aMUSEd's topic

Started by aMUSEd, November 30, 2006, 22:41:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman

Quote from: Audiofiel on December  3, 2006, 15:49:30
Maar hou me ten goede: je wilt dus wel het liefst een versterker die met zijn werkelijke vermogen zo dicht mogelijk bij dat ideaalbeeld in de buurt komt. ;)
Dat is dan ook wat ik bedoelde..  :P

Alco

#51
Ik moet bekennen dat ik 'm nog niet heb kunnen beuisteren, maar van wat ik tot nu vernomen heb,
moet dit ook een zeer muzikale en erg krachtige/stabiele versterker met kloten zijn:

De AVI





Klik op deze link voor meer info/testverslagen: http://www.avihifi.co.uk/AmpReview/Amp%20Review.html


Laterrr,
Alco 8)



 
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

dazzdax

#52
Is het moeilijk een stabiele versterker te maken? Tegenwoordig is er een trend naar zero feedback. Betekent zero feedback ook dat de versterker van nature niet zo stabiel is? Is een stabiele versterker minder muzikaal dan een minder stabiele versterker?

Chris

Freshfighter

#53
Heel interessant topic, want ik zit met hetzelfde probleem in mijn set. Ik luister veel rock/metal/classic rock en maar mijn set is soms te genadeloos voor de vaak zwakke rockopnames. Ik heb al veel kunnen verbeteren door wat akoestische vuistregels in het achterhoofd te houden en te experimenteren met plaatsing vd speakers. Maar toch mist het geheel soms nog wat "ballen" en heb ik last van een slechte balans (te scherp hoog).
Voor de duidelijkheid, mijn set:
- Monitor Audio Gold Reference 20 speakers
- Sony TA-FA5ES integrated amo
- NAD C521bee cd speler

Ik ben me stilletjes aan het orienteren voor een nieuwe amp, want de Sony (prima amp hoor) is spijtig genoeg een complete mismatch met de MA speakers. Ik wil mijn portemonnee ook niet teveel pijn doen en 1000 euro is echt het absolute maximum. Ik heb van verscheidene mensen de tip gekregen om eens een Advance Acoustic te proberen. Het is een vrij onbekend Frans merk, maar produceert warm klinkende versterkers (eerste watts in klasse A), gebouwd als een tank. Even googlen levert veel info:
http://www.hifi.nl/recensies.php?id=2499
http://www.advance-acoustic.com/en-product.php?id=25
http://www.inovis.nl/advance.htm

De AA's zouden een quasi ideale match zijn met men speakers en ideale puchers zijn voor rock en metal, zonder daarbij steken te laten vallen op rustigere muziek. Maar dit is natuurlijk van horen zeggen, moet ze uiteraard nog een keer demo-en. Misschien ook een tip voor u?




Audiofiel

Quote from: Freshfighter on December  3, 2006, 18:27:15
Heel interessant topic, want ik zit met hetzelfde probleem in mijn set. Ik luister veel rock/metal/classic rock en maar mijn set is soms te genadeloos voor de vaak zwakke rockopnames.

....

Ik ben me stilletjes aan het orienteren voor een nieuwe amp, want de Sony (prima amp hoor) is spijtig genoeg een complete mismatch met de MA speakers. Ik wil mijn portemonnee ook niet teveel pijn doen en 1000 euro is echt het absolute maximum. Ik heb van verscheidene mensen de tip gekregen om eens een Advance Acoustic te proberen.

Waarom verwacht je dat een nieuwe versterker een oplossing kan bieden voor slechte opnames? ::)

Over het algemeen is het zo dat hoe beter de set is, hoe duidelijker de slechte opnames aan het licht zullen komen... :o

QuoteHet is een vrij onbekend Frans merk, maar produceert warm klinkende versterkers (eerste watts in klasse A), gebouwd als een tank.

...

De AA's zouden een quasi ideale match zijn met men speakers en ideale puchers zijn voor rock en metal, zonder daarbij steken te laten vallen op rustigere muziek. Maar dit is natuurlijk van horen zeggen, moet ze uiteraard nog een keer demo-en. Misschien ook een tip voor u?

Ik zou ze zeker eerst zelf een keer gaan luisteren. Het zijn overigens Chinese versterkers, door een Franse opdrachtgever gebouwd. De vetgedrukte zinsnede doet mij vermoeden dat je wellicht wat tè enthousiast zult overgaan tot een nieuwe aankoop. Probeer je eerst te oriënteren op wat er te koop is – en belangrijker nog: ga luisteren - voordat je van een koude kermis thuis komt. De meeste Chinese merken zijn vrij veel tweedehands te vinden. Of dat een goed teken is, mag je zelf uitmaken... ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Deleted member

Quote from: Audiofiel on December  3, 2006, 19:40:46
Over het algemeen is het zo dat hoe beter de set is, hoe duidelijker de slechte opnames aan het licht zullen komen... :o

'Aan het licht komen' is waar natuurlijk maar ik vind persoonlijk dat ze er wel beter op gaan klinken. Alles klinkt beter op een betere set dus waarom een mindere opname ook niet.  ;)

Quote from: Audiofiel on December  3, 2006, 19:40:46
Het zijn overigens Chinese versterkers, door een Franse opdrachtgever gebouwd.

Je drukt een behoorlijke stempel. Is het niet gewoon een Frans merk dat z'n productie in China laat verzorgen? Zoals er talloze andere merken zijn die dit ook doen?

Freshfighter

De Sony die ik nu heb is echt geen match met de MA's. Beiden hebben een analytisch/helder karakter... Daardoor komt de bas tot het laagmidden er te weinig door en is het hoog te nadrukkelijk. Bovendien punched de sony toch wat te weinig.

Ik verwacht geen oplossing voor slechte opnames, maar wel een oplossing voor de mismatch in mijn set. En als ik de omschrijving van de klank van de AA hoor, denk ik dat dit voor mij de ideale versterker is. Maar een demo zal uitsluitsel brengen.

Trouwens qua bassamp (bi amp) zou je de Crown K1 of K2 kunnen overwegen. Dit zijn echt monster amps uit het professionele circuit en qua bass detail en punch heb hun gelijke nog niet gehoord (zelfs geen Krell!).

Audiofiel

Quote from: Antoine on December  3, 2006, 19:56:28
'Aan het licht komen' is waar natuurlijk maar ik vind persoonlijk dat ze er wel beter op gaan klinken. Alles klinkt beter op een betere set dus waarom een mindere opname ook niet.  ;)

Misschien klinken slechtere opnames af en toe ook beter op een betere set, maar je merkt dat minder omdat de betere opnames veel meer profiteren van de betere set. Met andere woorden: het verschil tussen je opnames wordt groter. En dat is niet altijd even prettig. ;)

QuoteJe drukt een behoorlijke stempel. Is het niet gewoon een Frans merk dat z'n productie in China laat verzorgen? Zoals er talloze andere merken zijn die dit ook doen?

Niet meer een stempel dan het omgekeerde: het zou een Franse versterker zijn. Hoeveel Frans is er dan aan? Alles duidt op een Chinees merk. Sterker nog, ik vraag me af hoeveel inbreng er van Franse zijde überhaupt overblijft als je naar andere Chinese merken kijkt als Vincent, Shanling, etc. etc.

Niets slechts over Chinese merken in het algemeen hoor (veel waar voor hun geld), maar de opmerking 'Frans' suggereert dat het een Europees product is. In dat licht is Vincent een Duits product... ;D ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Freshfighter

Om heel eerlijk te zijn kan het me eigenlijk worst wezen van waar de amp komt, al kwam hij ineens tevoorschijn uit Burkina Faso!  ;) Zolang als hij maar goed klinkt, goed gebouwd is en te koop voor een schappelijke prijs...

HuubF

aMUSEd, eigenlijk moet je eerst even uitleggen wat jij onder muzikaliteit verstaat. ;)
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

aMUSEd

Quote from: Audiofiel on December  3, 2006, 15:35:35
Als jij eerst kunt definiëren wat jij spannender vind... ;)
Quote from: HuubF on December  3, 2006, 21:32:52
aMUSEd, eigenlijk moet je eerst even uitleggen wat jij onder muzikaliteit verstaat. ;)
Ja sorry heren.. beide terechte opmerkingen. Muziek is voor mij een emotionele zaak die zich voor mij moeilijk laat beschrijven in woorden.
Spannende muziek is voor mij muziek dat een emotie teweeg brengt.. niet alleen agressie of angst oid.
Muzikaliteit heeft voor mij te maken met ritme/timing, dynamiek, emotie, samenspel en een mate van voorspellendheid.. nu wordt het wel heeel vaag ;D

aMUSEd

Quote from: Alco on December  3, 2006, 16:57:02
Ik moet bekennen dat ik 'm nog niet heb kunnen beuisteren, maar van wat ik tot nu vernomen heb,
moet dit ook een zeer muzikale en erg krachtige/stabiele versterker met kloten zijn:
Ben ik ook benieuwd naar.. maar wordt moeilijk omdat ik max 1000e wil besteden

Quote from: Freshfighter on December  3, 2006, 20:08:04
Maar een demo zal uitsluitsel brengen.
Klinkt veel belovend.. houd me aub op de hoogte!

Quote from: Audiofiel on December  3, 2006, 19:40:46
Waarom verwacht je dat een nieuwe versterker een oplossing kan bieden voor slechte opnames? ::)
Over het algemeen is het zo dat hoe beter de set is, hoe duidelijker de slechte opnames aan het licht zullen komen... :o
Dan is een downgrade DE oplossing ;D
Een goede set geeft voor mij alle soorten en kwaliteiten muziek plezierig weer.

Jenkins

Quote from: aMUSEd on December  3, 2006, 22:24:31
Ben ik ook benieuwd naar.. maar wordt moeilijk omdat ik max 1000e wil besteden ;D
Een goede set geeft voor mij alle soorten en kwaliteiten muziek plezierig weer.

Een ECI 3 is tweedehands voor die prijs te krijgen.

;D


Midcall

#63
Quote from: Freshfighter on December  3, 2006, 20:08:04

Trouwens qua bassamp (bi amp) zou je de Crown K1 of K2 kunnen overwegen. Dit zijn echt monster amps uit het professionele circuit en qua bass detail en punch heb hun gelijke nog niet gehoord (zelfs geen Krell!).

Een Krell KSA 250 maakt er toch echt gehakt van hoor..... en die kan je met een gerust hart nog full-range inzetten ook als je wilt.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Audiofiel

Quote from: Midcall on December  4, 2006, 08:22:56
Een Krell KSA 250 maakt er toch echt gehakt van hoor..... en die kan je met een gerust hart nog full-range inzetten ook als je wilt.

Dat denk ik niet. ;) Een K2 of Reference van Crown is in de laagste octaven echt wel strakker. Simpelweg door de veel hogere dempingsfactor.  ;D


Die loopt alleen slechts door tot 1 KHz, dus full range is die amp niet echt interessant.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Alco

QuoteBen ik ook benieuwd naar.. maar wordt moeilijk omdat ik max 1000e wil besteden
Oja,..sorry,... had ik niet (goed) gelezen.

Uhm,...Dan zou misschien een Accuphase, als deze 206B een optie kunnen zijn ?



Accuphase versterkers zijn gebouwd als een tank en krachtig en stabiel.

Te koop voor 599,- bij zowel www.studioalkmaar.nl als bij www.studio107.nl in Den Haag.

Groeten,
Alco
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Midcall

#66
Quote from: Audiofiel on December  4, 2006, 08:30:23
Dat denk ik niet. ;) Een K2 of Reference van Crown is in de laagste octaven echt wel strakker. Simpelweg door de veel hogere dempingsfactor.  ;D


Die loopt alleen slechts door tot 1 KHz, dus full range is die amp niet echt interessant.

Ik heb ze mogen vergelijken op een systeem wat ging tot 150hz, ik was er snel uit hoor :-)

Misschien dat de Krell het beter doet met laag ohmige speakers met zijn mateloos grote voeding/reserves.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

frank2

Hoi,

ik heb zelf jarenlang de accuphase e206 gehad. Hoewel het een goede versterker is, moet je er toch voor oppassen. Ik had er T+A Tal 140 speakers aanhangen, en naderhand bleek dat ie te weinig vermogen kon ophoesten waardoor de bas niet goed uit de verf kwam. Daarna heb ik een arcam a32 gehad, die speelde hem compleet weg. (overigens ik weet er een te koop voor 1250 euro tweedehands)

Een advies, koop de versterker 2e hands, dan krijg je meer waar voor je geld.

Ik ken een firma die ik niet zal noemen daar kun je thuis rustig naar de versterkers die je wilt luisteren, zij hebben een grote keuze aan 2e hands versterkers in meerder prijsklasses. Trouwens ook de advanced.
je mag me pm sturen, geef ik je het adres.

Nog iets: ik denk dat je met een arcam a32 wel een heel goede versterker in huis haalt welke tevens een geluid heeft war absoluut niet scherp is.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

aMUSEd

Quote from: frank2 on December  4, 2006, 19:06:39
Nog iets: ik denk dat je met een arcam a32 wel een heel goede versterker in huis haalt welke tevens een geluid heeft war absoluut niet scherp is.

Bedankt voor de tip.
Ik heb de A32 wel eens meegenomen in een shootout. Mooie amp maar niet mijn smaak.. beetje te beleefd.
Op m'n maggies zat er ook een 'gordijn' voor het hoog icm de A32.. geen super combi dus.

aMUSEd

Quote from: Jenkins on December  4, 2006, 04:35:46
Een ECI 3 is tweedehands voor die prijs te krijgen.

In een review lees ik dat deze amp niet voor de 'thrill-seekers' is.
Wat is jouw ervaring met de combi EC-magnepan?

garmtz

Ik ben ook een groot liefhebber van bagger opgenomen muziek... ;D  Dus 'I feel your pain'. Even een algemeen verhaaltje met mijn mening...

Ten eerste denk ik dat Magnepans niet de ideale speakers zijn voor jou (ik hoor graag van je waarom WEL... ;)). Om daar een goede rock-weergave uit te halen, heb je een behoorlijke pittige, snelle en krachtige versterker nodig. De Magnepan wordt anders te 'los', verliest kracht, wordt futloos, dof, onrustig etc... Ik zou persoonlijk alle te warme versterkers links laten liggen (dus Electrocompaniet, Classé, Arcam [mooi, maar te 'soft', kan ik inkomen], Accuphase...) en meer gaan voor pure kracht en neutraliteit. Krell is zeer neutraal, maar in mijn mening totaal onmuzikaal. Bryston is dan (zeker in de SST versie) veel beter, al vanaf een 3BSST is het erg genietbaar! Toch vind ik ook Bryston te 'star' en te weinig los.

Wat mij betreft zou je echt eens moeten gaan luisteren naar klasse D (niet persé alleen Lyngdorf Audiofiel... ;)). Is neutraal en gedetailleerd (heb je nodig om alle muzikale lijnen te ontrafelen!), geeft rust en overzicht in je muziek en houdt de Magnepans onder controle. Het voordeel van klasse D t.o.v. zware A/B of A bakken is hun spontane dynamiek. Je hoort niet dat het uit een enorm reservoir van kracht komt (zoals bij Bryston en Krell), maar dat het snel is, alsof de muziek 'uit het niets' ontstaat. En dat heb jij nodig met de Magnepan voor je muziekervaring denk ik.

frank2

Luister dan eens naar marsh sound design.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Rody

Quote from: frank2 on December  4, 2006, 20:10:30
Luister dan eens naar marsh sound design.

Die zijn wel een stuk duurder dan de diverse class d versterkers.

Audiotwin

Wordt klasse D niet te saai,koud?
Bij de klasse D versterkers die ik tot nu toe beluisterd heb mis ik emotie,lucht en warmte in het midden(stem) bereik.
Tevredenheid!!!

Rody

Quote from: Audiotwin on December  4, 2006, 20:20:05
Wordt klasse D niet te saai,koud?
Bij de klasse D versterkers die ik tot nu toe beluisterd heb mis ik emotie,lucht en warmte in het midden(stem) bereik.

Bij sommige muziek wel (ten minste, dat had ik bij de Lyngdorf), maar bij een stukje Tool vond ik het juist wel erg gaaf.
Dus Garmt zijn voorstel kan ik wel beamen :)