ambilight ervaringen

Started by richardnl, December 11, 2006, 18:38:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

richardnl

Hallo
Wij zijn bezig met in kaart brengen van ervaringen met ambilight van philips voor onze eigen site.
Dus enige ervaringen met dit fenomeen zijn we benieuwd naar.

Bedankt

Richard NL

Jinsu

Hoi,

Zwaar storend, ziet er misschien leuk uit als wanddecoratie, maar tijdens de film... Bovendien vind ik het beeld niet echt denderend en dat voor die prijsklasse :( .

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

richardnl

Hoi JEns

Is dit eigen ervaring met een toestel dat je hebt gehad of hebt?

Richard

Quote from: Jinsu on December 11, 2006, 19:26:25
Hoi,

Zwaar storend, ziet er misschien leuk uit als wanddecoratie, maar tijdens de film... Bovendien vind ik het beeld niet echt denderend en dat voor die prijsklasse :( .

MvGr,

Jens

downshift

Ik kijk ernou al bijna een jaar tegenaan en ben er nog steeds niet op uitgekeken... (42pf9966/10)

Grt Dennis

richardnl

Quote from: downshift on December 11, 2006, 19:57:42
Ik kijk ernou al bijna een jaar tegenaan en ben er nog steeds niet op uitgekeken... (42pf9966/10)

Grt Dennis

Hoi
Wat merk je dan wat valt je op?
Wat geeft voor jou de meerwaarde?

Groet
richard

Cylon

#5
Ik heb een paar ervaringen opgedaan bij kenissen.  :)

Ik vind het veel rustiger voor je ogen, Als je het in het donker kijkt begin ik zelf altijd zo te "staren" naar het scherm. Wat voor mij vermoeide ogen opleverd.
De gehele kamer wordt ook een beetje bij de desbetreffende scene betrokken. Ik vind het wel degelijk een plus punt.  :)
Amp: Unison Research Unico P Speakers: Penaudio Rebel 3 Bron: Arcam rPac USB DAC  & Dell E6420 Kabels: W&M ls-01

Extra (slaapkamer) Q-acoustics BT 3 actieve speakers

garmtz

Achtergrondlicht is zeker beter voor de ogen bij een klein scherm/TV.
Zie de volgende link voor videofiel verantwoorde oplossingen:

http://www.cinemaquestinc.com/ideal_lume.htm

Jinsu

Quote from: richardnl on December 11, 2006, 19:34:10
Hoi JEns

Is dit eigen ervaring met een toestel dat je hebt gehad of hebt?

Richard


Hoi Richard,

Dat is mijn eigen ervaring bij de toestellen, ik kan er niets mee beginnen :( .

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

R

Ik vind het ook echt helemaal niets. Sluit me aan bij jinsu bij deze.

Peerless Monster

De reden waarom ik gekozen heb voor een Philips Plasma.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Rob H

Richard,

Ik heb sinds een half jaar een 32PF9830 (met Ambilight 2), en vind het absoluut meerwaarde geven aan het toestel. Het kijkt rustiger, en geeft inderdaad een extra dimensie aan het totaalbeeld. Let wel dat het effect flink beinvloedt wordt door de instellingen. Ik gebruik zelf de 'Relaxed' setting, waarbij de intensiteit- en kleurwisselingen rustig blijven. (ter vergelijking: de 'Action' setting volgt zeer snel en intens alle nuancewijzigingen in beeld, en komt daardoor erg druk en zenuwachtig over. wellicht dat deze stand wel weer goed werkt met videogames, maar dat heb ik verder niet geprobeerd.)
Destroy the core!™

downshift

Quote from: richardnl on December 11, 2006, 20:13:00
Hoi
Wat merk je dan wat valt je op?
Wat geeft voor jou de meerwaarde?

Groet
richard


Heb zelf het gevoel meer "in de film te zitten" als bv een scene op staat met een vlammenzee of zoiets, en dat de muur dan helemaal oranje oplicht. maar smaken verschillen ja....