Talpa wordt toch Tien

Started by Marcel_T., November 27, 2006, 13:27:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marcel_T.

John de Mol krijgt toch zijn zin, Talpa krijgt toch de naam Tien. Aanvankelijk mocht de naam Tien niet gebruikt worden omdat SBS eigenaar was van die naam maar inmiddels is er kennelijk een regeling getroffen. Al die tijd werden natuurlijk wel "prikjes" uitgedeeld doordat het huidige Talpa logo bijvoorbeeld al was opgebouwd uit tien bolletjes.

Met ingang van 16 december wordt nu toch de televisiezender Talpa omgedoopt tot 'Tien'. De zender gaat 24 uur per dag uitzenden en krijgt daarmee ook de beschikking over dagtelevisie. Talpa TV ziet de naamswijziging als een logische stap. Ronald Goes, algemeen directeur van Talpa TV: "Sinds enkele maanden voeren we al een cijfer 10 rechtsboven in het scherm, om zo duidelijkheid voor de kijker te scheppen op welke voorkeurspositie de zender is te vinden op de afstandsbediening. Door deze naamswijziging zijn wij nog beter in staat de kijker hier vertrouwd mee te maken."

De naamswijziging heeft ook gevolgen voor het internetplatform van de zender: het complete online-aanbod is vanaf 16 december te vinden op www.tien.tv. De andere onderdelen van de Talpa Media Groep blijven hun naam behouden.

Over Talpa
Talpa TV maakt deel uit van Talpa Media Holding. De meest in het oog springende onderdelen van het bedrijf zijn het televisiestation Tien en de Nederlandse radiodivisie Talpa Radio met Radio 538, Radio 10 Gold, Juize.FM en het platform Radio Digitaal. Daarnaast zijn binnen Talpa Media afzonderlijke divisies opgezet voor muziek en voor de ontwikkeling van content, onder meer voor televisie. Talpa Producties en Talpa Digital zijn de twee jongste bedrijfsonderdelen. Talpa Producties maakt verschillende programma's die voor de eigen tv-zender zijn ontwikkeld. Talpa Digital werkt aan nieuwe internet- en mobiele platformen naast radio en TV. Tevens ontwikkelt Talpa Digital crossmediale formats en worden bestaande formats met nieuwe toepassingen verrijkt.


Bron: http://www.hdtvnieuws.nl/
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

DVDGuy

10 is absoluut niet het cijfer dat ik deze zender zou willen geven  ::) :P

Ik dacht meer aan NUL balletjes in het logo en dan het bijbehorende programmanummer ;D ;D ;D
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Cylon

Ik vind het raar...
Er zijn tonnen, zoniet miljoenen in de merknaam "Talpa" geinvesteerd.
(Nu kleeft daar natuurlijk een negatief imago aan.  ;D )
En nu stappen ze daar weer van af.  :-\

Echt veel zal het toch niet uitmaken, er heerst gewoon een soort antipathie tegen die hele zender.
Min of meer ook terecht.
Amp: Unison Research Unico P Speakers: Penaudio Rebel 3 Bron: Arcam rPac USB DAC  & Dell E6420 Kabels: W&M ls-01

Extra (slaapkamer) Q-acoustics BT 3 actieve speakers

Raphie

Talpa, dat is toch de hele avond Call-TV ?!?
JBL PRX Power!

oud_account_1

Ik ben blij dit te lezen, nu weet ik wat te verwijderen als ik de sat.rcv weer eens laat zoeken :)
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Martin_M

#5
Niet echt handig. 10 is de eerste van de tweede helft zenders waarbij je meer dan 1 toets moet gebruiken om direkt naartoe te 'springen'.

Maakt mij verder niet zoveel uit. Kijk toch nauwelijks TV.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)