aMUSEd's topic

Started by aMUSEd, November 30, 2006, 22:41:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

aMUSEd

zoals veel onderwerpen zeer subjectief maar ben benieuwd naar de meningen/tips.

I.v.m. een downgrade zoek ik een muzikale versterker om mijn magnepannen (mg12qr) aan te sturen.
Mijn muziekvoorkeur is rock/pop en daarom zoek ik een versterker met drive (kloten dus ;D).
Maar ik houd ook van juiste timing. Analytische capaciteiten ben ik minder belangrijk gaan vinden maar het moet geen rommeltje worden. Mijn ervaring met de primare i30 is in de laatste opzichten positief maar omdat deze 2ehands weinig voorbij komt vraag ik mij af of er alternatieven zijn (budget 1000e.. voor een 2ehandsje).
Ik besef me dat m'n maggies uberhaupt niet de ideale kandidaten zijn voor rock dus misschien dat deze nog worden omgewisseld.. ik sta open voor suggesties.

De Densen Beat B100 die op het forum te koop staat lijkt mij een leuke kandidaat maar vrees dat deze niet over de gewenste drive beschikt.

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Stefan S.

How about the audiolab (voorheen Tag McLaren) versterkers, schijnen toch erg goed te zijn.

HuubF

Hmm, ik heb een tijdje een Tag stereo-setje (20/2x60) gehad en ik vond dat niet bijzonder geschikt voor pop/rock. Mooi geluid maar geen echte punch/slamn. Dan denk ik meer aan Krell, Classé of Bryston. Krell is kennelijk al afgevallen. De andere 2 merken hebbie niet voor onder de duizend euro.

Het Bryston-setje dat ik te koop heb zal het niet redden met die Magnepan's. Denk ik.

Een shoot-out tussen Densen en Bryston lijkt me wel leuk...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

reMC

#4
Quote from: aMUSEd on November 30, 2006, 22:41:06
Maar ik houd ook van juiste timing.

Daar staat Naim bekend om. Verder mooie versterkers, ook in jouw prijsklasse.

reMC

Quote from: reMC on December  1, 2006, 00:40:28
Daar staat Naim bekend om. Verder mooie versterkers, ook in jouw prijsklasse.

Toevoeging: had over je magnetostaten heen gelezen. Weet niet zeker of dat goed zal gaan met een Naim.

Audiofiel

Quote from: HuubF on November 30, 2006, 23:13:13
Dan denk ik meer aan Krell, Classé of Bryston. Krell is kennelijk al afgevallen. De andere 2 merken hebbie niet voor onder de duizend euro.

Jawel hoor. Een Classé geïntegreerde versterker zoals de CAP-80, 100/101 of 150/151. Zou jij moeten weten, Huub, want je hebt zelf ook zo eentje gehad. ;)

@aMUSEd: Vergeet ook Electrocompaniet niet in het rijtje. Kan ook zeer goed overweg met moeilijke speakers.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

HuubF

#7
Oh ja, ik was gisteren een beetje onder de indruk van mijn kluppie Feyenoord en zijn asociale supporters. :-[

Maar mijn ervaring is wel een beetje dat het 'goedkopere' spul van Classé wat minder fijnzinnig is in de hogere regionen, niet echt aan te bevelen voor een Magnepan.

Overigens klopt dat beeld van mij wellicht niet! Pas ná de aanwezigheid van de budget-Classé's kwam ik er achter dat er iets aan mijn stroomvoorziening moest worden gedaan. Mijn luister-ervaringen van voor die tijd zijn dus gekleurd.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

DA BoSS

Quote from: HuubF on November 30, 2006, 23:13:13
Hmm, ik heb een tijdje een Tag stereo-setje (20/2x60) gehad en ik vond dat niet bijzonder geschikt voor pop/rock. Mooi geluid maar geen echte punch/slamn. Dan denk ik meer aan Krell, Classé of Bryston. Krell is kennelijk al afgevallen. De andere 2 merken hebbie niet voor onder de duizend euro.

Het Bryston-setje dat ik te koop heb zal het niet redden met die Magnepan's. Denk ik.

Een shoot-out tussen Densen en Bryston lijkt me wel leuk...

Ik denk: AVI 8)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

HuubF

AVI is prachtig spul en mijn eindversterker was de enige in Nederland en omstreken die ooit voor minder dan 1000 euro te koop heeft gestaan. Maar op mijn nieuwe Focal's doet hij het, met een buizen-voorversterker, nu zó goed dat hij blijft.

Geen optie voor aMUSEd dus. :P
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Audiofiel

Quote from: HuubF on December  1, 2006, 07:23:17
Maar mijn ervaring is wel een beetje dat het 'goedkopere' spul van Classé wat minder fijnzinnig is in de hogere regionen, niet echt aan te bevelen voor een Magnepan.

Overigens klopt dat beeld van mij wellicht niet! Pas ná de aanwezigheid van de budget-Classé's kwam ik er achter dat er iets aan mijn stroomvoorziening moest worden gedaan. Mijn luister-ervaringen van voor die tijd zijn dus gekleurd.

Je haalt me de woorden uit de mond en maait het gras voor mijn voeten weg! ;D

Ik dacht die reactie terug te kunnen maken, maar je bent me zelf al voor. ;)
In de afgelopen twee jaar heb je zelf zoveel zaken beluisterd en is je luisterervaring stukken beter geworden, dat je er nu heel anders tegenaan zou kijken. Naar mijn idee zijn die 'budget' Classé's daar prima geschikt voor! 8)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Jenkins

#11
Quote from: aMUSEd on November 30, 2006, 22:41:06.. zoek ik een muzikale versterker om mijn magnepannen (mg12qr) aan te sturen.
Analytische capaciteiten ben ik minder belangrijk gaan vinden maar het moet geen rommeltje worden.
(budget 1000e.. voor een 2ehandsje).

De mijne worden met veel plezier verzorgd door een Electrocompaniet ECI 3 versterker.  Highly recommended!
of; Kom eens luisteren!
;)

Met vriendelijke groet,
Jenkins.

hifiman

Waarom doe je je Krell eigenlijk weg Hans? Ben vooral nieuwsgierig omdat je het zelf al een downgrade noemt...


aMUSEd

De krell is weg omdat ik het apparaat zeer weinig gebruikte en omdat ik er een mede forummer (erg) blij mee kon maken. De krell vond ik simpelweg gewoon te duur om zo weinig mee te doen .. ook zonde van het apparaat.

De kav300il was een goede match met de maggies. Ik kon enorm genieten van het plaatje dat het apparaat neerzette: veel zwart, grote stage, diep krachtig laag, neutraal.. echt een all-rounder imo.
Toch had ik vaak het gevoel (met plezier) naar de apparatuur te luisteren en niet zozeer de muziek.
Toen ik een tijd gelden een primare i30 hoorde voelde ik meer spanning en emotie van de muziek tov de krell, maar de krell was duidelijk meer 'correct'.

Het amerikaanse (tonaal dan) geluid (van krell althans en ik weet niet of dat typisch amerikaans is) spreekt me aan maar zoals ik al aangaf interesseren de analytische eigenschappen me minder.
Classe en bryston ben ik wel benieuwd naar. Zeker ook omdat Magnepan veel samen schijnt te doen met Bryston. De combi met electrocompaniet lijkt me ook erg mooi, maar misschien wel te mooi, als je begrijpt wat ik bedoel. Het 'bruine' van electrocompaniet vind ik niet bij alle muzieksoorten passen.

Tag en naim, alhoewel nooit icm magnepan gehoord, lijken mij net als Densen de drive missen die ik zoek.. ik kan het mis hebben hoor.

Misschien is het minder kritisch met een paar conusspeakers ipv magnepan maar die overgang vind ik vooralsnog te groot.

aMUSEd

Nog een vreemde observatie:
Tijdens luistersessies ben ik altijd kritisch geweest mbt de laagweergave van de maggies. Het kostte best wat moeite om een versterker te vinden die de volledige basmelodie van Seal (Kiss From A Rose geloof ik) goed weergeeft via m'n maggies. Omdat ik alleen nog een pioneer amp heb, heb ik die maar aangesloten. Tot mijn verbazing geeft mijn pioneer vsx812 dit prima weer   ???

vibuthi

Quote from: aMUSEd on December  1, 2006, 14:13:25
Nog een vreemde observatie:
Tijdens luistersessies ben ik altijd kritisch geweest mbt de laagweergave van de maggies. Het kostte best wat moeite om een versterker te vinden die de volledige basmelodie van Seal (Kiss From A Rose geloof ik) goed weergeeft via m'n maggies. Omdat ik alleen nog een pioneer amp heb, heb ik die maar aangesloten. Tot mijn verbazing geeft mijn pioneer vsx812 dit prima weer   ???

Ik heb een soortgelijke ervaring met zijn grotere broer, de vsx1012, schrok er ook een beetje van toen ik die voor de grap een keer beneden aansloot voor een vergelijk met mijn (van Huub afkomstige) Tag setje. Alhoewel hij het niet op alle gebieden "won" van de Tags, waren er een aantal punten waarop ik de Pioneer zonder meer beter vond klinken(Rust, laagweergave). Het zijn bijzonder prettig klinkende versterkers voor het geld iig.

Groetjes, Gideon

Audiotwin

Quote from: Audiofiel on December  1, 2006, 12:55:34Naar mijn idee zijn die 'budget' Classé's daar prima geschikt voor! 8)

De 'budget' Classé's zijn prima hoor,netzoals Electrocompaniet 8)
Tevredenheid!!!

hifiman

Quote from: aMUSEd on December  1, 2006, 14:05:18
Toch had ik vaak het gevoel (met plezier) naar de apparatuur te luisteren en niet zozeer de muziek.
Toen ik een tijd gelden een primare i30 hoorde voelde ik meer spanning en emotie van de muziek tov de krell, maar de krell was duidelijk meer 'correct'.
Ik hoor het al, jij bent toe aan een non-oversampling, non-filtering DAC  :)

robbie73

misschien een voor en eind audio research kan je ook voor leuk geld aankomen en klinkt ook goed  ;) ;)

Audiofiel

#19
Quote from: aMUSEd on December  1, 2006, 14:05:18
De combi met electrocompaniet lijkt me ook erg mooi, maar misschien wel te mooi, als je begrijpt wat ik bedoel. Het 'bruine' van electrocompaniet vind ik niet bij alle muzieksoorten passen.

Ik begrijp niet wat je bedoelt. Ik heb nog nooit een EC gehoord die een bruin karakter had. Ze zijn juist ontzettend open van klank. Bruin vind ik zelfs nog eerder bij die oude Krell passen. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

Gamut. Ook waanzinnig met Magnepan (heb ik van horen zeggen...).

garmtz

Of Lyngdorf! ;) Goedkoop, krachtig en geen muzikale coorkeur.

Jenkins

Quote from: garmtz on December  1, 2006, 15:58:16Gamut. Ook waanzinnig met Magnepan (heb ik van horen zeggen...).

Kan ik bevestigen!!!

aMUSEd

Quote from: garmtz on December  1, 2006, 15:58:16
Gamut. Ook waanzinnig met Magnepan (heb ik van horen zeggen...).

Heb ik ook over gehoord.. nu nog een leuke geint. scoren voor 1000e  ;D

aMUSEd

Quote from: Audioloog on December  1, 2006, 15:36:50
Ik hoor het al, jij bent toe aan een non-oversampling, non-filtering DAC  :)

Voorlopig richt ik me op de  versterking  ;)