Te veel opgeschoond in het Marktgedeelte?

Started by spotmatic, October 30, 2006, 12:17:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

spotmatic

Ik werd zojuist opmerkzaam gemaakt op het feit dat het marktgedeelte wel zeer rigoureus is opgeschoond. Normaal kon ik nog vele maanden terugzoeken, maar sinds kort zijn er bij bijv. de beeldweergevers nog maar 2 pagina's met 69 topics. Het oudste bericht is nu van 19 september. Dat is wel zeer karig...

Ik begrijp dat oude verkooptopics regelmatig worden opgeschoond, maar is er niet iets te rigoureus ingegrepen??? Een hele hoop info is nu nl. gewoon weg en dat vind ik wel jammer.

Edit: het is zelfs zo erg dat alle sticky's uit het marktgedeelte verdwenen zijn. Hoe moet iemand nu weten dat bijv. een vraagprijs noemen verplicht is en verkoop per opbod niet is toegestaan?  ::)
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Den Tas

Quote from: spotmatic on October 30, 2006, 12:17:23
Ik werd zojuist opmerkzaam gemaakt op het feit dat het marktgedeelte wel zeer rigoureus is opgeschoond. Normaal kon ik nog vele maanden terugzoeken, maar sinds kort zijn er bij bijv. de beeldweergevers nog maar 2 pagina's met 69 topics. Het oudste bericht is nu van 19 september. Dat is wel zeer karig...

Ik begrijp dat oude verkooptopics regelmatig worden opgeschoond, maar is er niet iets te rigoureus ingegrepen??? Een hele hoop info is nu nl. gewoon weg en dat vind ik wel jammer.

Yep ik vind ook dat er echt veel weg is :-\, nu vind je bijna niets meer terug.
ik wou in de rubriek beelbewerking iets zoeken, maar daar staat bijna niets meer.

Aan de mods: is dit niet te doen dat je(zoals op vele forums) een paar maanden tot een jaar of langer terug kunt gaan?
Dan moet je niet zoveel topics verwijderen, en toch is het overzichtelijk ;).
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Summer

#2
Ik vind het ook jammer dat er zo veel is opgeschoond  :-\

Kan er niet een database gemaakt worden met alle berichten van een bepaald jaar?
Dus geen plek op het forum waar je nog kan reageren maar gewoon een plek waar je de berichten alleen maar kan lezen.

Zo een database kan toch ergens anders worden opgeslagen zodat het de snelheid van het forum niet schaadt  ;)

TornadoGo

Oude advertenties zijn erg handig om te kijken hoeveel je voor iets kunt krijgen als je overweegt te verkopen.
Sonos Arc, One SL's & Sub | LG OLED55GX

koffie

Los van dat vraag ik me af of het significante performance verbeteringen zal uithalen als je zo de DB schoont ?
Low budget HT in aanbouw (10 jaren project)

spotmatic

Quote from: koffie on October 30, 2006, 13:05:24
Los van dat vraag ik me af of het significante performance verbeteringen zal uithalen als je zo de DB schoont ?

Hoogstens in het geval van zoekopdrachten. Immers: als er niks te doorzoeken valt, ben je snel klaar.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

spotmatic

Quote from: Jack van Dijk on October 30, 2006, 13:41:51
Wel ben ik met je eens dat de sticky's hadden moeten blijven staan.

Het maakt mij niet uit dat er bij tijd en wijle een opschoonactie plaatsvindt, maar het lijkt wel of er nu gewoon de botte bijl is gehanteerd: alles ouder dan een bepaalde datum is eruit geknikkerd (incl. de sticky's), ongeacht of een item is verkocht of niet...

Ik wil geen nieuwe discussie aanzwengelen, maar slechts 2 pagina's met 69 topics in het Beeldweergevers gedeelte op de markt, dat klopt natuurlijk niet...
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

J.A.F._Doorhof

We hebben de topics verwijderd die in 40dagen niet zijn bekeken en niets in is gepost.
Te koop is in principe niet een board voor discussies maar voor te koop.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Den Tas

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 30, 2006, 16:23:49
We hebben de topics verwijderd die in 40dagen niet zijn bekeken en niets in is gepost.
Te koop is in principe niet een board voor discussies maar voor te koop.

Maar je hebt ook vaak topics die er al lang staan(waar dus ook al lang niet meer in gepost is), maar waar men dan via pm een vraag stuurd of het nog te koop is of degelijke ;).
Dit heb ikzelf al een paar keer gedaan, en bij de meeste gevallen was het niet verkocht(als er geen slotje opstond toch) maar er werd gewoon niets meer in gepost.
Maar nu op die manier weet je dus ook niet meer wat een bepaalde persoon verkoop, en dat is toch spijtig want er stonden toch nog veel dingen tussen die niet verkocht waren :-\.
En waarschijnlijk gaat ook niet iedereen waarvan het topic verwijderd is en van wie de spullen niet verkocht zijn een nieuw topic terug aanmaken.

Dat de gesloten topics worden verwijderd is iets anders natuurlijk, die staan er toch voor niets.
Maar voor al de andere topics vind ik het toch spijtig dat ze weg zijn.
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Ettepet

Ik had vandaag graag mijn paar maanden oude verkooptopic formeel gesloten vanwege de verkoop van mijn 2 PB12-Ultra's, maar het topic was al enige tijd weg zie ik nu... >:( >:( >:(

spotmatic

Ja, ze zijn hier streng maar rechtvaardig!  :)
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Ettepet

Quote from: spotmatic on November 23, 2006, 23:19:29
Ja, ze zijn hier streng maar rechtvaardig!

Ze hebben gewoon wat teveel opgeschoond...

Starred

Wat wel onhandig is imho, is dat een topic vaak heel snel wordt verwijderd als het product verkocht is.  Als je toevallig interesse had, dan zoek je je soms rot naar dat specifieke topic, omdat het op dat moment nog niet direct duidelijk is of het verkocht is of dat je er overheen leest. Sluiten na 2 of 3 dagen is toch vroeg genoeg?

Jaqo

Eergisteren avond een slotje op mijn topic gezet, deze was ergens in de ochtend daarop al verdwenen. Is dat de normale opschoontijd? Wel heel erg kort.

Groet,
Jacco
Primare I30, CD31, Scanspeak fronts, Power: Lat International AC2 MK I, Interlink: Siltech SQ28B, Speakerkabel: Van den Hul The Breeze Hybrid

B.J.

Quote from: Jaqo on November 30, 2006, 13:35:57
Eergisteren avond een slotje op mijn topic gezet, deze was ergens in de ochtend daarop al verdwenen. Is dat de normale opschoontijd? Wel heel erg kort.

Groet,
Jacco

Zoals je zelf iets hogerop kan lezen is dat niet normaal en waarschijnlijk een foutje  ;)

spotmatic

Dan kun je net zo goed een functie maken om topics, die van een slotje voorzien zijn, automatisch te verwijderen na een X aantal dagen. Dan hoef je daar helemaal niet meer op te letten en blijven topics toch nog een redelijk tijdje staan.
BarcoReality 909 (Cine 9 on steroids), Wii, Playstation 3, XBOX 360 Premium+HD-DVD, HDfury, Moomebox, MCE, GTdesign 16:9 scherm, Samsung PS42E7H plasma
CRT: 1041QM, 1030QM, 1031QM (3x), 1001QM (2x), 1252QM (2x), D50QM, ECP2100, BV701MM, BD701s, BD708s, BD801s (2x) , BG1208s/2, BG1209s/E, BR909

Oracle

Quote from: TornadoGo on October 30, 2006, 12:45:29
Oude advertenties zijn erg handig om te kijken hoeveel je voor iets kunt krijgen als je overweegt te verkopen.

Maar een advertentie van een half jaar geleden, geeft geen enkele garantie dat de prijs nog vergelijkbaar is.

Zie het voorbeeld CRTs (de Barco's en Sony's): Die zijn op een gegeven moment echt gekelderd inw aarde. Zo sterk, dat de prijs in een jaar halveerde. Dara heb je dus helemaal niets aan de oude advertenties.

Dat geldt ook voor de overige categorieen.

Overigens: als het product verkocht is, is daarmee het bestaansrecht van een "te koop"-advertentie per definite ook opgehouden. ;)

Groet,
Mark

Ettepet

Quote from: Jack van Dijk on November 30, 2006, 14:49:44
Is wel zeker normaal. Als iemand een slotje plaatst met een verkocht indicatie dan is dat voor ons een indicatie dat er opgeruimd kan worden. Afhankelijk van hoe snel ik het in de gaten heb kan dat binnen 1 minuut zijn of kan het een week duren.

Is er te weinig schijfruimte?  Wat is de noodzaak van zo'n extreme werkwijze?

Je gooit nu dingen weg die nog enige tijd nuttig zijn.  KPN geeft je nummer ook niet meteen aan een ander als je 'em opzegt.  Er is meer tussen hemel en aarde dan een zwart-wit instelling..

Oracle

Quote from: Ettepet on November 30, 2006, 15:15:15
Er is meer tussen hemel en aarde dan een zwart-wit instelling..

Onzin!





;)

Groet,
Mark