Onno - Marantz Klipsch en een Optoma

Started by Onne, December 6, 2006, 16:01:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Onne

Amersfoort rulezzz..  ;) soort van,

Deze subwoofer is voor mij echt een upgrade, hij gaat lekker laag en klinkt erg strak voor wat ik gewend ben.
Moet nog wel een beetje schruiven ivm de baspoort die moelijk zijn druk kwijt kan maar dat komt goed.
Gisteren heb ik mij vermaakt met "Sky Captain" en "House of Flying daggers" , ben in ieder geval onder de indruk. :o
Alle recensies zeggen dat dit een film sub is en dat is helemaal wat ik zocht, als ik muziek luister zet ik de Marantz
op Source Direct en dan doet de sub toch niet mee ,,

Ik had hier op HT een tip gelezen van de parasolvoet en dat ding is 21KG dus voldoet prima als stabiele ondergrond.
Ook toevallig dat de Yamaha er zo mooi op past = uitgekiend.

Ben in ieder geval blij !!!!  ;D


Marsh

Amersfoort rulez?.. ik kom zelf uit Leusden, ben in Amersfoort opgegroeit/naar school gegaan etc.
Na 20 jaar in Arnhem toch wel iets beter mijn "thuisgevoel" gevonden hoor... criminaliteit-stad dat Amersfoort, verschrikkelijk.

@topic, érg mooie woofer trouwens
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


sj0er-D

Quote from: Marsh on July  4, 2007, 11:20:47
Amersfoort rulez?.. ik kom zelf uit Leusden, ben in Amersfoort opgegroeit/naar school gegaan etc.
Na 20 jaar in Arnhem toch wel iets beter mijn "thuisgevoel" gevonden hoor... criminaliteit-stad dat Amersfoort, verschrikkelijk.

@topic, érg mooie woofer trouwens

ik ga over een jaartje in het o zo rustige en nieuwe/mooie vathorst wonen. (nieuwe wijk a'foort)

Marsh

Quote from: sj0er-D on July  4, 2007, 12:23:17
ik ga over een jaartje in het o zo rustige en nieuwe/mooie vathorst wonen. (nieuwe wijk a'foort)

schijnt mooi te worden...als je maar wegblijft uit Soest.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Onne

De criminaliteit heeft mij nog niet gevonden en ik zoek het ook niet op, dus ik vind Amersfoort fantastisch  ;)
Vathorst trekt mij absoluut niet, je bent afgezonderd en verplicht een auto te gebruiken om naar de stad te gaan.
Je zou maar effe willen stappen, ben je 35 minuten aan het fietsen onderhand, wel mooie huizen!

Gr Onno


Marsh

Quote from: Onne on July  4, 2007, 12:36:04
De criminaliteit heeft mij nog niet gevonden en ik zoek het ook niet op, dus ik vind Amersfoort fantastisch  ;)
Vathorst trekt mij absoluut niet, je bent afgezonderd en verplicht een auto te gebruiken om naar de stad te gaan.
Je zou maar effe willen stappen, ben je 35 minuten aan het fietsen onderhand, wel mooie huizen!

Gr Onno



Ach ja, ik kom er vandaan, misschien ligt het daaraan.
voor mij tipt niks in Nederland aan Arnhem.   ;D
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


sj0er-D

Quote from: Onne on July  4, 2007, 12:36:04
De criminaliteit heeft mij nog niet gevonden en ik zoek het ook niet op, dus ik vind Amersfoort fantastisch  ;)
Vathorst trekt mij absoluut niet, je bent afgezonderd en verplicht een auto te gebruiken om naar de stad te gaan.
Je zou maar effe willen stappen, ben je 35 minuten aan het fietsen onderhand, wel mooie huizen!

Gr Onno



mooie wijk is het zeker! een magic word: station vathorst. Voor boodschappen, bouwmarkten en de Ikea:P hoef je de wijk niet uit.. en een auto heb ik gewoon dus ja.. het ligt idd wel iets afgezonderd. maar dat vind ik niet erg. Voor mijn vriendin koop ik denk ik als we er helemaal gesetteld zijn een kleine auto of een brommer o.i.d.  Het stappen in amersfoort is zoiezo niet helemaal dat je zegt fantastisch. Maar als ik naar de stad ga ben ik meestal toch eerst bij vrienden die wat centraler wonen :)

Marsh

#32
Quote from: sj0er-D on July  4, 2007, 12:52:05
mooie wijk is het zeker! een magic word: station vathorst. Voor boodschappen, bouwmarkten en de Ikea:P hoef je de wijk niet uit.. en een auto heb ik gewoon dus ja.. het ligt idd wel iets afgezonderd. maar dat vind ik niet erg. Voor mijn vriendin koop ik denk ik als we er helemaal gesetteld zijn een kleine auto of een brommer o.i.d.  Het stappen in amersfoort is zoiezo niet helemaal dat je zegt fantastisch. Maar als ik naar de stad ga ben ik meestal toch eerst bij vrienden die wat centraler wonen :)

Inderdaad, daarom ging ik dus NOOIT uit toen ik daar nog woonde.
Wat uitgaan in Amersfoort betekend is alleen maar zuipen, flink kotsen, veel schreeuwen en ruzie maken met de mensen van de boothill.
Lang leven de gezellige korenmarkt in Arnhem  ;D
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


sj0er-D

Quote from: Marsh on July  4, 2007, 12:54:07
ruzie maken met de mensen van de boothill.

is al een paar jaar niet meer aan de orde. :)

Marsh

Quote from: sj0er-D on July  4, 2007, 13:30:00
is al een paar jaar niet meer aan de orde. :)

Nee, het complete "uitgaansleven" is daar al verpest inmiddels.
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


sj0er-D

Quote from: Marsh on July  4, 2007, 13:40:29
Nee, het complete "uitgaansleven" is daar al verpest inmiddels.
nope.. er zijn nog altijd de confederates die de boel in de gaten houden daar.. maar we vervuilen dit topic wel heel erg nu. ::)

Marsh

Quote from: sj0er-D on July  4, 2007, 13:53:13
nope.. er zijn nog altijd de confederates die de boel in de gaten houden daar.. maar we vervuilen dit topic wel heel erg nu. ::)

Amersfoorts tuig zijn we toch.  :P
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Onne

#37
De kroegen die jullie noemen kom ik niet, ook niet in de karsenboom/rumours/bubbles/cuba enz.
Meer in Allo Allo (waar ik 4.5 jr werk (bijbaan)) / Blauwe engel/ Vysotski enz.
--------------------------------------------------------------------------

error423

Hey, je sub heeft een nieuwe fundering zie ik! Cool :) Samen met de shakers moet dat vast een aardige dreun geven denk ik zo.
Als je ooit eens wat langere spikes koopt zou je die vier pootjes van je sub kunnen laten vervallen denk ik? Of heeft dan nog een andere functie dan het vrijhouden van de ruimte? (voor de down fire sub). Als je in dat gaatje van de parasolvoet dan zo'n inbouw (led)lampje doet geeft dan een leuk licht effect. Mooie set verder!

Onne

Quote from: error423 on July  4, 2007, 14:50:44
Hey, je sub heeft een nieuwe fundering zie ik! Cool :) Samen met de shakers moet dat vast een aardige dreun geven denk ik zo.
Als je ooit eens wat langere spikes koopt zou je die vier pootjes van je sub kunnen laten vervallen denk ik? Of heeft dan nog een andere functie dan het vrijhouden van de ruimte? (voor de down fire sub). Als je in dat gaatje van de parasolvoet dan zo'n inbouw (led)lampje doet geeft dan een leuk licht effect. Mooie set verder!
De onderplaat is een spitse conische verdeler voor de downfire woofer inderdaad, dus die blijft eronder. Ik kan wel spikes erin schroeven aan de onderkant. De tegel werkt in ieder geval prima!!!  Heb ook vanmiddag een rol 100m Cat5 besteld dus binnenkort foto's van speakerkabel  ;) !! Daarna zal ik echt eens al mijn draden en snoeren moeten binden en sorteren want ik zie het af en toe niet eens meer aan de achterkant van het hele gebeuren....

Gr Onno




sj0er-D

Dat ziet er allemaal heel strak uit! en die tegel valt me nog mee hoe hij er uit ziet.. ik had op een of andere manier een ander beeld bij parasolvoet.


offtopic: een laatste iets over amersfoort, probeer de quignon eens. (het oude filmhuis) zeker de moeite waard!

Onne

Meer foto's
Zo; Voor het film kijken gaat de TV nog iets naar rechts zodat
je in het midden uitkomt. De foto's zijn genomen vanaf de sweet spot
voor zover je dat zo kunt noemen.. :)

De woofer staat nu dus eigenlijk ingebouwd in de hoek van de kamer
achter het kastje van het bureau zoals op de foto;s te zien is.
Op een of andere manier komt op die plek de bass het beste tot z'n recht.
Hij staat nog wel 20 cm los van de achterwand BTW.

Ik zal ook effe foto's maken vanaf TV naar achter maar dan eerst opruimen!

Groeten Onno

mmengede

Maandag bij Onno geweest om de upgrades te bezichten of beter gezegd te voelen (sub + bass shakers) ;D

De Yamaha was een hele verbetering ten opzichte van de Koda. Er zit duidelijk veel meer 'punch' in. De bass shakers had ik me iets anders bij voorgesteld. Ik had het idee dat de hele bank zou mee ontploffen bij zware geluidseffecten. Dit was dus absoluut niet zo en in eerste instantie een teleurstelling.

Eerste stukje was de Pod Race van Star Wars. Wat een explosie van geluid en het eerste gevoel van de bassshakers. Naarmate de avond vorderde en ik meer filmfragmenten had gezien bekroop mij het gevoel dat de bass shakers juist heel subtiel hun werk doen. Dit maakt het eigenlijk een prettige toevoeging ipv een overdonderend gevoel, wat ik me voorstelde en waarbij verhalen als bruine ruis als eerste in mijn gedachten opkwamen.

Uiteindelijk een zeer geslaagde avond met als onderliggende gedachte dat de upgrades absoluut een positieve uitwerking hebben voor het geluid van Onno's set.

Ik vraag me alleen af Onno: Wat is de volgende upgrade?? >:D
Versterking: Onkyo TX-SR 604 (S) XBOX 360 Premium
Fronts: JBL E-90's Center: JBL EC-35
Rears: JBL E-30's op Atacama Nexus 70 cm stands
Bekabeling: QED Silver Aniversary,  XBOX 360 Monster Cable LCD: LE37R72B

Onne

Na even afgekeken te hebben ben ik zelf begonnen met maken van luidsprekerkabel van UTP kabel.
Best een aardig klusje en dan doe ik nog de makkelijke versie. Vannacht om 1.00 uur eindelijk klaar met de eerste kabel van 3.5 meter.
(is ook al aangesloten..)

Hier wat foto's, hoop dat ze een indruk geven van het vele werk!
UTP 6x hetzelfde stuk; vlechten tot een mooi geheel; Einden splitten en van hulzen ontdoen; met tape en krimpkous
de einden afwerken; En dan de Mikeske banaanpluggen erop.




J.H

Dat is een heel klusje geweest inderdaad, ziet er wel netjes uit.!
JBL • Eminence • Earthquake • Apple • Audeze

Marsh

Wat is het resultaat er van ? Klinkt het een beetje?
Epson TW5000 | JAMO E660 + E6CEN5 + E600 | Marantz SR-6005 | Playstation 3 40GH | BK XXLS 400 SUB | Nordost WyreWizard Spellbinder

SeriousCinema


Onne

Quote from: Marsh on July 25, 2007, 14:28:56
Wat is het resultaat er van ? Klinkt het een beetje?
Tijdens het maken van de kabel gisteren 2x  "New York minutes" van Giorgio Serci geluisterd
in de oude bestaande setup, 'k ben daarna aan de slag gegaan met de bekabeling wijzigen.
Heb toen nog wat nummers geluisterd met 1 speaker op het oude draad 2.5mm (RF) en
1 speaker (LF) met het bovenstaande DIY draad.

Op het eerste gezicht hoorde ik nog geen verschil  ::) maar,,!!

Ik was vermoeid en het volume stond op een laag niveau rond 01.00 uur. Heb besloten eerst de rechter
kabel af te maken en dan meerdere cd's luisteren om een goede mening te kunnen vormen over de DIY kabels.
Wat Ik me wel kan voorstellen is dat de (budget) Eltax speakers niet alle details glashelder weergeven, dus de nieuwe
draden hebben dan ook minder invloed op het geluid toch?

(stiekum op zoek naar een reden om de fronts te upgraden)

Bling! idee, mijn Jamo's studio 180's (rears) zijn wel beter in stereo, kan ik die wel even gebruiken om te testen!

PS tevens ook in het bezit van een Onkyo DX-C390, 6 cd wisselaar met coaxiaal en optische aansluiting.

error423

O0 heb je netjes gedaan!  Ziet er wel dik uit zo die kabel :D
Ik weet niet of je het verschil kan horen zo met 1 kabel, als je die 2e ook af hebt ben ik benieuwd naar je bevindingen.

Onne

Gisteravond met de center speaker kabel begonnen, heb tevens mijn bestaande 2.5mm koper draad vergeleken met het DIY draad en
ik schat dat het DIY draad minimaal 3mm moet zijn, want het ziet er dikker uit!!! Ik heb weer 6 kabels van 2 meter gebruikt voor de center speaker en dit keer ging het inderdaad iets sneller dan de eerste keer, wel pijn in mijn handen na het vlechten! Ook trek ik steeds de vlecht weer strak en zorg voor een platte vlecht zodat de kabel altijd hetzelfde eruit ziet. Uiteindelijk hou ik een kabel over van 1.80 inclusief pluggen, mooie lengte voor de center speaker vind ik zelf  :)






Hierna heb ik de kabel ingetaped met isolatietape (zwart) en die zit er strak omheen getrokken. Met de isolatietape verdik ik sommige stukken zodat de krimpkous mooier aansluit zodat het er strakker uitziet.

Groeten Onno




Onne