M-6500 | Receiver: Marantz SR4200 | Fronts: Mission M32i's | Rears: Mission M70's | Center: Mission M7C2 | Subwoofer: MJ Acoustics Pro 50

Oracle

Quote from: htpro on January  7, 2003, 19:51:03
Wat betreft die winkel met die aanbieding in Groningen, daar ben ik geweest, en ben daar zeer slecht geholpen en ga daar dus nooit meer naartoe . Wat een klotezaak! Tenminste je bedoelt toch Vink Hifi neem ik aan?

Hi,

ja, idd, Vink.

Eerste keer kwam ik daar omdat ze de MX-3's hadden... Deden al moeilijk toen ik vroeg om ze te beluisteren... Alsof het hun teveel moeite was om ze aan te sluiten, voordat ik er een kleine 350 euro zou achterlaten... Verder ongeinteresseerd personeel, en als je het mij vraagt behoorlijk arrogant... >:( Heb er alleen mijn MR-etjes gekocht omdat ze daar echt goedkoop mee waren, maar zal er verder nooit meer iets kopen.

Ik heb mijn speakers verder gekocht bij de Groef in Groningen. Beetje vreemde zaak qua inrichting (ziet er wat 'shabby' uit), maar wel goede service en vriendelijk. Luisteren geen probleem, en eventueel ook hulp bij problemen of vragen. Zo hoort het!

V.w.b. de Tannoy, ik ben er nog steeds blij mee. Da's denk ik wel het belangrijkste.

Quote from: Erik on January  7, 2003, 22:56:24
En als er één ding waar je gegarandeerd niet op kan vertrouwen, zijn het wel de specificaties van de fabrikant :)
Persoonlijk zou ik de REL verkiezen boxen de Tannoy, heeft toch een iets betere naam en doet het ook erg goed bij muziek.

Dit vind ik eerlijk gezegd een beetje dubbel. Je mag de specs niet geloven, maar wel de reputatie/naam van een fabrikant. Dat staat gelijk aan het zeggen dat bv. een Sony altijd goed is, want ze maken uitstekende producten (in hun top-range dan). Zoals vaker gezegd (en gezegd zal worden) is er maar 1 maatstaf, en dat zijn je eigen oren (al dan niet i.c.m. je eigen inrichting/woonkamer/luisteromgeving.

Quote from: duncanvdlinden on January  7, 2003, 19:52:22
ik ken iemand die in een audiozaak werkt en voor een vriendenprijsje een QuakeII kan kopen voor ongeveer 400 euro.
alleen weet ik niet precies wat er met de quakeII bedoelt wordt, dat is toch gewoon de quake sub op de REL.net site ???
De Quake2 is de opvolger van de Quake1. Deze laatste staan inmiddels niet meer op de site. Heb geinformeerd bij de importeur, en die had geen enkele Quake1 meer staan. Verschillen zijn o.m. dat de 2 nog wat kleiner is geworden, en down-firing i.p.v. front/back-firing. Tevens idd een zwaardere versterker.

Quote from: duncanvdlinden on January  7, 2003, 19:52:22
de tannoy mx-msub kost mij 300 euro.

wat is de beste keuze?
Weet je zeker dat het de MX-(m)sub is? Als je deze kunt kopen bij een vriend die in een audiozaak werkt tegen 'inkoopsprijs', dan is het natuurlijk geen eerlijk vergelijk, qua prijs dan. Maar goed, des te beter voor je portemonnee ;)

Ik ben heel benieuwd waar je uiteindelijk op uitkomt!

Groet,
Mark

Oracle

Quote from: htpro on January  4, 2003, 19:38:19
Ik wil binnenkort een sub gaan aanschaffen die in bovengenoemde prijscategorie ligt.

En, heb je al een keuze kunnen maken? Ben eigenlijk wel een beetje benieuwd...

Groet,
Mark

duncanvdlinden

ik zit nu te denken aan een zelfbouw sub, namelijk deze:





ik heb gehoort dat zelfbouw subs een uitstekende prijskwaliteit hebben.
maar aan welke prijsklasse moet ik dan denken als je een sub van het zelfde caliber commercieel moet kopen?
kan deze sub tegen een tannoy mxsub10 of een rel quake op?
is het een muziekale aanvulling voor mijn setup?

de specs van de zelfbouwsubwoofer zijn,


Actieve subwoofer basreflex kast  Versterker HS-80 of HS-200
Afmetingen 29.7 x 50.3 x 36 cm  Laag Vifa M25-WP-09
Belastbaarheid 200 Watt    
prijs € 319,- met HS-80


mijn setup:
marantz sr4200
tannoy mx2
tannoy mx1
tannoy mxc



Threepio

Deze kan qua prestaties zich volgens mij zeker meten met de tannoy/quake.
Ik zou dan wel voor de HS-200 versterker gaan en niet de HS-80.
 

duncanvdlinden

Quote from: Threepio on January 13, 2003, 00:46:54
Deze kan qua prestaties zich volgens mij zeker meten met de tannoy/quake.
Ik zou dan wel voor de HS-200 versterker gaan en niet de HS-80.
 

de h200 past jammergenoeg niet in mijn budget......
maareh als de sub zich kan meten met een quake/tannoy vindt ik het de moeite ook niet echt waard, omdat ik dan liever kant en klaar koopt.
als zo'n DIY (zelfbouw) sub nou op het niveau van een rel quake 200 ligt vindt ik het de moeite wel weer waard.
heeft iemand al diy subs goed vergeleken met commerciele subs??

J.A.F._Doorhof

 ;D
Ja,
Maar dan wel in het hogere segment, en geloof me GEEN competitie.
DHZ verslaat met gemak de commerciele subs.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Threepio

#32
Of dat ding een REL Q200 kan verslaan weet ik niet, maar het zou kunnen...

Het is gewoon zo dat je meer waar voor je geld krijgt met een DIY. Als je zin hebt om zo'n ding te bouwen zou ik daar zeker voor gaan.

Overigens past er waarschijnlijk ook wel een HS-130 versterker in...

Sourmug

Quote from: duncanvdlinden on January 13, 2003, 00:38:32
ik zit nu te denken aan een zelfbouw sub, namelijk deze:





ik heb gehoort dat zelfbouw subs een uitstekende prijskwaliteit hebben.
maar aan welke prijsklasse moet ik dan denken als je een sub van het zelfde caliber commercieel moet kopen?
kan deze sub tegen een tannoy mxsub10 of een rel quake op?
is het een muziekale aanvulling voor mijn setup?

de specs van de zelfbouwsubwoofer zijn,


Actieve subwoofer basreflex kast Versterker HS-80 of HS-200
Afmetingen 29.7 x 50.3 x 36 cm Laag Vifa M25-WP-09
Belastbaarheid 200 Watt
prijs € 319,- met HS-80


mijn setup:
marantz sr4200
tannoy mx2
tannoy mx1
tannoy mxc




HINT :D

Ik heb deze sub dus te koop staan,kant & klaar,net ingespeeld (2 mnd.) voor € 300,-