'Super' standmount advies gevraagd

Started by DA BoSS, December 4, 2006, 12:47:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DA BoSS

Hoi,

Sinds enige tijd bezit ik een aparte stereo-versterker, de Audionet Samv2(linkje).
Die bevalt me erg goed 8)

Vorige week eens aangesloten op een stel goede monitors (JMLab Mini Utopia), en  :o dat klonk wel heel erg goed....echt een heel groot verschil met mijn huidige speakers (Quad 22L)!


Oorspronkelijk was de SAM bedoeld om de 2 kanaals weergave van mijn HT set  te verbeteren, maar zit er nu te denken mijn 5 kanaals setup te vervangen door een paar hoogwaardige luidsprekers (stereo-set).



Gezien mijn ruimte beperk ik me tot monitors,mijn voorlopige shortlistje:

-JMLab Micro Utopia BE (5000 euro)
-Dynaudio Confidence C1 (5800 euro)
-Wilson Benesch ARC (4400 euro)
-Reference 3A MMdiCapo i (3800 euro)
-Dali Helicon 300 (3000 euro)

-Dynaudio Contour S1.4 (2600 euro)
-B&W 805S (2600 euro)


Heeft iemand ervaringen, aanvullingen of opmerkingen over deze monitors?
Adviezen?

Alvast bedankt :)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

DA BoSS

Oh ja:

De match met de JMLab Mini Utopia vond ik echt heel lekker klinken.
Er was imho sprake van een mooie synergie tussen die twee 8).
Ik vond alleen het (mid?)hoog nog een ietsje pietsje onrustig/aggressief/schel overkomen?


---
En de Wilson Benesch Arc worden zeer vaak genoemd in reviews van Samv2 als zijnde een super match voor deze versterker.
De Arc's staan dan ook hoog op mijn lijstje van te beluisteren speakers...
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

R

Heb laatst nog uitgebreid geluisterd naar de Arc's. Bjorn heeft ze staan. In topic staat een klein luisterverslag dacht ik. Enorm beeld, en erg precies. Wel iets te kill naar mijn zin, was (ben) ook sonus faber gewend. Enorme precisie. Wel echt een prachtige monitor.

hier meer: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=14949.msg764016#msg764016

Quote from: DA BoSS on December  4, 2006, 12:54:14
Oh ja:

De match met de JMLab Mini Utopia vond ik echt heel lekker klinken.
Er was imho sprake van een mooie synergie tussen die twee 8).
Ik vond alleen het (mid?)hoog nog een ietsje pietsje onrustig/aggressief/schel overkomen?


---
En de Wilson Benesch Arc worden zeer vaak genoemd in reviews van Samv2 als zijnde een super match voor deze versterker.
De Arc's staan dan ook hoog op mijn lijstje van te beluisteren speakers...

DA BoSS

#3
Quote from: Ruben on December  4, 2006, 13:15:24
Heb laatst nog uitgebreid geluisterd naar de Arc's. Bjorn heeft ze staan. In topic staat een klein luisterverslag dacht ik. Enorm beeld, en erg precies. Wel iets te kill naar mijn zin, was (ben) ook sonus faber gewend. Enorme precisie. Wel echt een prachtige monitor.

hier meer: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=14949.msg764016#msg764016


Thx 8)

edit: Ik verwacht dat de match Audionet-Arc beter zal zijn dan met de Arcam (of Lavardin).

Ik heb ze al eens aan het werk gehoord (op Advance Accoustic versterking notabene)& was best onder de indruk  :)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

El Penumbra

Misschien de Audiovector MI1 Avantgarde € 2.900,- per paar.

Ik heb zelf onlangs de MI3 gehoord (vloerstaander) en dat was behoorlijk  :o

DA BoSS

Quote from: El Penumbra on December  4, 2006, 14:18:46
Misschien de Audiovector MI1 Avantgarde € 2.900,- per paar.

Ik heb zelf onlangs de MI3 gehoord (vloerstaander) en dat was behoorlijk  :o

Nog nooit (van) gehoord, maar zal zo eens even kijken of ik wat info kan vinden  :D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

DA BoSS

deze?

linkje

wat vond je er zo mooi aan dan? (in vergelijk met de concurrentie)
waar heb je ze beluisterd?

mvg
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

garmtz

Quote from: DA BoSS on December  4, 2006, 13:18:25
edit: Ik verwacht dat de match Audionet-Arc beter zal zijn dan met de Arcam (of Lavardin).

Audionet/Arc is inderdaad een mooie combinatie!

DA BoSS

Quote from: garmtz on December  4, 2006, 14:58:36
Audionet/Arc is inderdaad een mooie combinatie!
8)
ken je de combo ook persoonlijk?


Mijn intentie is om tweedehands te kopen.... anders had ik me mezelf+samv2 graag eens uitgenodigd voor een luistersessie.

mvg,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

El Penumbra

Quote from: DA BoSS on December  4, 2006, 14:36:32
deze?

linkje

wat vond je er zo mooi aan dan? (in vergelijk met de concurrentie)
waar heb je ze beluisterd?

mvg

Ik vond de speaker zeer neutraal. Dat was het eerste dat met opviel. (ik heb het over de MI3) Verder zit er een ongekend goede bas in. Heel droog en strak. De speaker heeft zonder meer geen extra nadruk op laag en/of hoog. Verder heeft deze topversie een door Audiovector aangepaste variant van de Elac Jet-tweeter. Klonk veel beter dan van Elac zelf die ik ook geluisterd heb.

Dit is een speaker die je kunt upgraden. De basiskast van de Mi 1 is dus dezelfde als van de duurdere maar er worden veel aanpassingen doorgevoerd naar mate je een duurder model neemt. Veranderingen van speakerunits, filter enz. En mocht je een model kiezen en gaan upgraden betaal je alleen het verschil bij. Je hoeft dan dus niet meteen voor de duurste te gaan.  :D

Ik heb ze gehoord in Eindhoven. Ik weet niet waar je woont maar de importeur is tophifi.nl. Daar krijg je altijd reactie van.

Succes.

bmateijsen

Je ziet ze alleen bijna nooit 2dehands. ;).

Quote from: DA BoSS on December  4, 2006, 16:30:14
8)
ken je de combo ook persoonlijk?


Mijn intentie is om tweedehands te kopen.... anders had ik me mezelf+samv2 graag eens uitgenodigd voor een luistersessie.

mvg,

DA BoSS

Quote from: The one and only Wijx on December  4, 2006, 19:29:48
van de utopia's staan er  2 paar te koop 2dehands in nl op internet

je hebt pm 8)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

contour3.0

die Utopia's zijn nieuw voor zo'n 3600 euri's te koop!! :P
moet je alleen effe de grens bij Venlo oversteken ;D ;D


Rob
Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

DA BoSS

#13
Quote from: contour3.0 on December  4, 2006, 19:47:32
die Utopia's zijn nieuw voor zo'n 3600 euri's te koop!! :P
moet je alleen effe de grens bij Venlo oversteken ;D ;D


Rob
bedankt voor de tip :D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

contour3.0

Buchardt S300 MK2 se, soundstyle Z1 ;
Marantz Pm11S1;Marantz Sa15S2
Cambridge azur 540D, Chord Signature ls kabels,Verastarr silver signature interlink,Verastarr silver signature powercord  powerlab premium 7G powercord Kef KHT2005.2 Denon AVR 1707

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

snikkeltje

Ik zou de Thiel PCS adviseren. Heeerlijke speaker en makkelijk uit te breiden met Thiel SmartSub's, om echt full-range te gaan.



Amp: Onkyo Integra A-9911, CD: Onkyo Integra DX-7711, Speaker: Scanspeak Reference SE, Sub: 2x BK XLS200FF MkII , Plasma: Panasonic 42PV60, Mediaplayer: Openelec: Raspberry PI2 incl. Hifiberry Digi+

DA BoSS

#17
Quote from: snikkeltje on December  5, 2006, 11:55:35
Ik zou de Thiel PCS adviseren. Heeerlijke speaker en makkelijk uit te breiden met Thiel SmartSub's, om echt full-range te gaan.


moet eerlijk toegeven dat ik nog nooit echt goed naar Thiel luidsprekers heb geluisterd :-[

ken jij ze zelf?
zijn ze te vergelijken met een van de andere speakers uit mijn lijstje?
waarom vind jij ze zo fijn?

groeten,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

ajvr

Ik zou ook nieuwsgierig zijn naar:

- AE1 MKIII
- Totem Mani-2

Een vloerstaande monitor die het als een van de weinige ook in een kleine ruimte goed doet is de AVI Trio (gesloten kast, 3-weg), heel erg mooi.
Magnepan MG 3.6, AVI S21 MA V.2, Stello DP200, Hifidelio PRO, Rega P25, Shelter 501, Trichord Dino, Chord Company Odyssey & Chorus

Rock Solid

Ik ben een nieuwkomertje ... dus hierbij mijn eerste reactie.

Een aantal jaren geleden heb ik de Elac 310 Jet beluisterd, en ik was erg onder de indruk - zeker gezien de hele kleine afmetingen en prijsstelling. Dit ondanks ik geen fanaat ben van Duitse speakers.
Of je moet je m'n 2e hands Avalon Monitors willen overnemen  ;D

Rudolf

Sander Sassen

Scan Speak Reference Monitor, of de nieuwe Scan Speak Reference SE, beide zeer goed en past zeker in 't rijtje luidsprekers dat je noemt. Uiteraard zelfbouw, maar de gangbare winkels leveren ook kant-en-klaar in afwerking naar keuze.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite

vibuthi

#21
Hoi,

Een paar monitoren die ik zekere ook zou overwegen:

Dynaudio Special 25

Jean Marie Reynaud Offrande

(Beiden vrij vaak 2ehands verkrijgbaar voor rond de 2000/2250 euro)

En natuurlijk mijn eigen:

Chario Academy Millenium 2  ;D

(Iets zeldzamer, maar ook iets goedkoper)

Groetjes, Gideon

garmtz

Quote from: vibuthi on December  8, 2006, 14:17:18
Hoi,

Een paar monitoren die ik zekere ook zou overwegen:

Dynaudio Special 25

Jean Marie Reynaud Offrande

(Beiden vrij vaak 2ehands verkrijgbaar voor rond de 2000/2250 euro)

En natuurlijk mijn eigen:

Chario Academy Millenium 2  ;D

(Iets zeldzamer, maar ook iets goedkoper)

Groetjes, Gideon


Zeer goede aanbevelingen, zeker ook de Chario: een zeer muzikale speaker met een zeer uitgekiende afstraling en filtergedrag. Prachtig om te zien bovendien!

DA BoSS

Quote from: ajvr on December  7, 2006, 12:25:10
Ik zou ook nieuwsgierig zijn naar:

- AE1 MKIII
- Totem Mani-2

Een vloerstaande monitor die het als een van de weinige ook in een kleine ruimte goed doet is de AVI Trio (gesloten kast, 3-weg), heel erg mooi.

Mooie aanbevelingen, bedankt 8)
ik houd ze in gedachte!



High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

DA BoSS

Quote from: Rock Solid on December  7, 2006, 14:03:54
Ik ben een nieuwkomertje ... dus hierbij mijn eerste reactie.

Een aantal jaren geleden heb ik de Elac 310 Jet beluisterd, en ik was erg onder de indruk - zeker gezien de hele kleine afmetingen en prijsstelling. Dit ondanks ik geen fanaat ben van Duitse speakers.
Of je moet je m'n 2e hands Avalon Monitors willen overnemen  ;D

Rudolf

Eerste post, altijd  8), veel plezier op dit forum!


Ik ken de Elac 310 niet, maar vermoed dat ie behoefte heeft aan een wat warmere versterker dan mijn Audionet?

En qua Avalon Monitor.... :o mooie speakers man!
(zou ze graag een keer horen :P)


mvg,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...