Wie heeft ervaring met de Avalon Mixing Monitor

Started by 5061, November 30, 2006, 17:23:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

5061

Omdat ik me aan het orienteren ben voor een upgrade wil ik mogelijk overstappen van een staander naar een monitor. Daarbij is mijn oog gevallen op de Avalon Mixing Monitor welke naar het schijnt ook wordt gebruikt in ht-opstellingen, terwijl hij daar niet voor bedoeld is. Heeft iemand ervaringen met deze monitor. Ben erg benieuwd. Alvast bedankt.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

yorkie13

#1
ik kan er 2 vinden, welke vd 2 bedoel je
denk dat vooral de 2de erg goed is, zitten ceramische thiel units in die ook in de duurdere avalon eidelon gebruikt worden

joostpolletje

KEF | SVS | DENON | SAMSUNG| EPSON | DUNE | QNAP | QED | BETTERCABLE | KIMBER-CABLE | MONSTER | RU CONNECTED | XBOX

snikkeltje

Amp: Onkyo Integra A-9911, CD: Onkyo Integra DX-7711, Speaker: Scanspeak Reference SE, Sub: 2x BK XLS200FF MkII , Plasma: Panasonic 42PV60, Mediaplayer: Openelec: Raspberry PI2 incl. Hifiberry Digi+

astrobart

Quote from: joostpolletje on December  1, 2006, 08:55:27
Vind ze niet echt mooi..

ik weet dat ik een hoop mensen tegenspreek (waaronder de zelfbouwers) maar ik vind die speakers met die afgeschuinde kanten echt ronduit lelijk, en op een doodskist lijken.
Maar het geluid maakt hoop goed hoop ik dan maar ???

garmtz

Ik weet niet of je met deze speakers wel naar je muziek wilt luisteren. Ze zullen extreem genadeloos alle fouten van opnames laten horen. Hiervoor zijn ze immers bedoeld! Ik denk dat Avalon zelf ook eerder een consumentenmodel zou adviseren voor normaal (niet-studio) gebruik.

Heb je nog andere monitoren op het oog?

Raphie

Deze monitoren zijn bedoeld voor Nearfield applicaties en niet echt geschikt voor surround
JBL PRX Power!

5061

Ik bedoelde het 2e model. Mn vanwege de units en specs heb ik daar belangstelling voor. Omdat ik bang ben voor al te grote nauwkeurigheid bij fouten in opnames e.d. heb ik behoefte aan gebruikerservaringen.

Mn ervaringen icm een hybrideversterker.

Net zoals de meeste speakers krijgen ze ook van mij geen schoonheidsprijs. Maar er zijn maar erg weinig speakers die echt mooi zijn. Dat is helemaal niet erg als je er de ruimte (of nog beter een aparte kamer) voor hebt. Ik ben dus op zoek naar de beste tussenoplossing waarbij het geluid en de benodigde ruimte optimaal benut worden.

In een 4.0-opstelling zou ik dan nog een oplossing/combinatie moeten zoeken voor de rearspeakers.

Heb verder nog geen alternatieven of het zouden de Wilson Duette moeten zijn. Maar de Duette zou te weinig presteren voor zijn prijs. Hij ziet er wel lekker uit maar dat is voor de definitieve aankoop niet voldoende. Ik wil het wel horen wat ik ervoor heb moeten betalen.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

garmtz

Ik vind de Duette een mislukking, maar dat vind ik van de meeste Wilsons (sorry, mijn persoonlijke mening...). Waarmee wil je de speakers aansturen? Wat is je muzieksmaak? Hoe groot is de luisterruimte? Wat zoek je in je geluid?

FFF

Quote from: astrobart on December  1, 2006, 09:46:23
ik weet dat ik een hoop mensen tegenspreek (waaronder de zelfbouwers) maar ik vind die speakers met die afgeschuinde kanten echt ronduit lelijk, en op een doodskist lijken.
Maar het geluid maakt hoop goed hoop ik dan maar ???

Heb je ze wel eens in het echt gezien?
Ik vond ze zelf zo mooi dat ik ze ook gebouwd heb, en elke keer als ik mijn kamer binnenkom en ik kijk er naar kotm er een glimlach op mijn gezicht, ik vind ze echt prachtig.

Ik vraag of je ze in het echt hebt egzien, omdat de facetten op een foto nooit zo mooi overkomen. Mijn speakers wegen dik 70 kilo en zijn behoorlijke kasten, maar omdat ze achterover hangen en de facetten er af zijn lijken ze nog vrij slank.

Aan de TS,

Ik heb geen luister ervaring met deze speakers, alleen zou ook kijken naar de normale serie.
De normale avalon's laten al heel veel horen alleen verpakken het geheel nog een beetje zodat je je niet gaat storen aan elke fout.
Ik verwacht dat deze speakers heel analystisch zijn en alleen goed werken met een perfect opgenomen cd/dvd etc.

DA BoSS

Quote from: 5061 on December  1, 2006, 10:55:25
.....................
Heb verder nog geen alternatieven of het zouden de Wilson Duette moeten zijn. Maar de Duette zou te weinig presteren voor zijn prijs. Hij ziet er wel lekker uit maar dat is voor de definitieve aankoop niet voldoende. Ik wil het wel horen wat ik ervoor heb moeten betalen.

Misschien heb je wat aan mijn eigen shortlistje met 'super' standmounts:

-JMLab Micro Utopia BE (5000 euro)
-Dynaudio Confidence C1 (5800 euro)
-Wilson Benesch ARC (4400 euro)
-Reference 3A MMdiCapo i (3800 euro)
-Dali Helicon 300 (3000 euro)

mvg,
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

dvd-fan

Quote from: garmtz on December  1, 2006, 11:02:09
Ik vind de Duette een mislukking, maar dat vind ik van de meeste Wilsons (sorry, mijn persoonlijke mening...). Waarmee wil je de speakers aansturen? Wat is je muzieksmaak? Hoe groot is de luisterruimte? Wat zoek je in je geluid?
??? ??? Beter beeld is toch dealer van Wilson?
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

bmateijsen

Dat is een andere Wilson, namelijk Wilson Benesch, zie www.wilson-benesch.com

Quote from: dvd-fan on December  4, 2006, 12:29:45
??? ??? Beter beeld is toch dealer van Wilson?
Robin

dvd-fan

 :-[ vond het al zo raar. Jullie hebben volgens mij alleen spullen waar jullie 100% achter staan.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

WickedGame

Quote from: dvd-fan on December  4, 2006, 13:34:21
:-[ vond het al zo raar. Jullie hebben volgens mij alleen spullen waar jullie 100% achter staan.
Robin

Zo onlogisch is dat toch niet? Als je ondernemer bent dan sta je toch ook 100% achter je produkten.

citac

#15
Dit zijn EERLIJKE monitoren , met de nadruk op eerlijk ,voegen niets toe aan het aangereikte signaal.
In de juiste set , met een zeer goede sub , speelt het op de niveau van de Eidolon ( gehoort van een ex-Eidolon bezitter).
Prijs is zo`n 6000/7000 euro , dus eerst luisteren lijkt me een goed idee.
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1