Onno - Marantz Klipsch en een Optoma

Started by Onne, December 6, 2006, 16:01:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Onne

Gisteren maar eens wat CD's afgespeeld op stereo en 2 films gekeken om het geluid te kunnen beoordelen van de onlangs gefabriceerde DIY speaker draden. De CD van Giorgio Serci vind ik de beste referentie CD die ik zelf heb, daar zitten voor stereo heel veel geluiden in (laag/mid/hoog) i.c.m. hoge kwaliteit opname. Nu na alles aangesloten te hebben en eens goed ervoor te gaan zitten kan ik met zekerheid zeggen dat de hoge tonen beter doorkomen.

Voorheen had ik veel bas en weinig hoog  (Treble stond altijd op +3 en bas op 0) en ik heb nu het idee dat de bas en hoge tonen meer in verhouding zijn zonder de instellingen te wijzigen.  Over helderheid kan ik moeilijk iets zeggen want daar hoor ik eigenlijk geen verschil in, ik wil het wel horen maar dat zijn mijn hersens die zeggen dat het anders klinkt doordat het zelf gemaakt is. Toch na "Hotel California" weer te hebben beluisterd (30ste keer) was ik verrast doordat de gitaren en de aanslag van de snaren zo duidelijk te horen waren, iets wat ik mij niet zozeer herinner van de vorige 29x. Misschien zit zoiets in je hoofd of misschien is het echt, wie zal het zeggen... 

Ben dus wel positief over de draden en het staat mooi !!  ;)

Groeten Onno


Onne

GROTE UPGRADE!!!

Van een forumlid overgenomen, de Polkaudio CSi40 Center speaker!!
En hij is grooooooot;

Gister even wat muziek dvd's geluisterd maar vooral bij de Eagles merk je goed het
verschil met mijn voorgaande center. Het middengebied en laag/mid is zo duidelijk en helder,
je hoort drums in de center die met zoveel kracht de kamer in gestuurd worden; dat is echt ongelofelijk.

Ook ben ik in het bezit gekomen van een DVD van Bowers en Wilkins "A Sound experience" welke speciaal
gemaakt is voor de 800 serie. Hier staan een paar zeer interessante muziekstukken op in de beste kwaliteit.
Je hebt een stuk "Sound Mirrors" van 7 minuten met klanken van instrumenten en een contrabas deuntje enz.
dat is echt een leuke geluidservaring, zeker met de nieuwe center!!

Specs:
Driver Complement
Mid/Woofer                          2 - 6-1/2" Diameter (16.51cm)
Dynamic Balance® drivers, shielded
Tweeter                              1 - 1" Diameter (2.54cm)
Dynamic Balance® silk/polymer composite dome, shielded
--------------------------------------------------------------------------------
Electrical
Overall Frequency Response    40Hz-27kHz
Lower                                 -3dB Limit 50Hz
Upper                                 -3dB Limit 26kHz
Nominal Impedance               8 ohms
Recommended Amplifier          Power 10-250 w/channel
Efficiency                            91 dB
Inputs 5-way binding posts
--------------------------------------------------------------------------------
Dimensions
Cabinet Size 7-1/2" H x 22-5/8" W x 12-1/2" 
(19.05cm H x 57.47cm W x 31.75cm D)
Overall Size  LARGE
Product Weight 24.00 lbs. (10.89 kg) 

roland p

Hoi Onne,

Leuk om te zien hoe mijn center er nu bij staat!
Ik ben blij dat ie naar een liefhebber is gegaan ;D

groeten,
Roland
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Onne

Quote from: roland p on August  9, 2007, 09:59:53
Hoi Onne,
Leuk om te zien hoe mijn center er nu bij staat!
Ik ben blij dat ie naar een liefhebber is gegaan ;D
Zeker liefhebber, ben al anderhalve dag diehard Polkaudio fan!!  ;D

Onne

Gisteren van een forumgenoot overgenomen de Infinity Reference Five 1993,
Een oude maar indrukwekkende speaker met een geluidsdruk waar ik aardig
versteld van stond. Helaas is er op internet zo goed als niks meer te vinden
van deze speakers maar dit zijn de specs.

Frequency Response 40Hz - 40kHz (+/-3dB)
Crossover Frequency(ies) 300Hz, 4kHz
Sensitivity 90dB (1 watt/1 meter)
Nominal Impedance 6 ohms
Power Rating 25 - 200 watts
Woofer 10" (25.4cm) IMG
Midrange Driver 5" (12.7cm) IMG
Tweeter EMIT-R
Tevens is het een gesloten kast.

Eerste indruk van deze speakers met de Marantz SR5200 en DIY LS kabel,
Zeer gedetaileerd geluid welke helder en zuiver klinkt met een strakke bas, 

Op de B&W 800 demo DVD staat het stukje Sound Mirrors voor wie het kent.
Dit stuk heb ik al veelvuldig geluisterd en ik was in de veronderstelling dat ik nieuwe geluiden
kon waarnemen die ik nog niet kende, waarschijnlijk komt dit gewoon door de betere weergave
waardoor je nu inderdaad meer detail hoort, maar verrassend was het wel.

Ik ben weer tevreden!

Groet Onno

Bakkums

Mooie speakers zeg, maar weinig ruimte zo te zien of niet?

SpeedyAndré

Mooie fronts, ze lijken op de Kappa serie uit die tijd wat de units betreft, maar de kast is wat simpeler.
De Emit-R tweeter is prachtig, daar zou ik zuinig op zijn, het hoge rendement draagt bij aan de dynamiek :)
Zelf heb ik de RS4001 als rear ingezet, ook dit zijn redelijk onbekende Infinity speakers uit 1992 met een gesloten systeem.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

GPO

Mooie old school speakers!! maar: heeft je Marantz geen moeite met aansturen van deze joekels?

gr

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Onne

Ondanks dat de ruimte beperkt is past het toch !! Het zijn inderdaad grote speakers met 32 cm breedte.
Dat ze old school zijn is voor mij niet te merken, het zijn de beste speakers die ik tot nu toe heb mogen bezitten en de marantz lijkt het allemaal wel aan te kunnen. Vooral via analoog tulp en dan op source direct klinkt eigenlijk alles wel lekker maar hij blinkt toch uit in jazz/Pop/soft rock, andere soorten muziek passen minder bij de speaker lijkt het wel.

Als je de uitvoering van "de glimlach van een kind" van Acda/munnik hoort met de mondharmonica dan klinkt het ontroerend terwijl een cd van Royksopp bijvoorbeeld het net niet is., hier zal een andere versterker wellicht uitkomst brengen....  :-X

Films kijken is wel weer een unieke ervaring, de 10 inch woofers van de Infinity's met de Yamaha 320 sub laten samen echt alles trillen maar met een strakke bas voor het gehoor. Tel daarbij nog de kracht van de Polkaudio center en dan zijn films en muziek dvd's een nog intensere ervaring!

Nu weer verder met enemy at the gates!!  :)

GPO

Quote from: Onne on August 29, 2007, 21:32:25
..
Dat ze old school zijn is voor mij niet te merken, het zijn de beste speakers die ik tot nu toe heb mogen bezitten..
..

Dat was ook niet negatief bedoeld. Een hoop old school zaken zijn vaak beter dan nieuwe dingen ;)

veel plezier ermee!

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Onne

Quote from: GPO on August 30, 2007, 08:59:02
Dat was ook niet negatief bedoeld. Een hoop old school zaken zijn vaak beter dan nieuwe dingen ;)
veel plezier ermee!
GPO
KLopt! Ik heb ook een Suzuki GSX-R 1127 uit 1989 dus ik waardeer old school zeer zeker, maar voor
mij klinken ze als nieuwe speakers omdat ik praktisch geen vergelijk heb.

Onne

Net nieuwe surround speakers besteld !! De Eltax monitor III voor 117 euro inclusief verzenden...
Ze hebben ongeveer dezelfde specificaties als mijn huidige Jamo vloerstaanders dus ik ben zeer benieuwd.
Ik zal ze ook even als fronts inzetten om een goede mening te kunnen geven!! Hopelijk met 3 dagen in huis.


Nieuwe versterker zit er ook aan te komen want de Marantz is verkocht!!

Staat weer genoeg op de planning!

Rob Eric Blank

Welke versterker wordt het?
Die Infinity's zijn erg aangenaam!

Onne

Quote from: Rob Eric Blank on September  5, 2007, 10:54:59
Welke versterker wordt het?
Die Infinity's zijn erg aangenaam!
Zo goed als zeker de Sony STR-DA3000ES welke hier aangeboden wordt. De infinity's klinken inderdaad super van laag tot heel hoog!
Ik heb ze ook even op mijn oude Pioneer 2 x 35watt  (Aura shaker versterker) gehangen en zelfs dan klinkt het nog goed!!
Uiteindelijk niet krachtig genoeg en hij werd heel warm maar de sound is fantastisch en er komt zo veel bass uit die infinity's....
Voor stereo zijn ze in ieder geval uitmuntend. Voor film zijn ze natuurlijk ook perfect maar als je de potentie in stereo hoort is het weer zonde ze alleen voor film te gebruiken maarja, de Sony staat erom bekend dat ie lekker in stereo speelt dus ik ben benieuwd. Eerst wordt de Marantz opgehaald.....


Douma

QuoteNet nieuwe surround speakers besteld !! De Eltax monitor III voor 117 euro inclusief verzenden...
Ze hebben ongeveer dezelfde specificaties als mijn huidige Jamo vloerstaanders dus ik ben zeer benieuwd.
Ik zal ze ook even als fronts inzetten om een goede mening te kunnen geven!! Hopelijk met 3 dagen in huis.

Goede aankoop. Ik heb ze zelf ook gehad. Bijna onverslaanbaar wat prijs/kwaliteit verhouding betreft. Ik heb nu een stel Alesis Monitor One MK2 luidsprekers staan. 150 euro nieuw per set. Die zitten wat prijs/kwaliteit verhouding nog een stuk boven de Eltax.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Onne








Zo de nieuwe aanwinst ter vervanging van de Marantz SR 5200. ;D  6*150 watt op 8 ohm  :o
De Sony is een groot en mooi apparaat om te zien en alle knoppen voelen massief/degelijk.
Met z'n 13 kilo is deze maar iets zwaarder dan de Marantz maar qua prestaties, als eerste indruk, ben ik
toch nog overdonderd. En dat is tevens het juiste woord over het geluid wat deze versterker produceerd of kan produceren. Een onwijs heldere klank met een hele goede laagweergave. De bas klinkt echt heel strak terwijl de Marantz dit ook al goed deed. Ondanks de verhalen over een moeilijk menu en lastige afstandsbediening was ik er eigenlijk zo doorheen, binnen een 45 minuten had ik voor mijn gevoel de beste setup gemaakt en de meeste apparaten werkend gekregen met de AB. Wat ik van Sony al kende waren de diverse klankbeelden die je kan kiezen bij het luisteren van muziek en film. Ook nu werken die stuk voor stuk maar je hoort al gauw wat lekker klinkt en uiteindelijk zullen de opties zich op een natuurlijke wijze beperken (door luxe).

Ik heb echt het gevoel dat deze receiver mij dichterbij het geluid/gevoel brengt wat een goede bioscoop betaamt. Ook moet ik toegeven dat in stereo deze receiver beter klinkt dan de Marantz op Source Direct, de Sony matched dus beter met de Infinity's dan dat de Marantz deed. Qua stereo haalt hij het nog niet bij mijn Pioneer stereo versterker uit 1990 van 2*35 watt maar een goede aanwinst is het zeker en hij krijgt hier een goed tehuis met veel zorg en aandacht ;)

Groeten Onno


Onne

#66
En hier wat overzicht foto's bij daglicht!




Ghosty J

zow dat ziet er netjes uit!
mooi dat het een verbetering is!
en wat staat er nu op je verlanglijstje ?
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Onne

#68
Quote from: Ghosty J on September  9, 2007, 16:55:40
zow dat ziet er netjes uit!
mooi dat het een verbetering is!
en wat staat er nu op je verlanglijstje ?
(Nieuwe APK voor de auto) en de Eltax Monitor III moeten nog binnen komen. Deze ga ik uitvoerig testen in Stereo maar worden daarna
gebruikt als rears. En dan is het voorlopig weer even klaar... niet met de wensen maar wel de euro's.  ;)

------
Gisteren een stuk pearl harbour (DD) zitten kijken maar die klonk nooit echt overweldigend op de Marantz en dan hoor je nu echt het verschil
met de bommen die ineens een stuk groter lijken als ze ontploffen .... , gewoon een heel strak gecontroleerd laag!! Ik ben erg tevreden tot dusver.,

R

Prachtige receiver heb je erbij zeg. Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag?

Onne

#70
Quote from: R on September 10, 2007, 13:15:52
Prachtige receiver heb je erbij zeg. Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag?
Ik begon met een budget van 250-300 maar dat is snel opgerekt door hetgeen wat ik zag. Voor 500 losse euro's
mocht ik m overnemen van een forumgenoot. Zoals Genesis in een post heeft gezet; "soms is 10 euro te duur voor een DVD
en is 10.000 euro een koopje voor een klasse A buizenversterker"   Dus ik vond dit ook een mooi bedrag voor
hetgeen wat je krijgt.

GPO

mooie versterker, strak design!!!!

veel plezier ermee!!

GPO
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Onne

Tatung gaat niet door, is niet meer leverbaar !

Iemand suggesties voor 600 - 650 euro ?

-------------------

De Eltax Monitor III

Eerste indruk : Aangenaam verrast, krachtig en gedetailleerd.
Al meteen merkte ik dat plaatsing deze speakers maakt of kraakt, bovenop andere speakers klinken ze prima
terwijl ze op het bureau goedkoop klinken. Het worden mijn nieuwe rear speakers maar tot dusver klinken ze
in stereo echt goed, zeker na 2 dagen muziek draaien (met griep thuis gezeten) klinken ze al beter.
Ook de bas was meer dan ik had verwacht, en de muziek die volgens mij het beste klonk was toch
John Legend , Ayo , leela James enz.. 
Als je ze niet vergelijkt met vloerstaanders maar gewoon luisterd dan klinken ze erg fijn!!!

Ik zal van het weekend even foto's plaatsen.





Onne


Onne

Zo toch weer een soort van upgrade, heb een interlink overgenomen van een forumgenoot! (omgerekend het duurste ding uit de hele set  ;))

Een interlink RCA/RCA om de Marantz analoog aan te sluiten op de Sony versterker.
John van Gent type 1,


Ik heb gisteren eens goed geluisterd en ik heb m vergeleken met de meest simpele bijna gratis verkrijgbare tulp stekkers, die bijvoorbeeld bij een cd speler zitten. En wat mij opviel was dat de bas mooier is geworden, naar mijn idee strakker en lager ! Het midden en hoog heb ik nog niet echt waarneembare verschillen kunnen constateren. De Sony is een goede versterker met gedetailleerd geluid dus of daar nu meer detail aan is toegevoegd kan ik niet zo goed horen in mijn kamertje,

-------------
LCD staat op een laag pitje, ik kijk nu al 2.5 week naar een 55cm philips tv'tje en dat werkt ook,
Als ik dit nu een maand volhoud dan koop ik daarna wel een LCD en dan sta ik weer opnieuw versteld van de grootte,  ;D
-------------
Ben op zoek naar een Stereo versterker van 100 euro, en heb er wellicht een gevonden.....
-------------

Over en uit!