demontage vraagje

Started by ACQUA, December 8, 2006, 18:49:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ACQUA

Ik bezit een homecinema setje van panasonic SC HT500.
Nu is de versterker hiervan ingebouwd in de sub.
Kan ik deze versterker loskoppelen uit deze sub en deze sub en satelieten gebruiken in een andere opstelling?
reden hiervoor is dat deze set werkt via de bijhorende dvd speler die ik niet meer gebruik.
Nu gaat mijn geluid van de pioneer dvd naar de panasonic set maar hierbij verlies ik dus de echte surround mogelijkheden zoals DTS enzo.
Is dit mogelijk? de speakers en sub gebruiken via een andere versterker?

ACQUA


Hanz71

Iets meer detail is wel fijn om hier antwoord op te geven.
Meestal heb je met die 5.1 setjes een eigen bedenksel 5.1 interface naar de Sub/versterker.... Ik denk ook dat niet veel mensen deze route hebben bewandeld.
Succes.

ACQUA

wel ik wil overstappen naar een full pioneer set maar om de kostten een beetje te drukken wil ik eerst een versterker kopen en de luidsprekers hergebruiken incl sub. maar indien dit onmogelijk zou blijken dat koop ik wel een apparte sub. Twas gewoon een vraag ofdat dit mogelijk zou zijn om de sub te demonteren van die versterker.

Hanz71

Wat voor plug zit erop? Je kunt proberen te achterhalen welke pin waarvoor dient.
Je kunt je speakers iig gebruiken. Alleen voor je subwoofer zul je de pinout moeten achterhalen van de interface tussen setje en woofer. Als ik je goed begrijp zitten de versterkers voor de speakers in de sub. Die heb je niet nodig indien je een receiver koopt.
Misschien kan je hier op het forum iets 2de hands kopen?

ACQUA

het probleem van 2dehands hier op het forum is dat de aanbieders niet echt in mijn regio wonen.Meestal midden nederland dusja.Ik zoek wel verder,er is geen haast bij

FFF

Ik ga er vanuit dat je ze gewoon kunt gebruiken op een apparte versterker.

Oplossing is simpel, gewoon even proberen?

Ik zou wel even de specs opvragen bij de fabrikant, meestal hebben dit soort setjes andere waarden als de standaard speakers, maar dit zou volgens mij geen problemen moeten geven.

BuSpu

Ik heb de SC HT520 gehad en ik vermoed dat die hetzelfde is kwa opbouw. Ik zou er nooit aan beginnen. De Sub bevat de verstekers voor alle speakers maar ook de voeding voor de main unit. De losse kleine speakertjes kan je prima in een andere setup gebruiken maar de sub niet tenzij je heel erg veel moeite gaat doen. En mocht het lukken hoe doe je dan de instellingen voor je sub?
Volgens mij kan je dan veel beter de gehele set verkopen en stap voor stap iets uit losse komponenten opbouwen.

The Foundation

es de manual bekijken en trachten te ontrafelen waar alles naartoe loopt

BuSpu

staat er niet in en zelfs Panasonic NL kon mij niet helpen toen ik dat probeerde uit te zoeken....

ACQUA

nee,ze lossen geen woord over die aansluitingen  :( Tja mss toch echt overwegen voor een totale nieuwe set

The Foundation

kan je pics maken vd connectors?