denon avc-a10se meer uit deze versterker halen...

Started by bmateijsen, May 10, 2002, 19:00:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bmateijsen

Ik ben eigenlijk benieuwd of er mensen zijn die door instellingen of andere setup meer uit deze versterker hebben gehaald, dan ik op dit moment...

Dus heb je iets gevonden wat ervoor zorgde dat de versterker veel beter klonk... laat het dan even hier weten!

Alvast bedankt!

Groet Bjorn

J.A.F._Doorhof

#1
Hi, en welkom op ons forum.

Het beste kun je bv naar de tweaks kijken op het Home Theater web.

Tips voor een beter geluid zouden bv zijn:
* Plaats de receiver op spikes.
* Behandel de binnenkant en raakvlakken met elastische kit, pas wel op de garantie vervalt dan  ;).
* Probeer je stekker om te draaien in het stopcontact.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bmateijsen

#2
Thanks voor je opmerking!

netsnoer is inmiddels vervangen door een Kemp Hi-powercord en met de juiste fase in het stopcontact gedaan.

Spikes.. heb ik eigenlijk nooit eerder aan gedacht... maar volgens mij heeft een degelijk audio-rack dan meer zin, maar zou het voor de gein eens kunnen proberen...

Groet Bjorn


J.A.F._Doorhof

#3
Degelijk audio rack is ZEER zeker aan te raden, maar ook de spikes, geloof me. Probeer er maar eens 3 onder te plaatsen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Abel_Dekkers

#4
Een goedemiddag,

Hoe komt het dan als je je apparatuur behandelt met kit of spikes eronder zet dat het dat beter gaat klinken? Ik wist niet dat geluidskwaliteit met stabiliteit te maken had.

Mvg,

Abel Dekkers
Thommy doek - Epson TW10 - Toshiba SD 510E -

Harman Kardon 7000 - Infinity Delta 70 (front) Infinity Delta 60 - Infinty Delta center - Magnat Omega 380

J.A.F._Doorhof

Doe maar eens een search of kijk op het HT-web (tweaks). Het is al heel vaak naar voren gekomen.

http://www.htforum.nl/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=tips2;action=display;num=1011633537
http://www.htforum.nl/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Acoustiek;action=display;num=1013162404

Het probleem is de digitale clock, die is zeer gevoelig voor trillingen die weer jitter opwekken, door het dempen en gebruik van spikes zorg je voor een stabielere clock. En dus beter geluid.

Stabiliteit is een bij komend aspect omdat je met 4 spikes NOOIT iets in perfecte balans kan krijgen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"