Vragen over de MB200

Started by kalash, December 3, 2006, 13:52:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kalash

Hoi,

Ik had wat vraagjes over de MB200:

1. Wat voor een interne HD  kun je hierin plaatsen? Gewoon elke? en moet je die NFS uitvoeren?
2. Kun je de HDDVD speler van de xbox hierop aansluiten en via de mb200 laten afspelen in alle uitgang formaten?
3. Zal hij in de toekomst ook de blue-ray hddvd bestanden gekopieerd op schijf kunnen afspelen.

Alvast bedankt.

Kalash

J.A.F._Doorhof

1. In principe elke HDD, alleen de hoogte moet je even checken.
Als de HDD te hoog is moet je een kleine aanpassing doen.
2. Als hij als USB apparaat herkent word wel als player maar of hij HDDVD's afspeelt weet ik niet, nog nooit geprobeerd, maar in principe zou het kunnen werken.
3. Onbekend, alle FORMATEN worden ondersteund (behalve H264)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Quote from: kalash on December  3, 2006, 13:52:09
2. Kun je de HDDVD speler van de xbox hierop aansluiten en via de mb200 laten afspelen in alle uitgang formaten?
Niet aannemelijk. De afspeler moet om kunnen gaan met de encryptie van de HD-DVD. de MB200 kan al niet omgaan met een CSS beveiliging van een DVD. Dus de meer geaffanceerde codering van een HD-DVD zal dan ook niet gaan.

Quote
3. Zal hij in de toekomst ook de blue-ray hddvd bestanden gekopieerd op schijf kunnen afspelen.
[/quote]
Enkel als de files van een BluRay gecopieerd worden en de beveiliging verwijderd kan worden zoals nu met een DVD met DE-CSS gedaan wordt, dan zou als jet MPEG-2 data is de film wellicht afgespeeld kunnen worden. Naar alle waarschijnlijkheid geen menu en optie support.
Een H.264 dics zal niet gaan. VC-1 wellicht omdat dat min of meer dezelfde codec is als WMV 9.
WMV 9 bestanden zijn veelal wel af te spelen.
Het afspelen van de afwijkende geluidsformaten zal ook wel niet gaan, omdat de sigma chip die eenvoudigweg ook niet ondersteund.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

dvd-fan

#3
Quote from: jaco on December  3, 2006, 22:56:07
Niet aannemelijk. De afspeler moet om kunnen gaan met de encryptie van de HD-DVD. de MB200 kan al niet omgaan met een CSS beveiliging van een DVD. Dus de meer geaffanceerde codering van een HD-DVD zal dan ook niet gaan.

Enkel als de files van een BluRay gecopieerd worden en de beveiliging verwijderd kan worden zoals nu met een DVD met DE-CSS gedaan wordt, dan zou als jet MPEG-2 data is de film wellicht afgespeeld kunnen worden. Naar alle waarschijnlijkheid geen menu en optie support.
Een H.264 dics zal niet gaan. VC-1 wellicht omdat dat min of meer dezelfde codec is als WMV 9.
WMV 9 bestanden zijn veelal wel af te spelen.
Het afspelen van de afwijkende geluidsformaten zal ook wel niet gaan, omdat de sigma chip die eenvoudigweg ook niet ondersteund.

Wat die h.264 films, ze worden steeds vaker gepost en steeds minder ts bestanden. Zal er binnenkost wel een nieuwe chip zijn die ze wel kan afspelen? Ik wil binnenkort ook een pms aanschaffen, maar als er over een paar maanden een "pms300" zou uitkomen ben ik niet zo happy.

Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

jaco

Quote from: dvd-fan on December  4, 2006, 08:44:34
Wat die h.264 films, ze worden steeds vaker gepost en steeds minder ts bestanden. Zal er binnenkost wel een nieuwe chip zijn die ze wel kan afspelen? Ik wil binnenkort ook een pms aanschaffen, maar als er over een paar maanden een "pms300" zou uitkomen ben ik niet zo happy.
Je moet even het verschil duidelijk hebben:
TS is een 'container' formaat waar van alles in kan zitten. Het is een transport stream welke volgens mij meestal of zelfs alleen van Sateliet komt.

De HDTV posting uit de USA zijn MPEG-2 Main-Profile/High-Level in een TS container.
De HDTV posting uit Engeland van de BBC zijn AVC/H.264 (level 4 ?) in een TS container.
Apple supports bijvoorbeeld H.264 in een .mp4 container.

Bij afspelers kun je meestal wel aflezen wat de chip technisch kan.
MPEG-4 zit wel in de Sigma 8621L die in de MB200 zit. Alleen heb je geen ondersteuning voor de preciese protocollen uit de AVC/H.264 standaard.

Je loopt verder altijd de kans dat als je een hardware afspeler koopt, dat die binnen afzienbare tijd opgevolgd wordt door een andere die weer meer kan. Dat is nu eenmaal de life cycle van electronica.
Fabrikanten zullen dat liever niet aankondigen om de hardware verkoop niet in elkaar te laten storten.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

dvd-fan

 ??? Zijn die protocollen iets software matig of hardware?
Had jij ook niet geprobeert om een h264 file te converteren en is dat nog gelukt?
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

jaco

Quote from: dvd-fan on December  4, 2006, 09:57:33
??? Zijn die protocollen iets software matig of hardware?
Had jij ook niet geprobeert om een h264 file te converteren en is dat nog gelukt?
Robin
een afspeler moet in staat zijn de audio en video stream die in de container zit eruit te halen, en dan de audio en video stream te decoderen.
De beschrijving van de audio en videostream welke een chip weergeven kan staat vaak bij de afspeler weergegeven in de reclame. Net met welke container het compatible is meestal niet, of onduidelijk.

In een afspeler moet de Hardware de audio en video codec snappen, en wellicht een software deel (firmware) de container formaten. (gokje, ik zit er ook niet zo diep in)

Het is inderdaad een optie om een TS met H.264 om te zetten naar een TS met MPEG-2.
Simpelweg pak je dus de H.264 stream uit de container, decomprimeerd hem naar een 'bitmap' en comprimeerd hem weer met MPEG-2 en pakt hem weer in een TS container. (ietwat versimpelde uitleg)
De MPEG-2 wordt veelal wel groter dan de H.264, maar bijvoorbeeld de Star Wars I t/m II die zo omgezet zijn zien er prima uit, en zijn zeker een optie voor de mensen die geen H.264 kunnen afspelen. Houd wel rekening met een re-encode tijd van minimaal 5 a 10 x runtime. Dit is erg afhankelijk van je systeem (CPU en HD I/O rate)

Ik heb zelf 1 omgezet, beeld is goed gegaan, maar geluid is van PCM naar MPEG-1 layer 2 audio omgezet omdat de tool die ik gebruikt heb geen PCM snapt.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview