Enkele vraagjes over TV van Tele2

Started by joopblubkens, November 27, 2006, 14:45:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

joopblubkens

Hallo allemaal,

Aangezien ik binnenkort 15 euroos voor mijn kabelverbinding moet betalen (nieuwbouw een jaar vergeten rekening te sturen door essent O0). Dacht ik om maar eens over te schakelen naar tele2 tv.

Een paar vragen:
-Kan ik de tvstreams ook rechtstreeks op de pc openen, of moet hier altijd de digitale tv box voor gebruikt worden?
-ik las dat de modem 2 utp aansluitingen heeft voor 2 tv's, moeten deze ook echt voor de tv worden gebruikt, of kan ik via ethernetaansluiting ook een tv signaal ontvangen.
(heb namelijk vanuit de meterkast vaste aansluiting naar mijn huiskamer lopen, en kan via switch verbinding daar verdelen in tv en computeraansluiting. (als ik  rechtstreeks mijn utp kabel in de tv uitgang van de modem klik, kan ik dan nog in de huiskamer internetten op deze verbinding?)

misschien dat iemand met gebruikservaring mij hier verder over kan inlichten.

En kwaliteit? beter dan tvhome? (vind ik eerlijk gezegd nogal brak op de commerciele zenders).


J.A.F._Doorhof

De voetbal uitzendingen zijn waanzinnig, beter als wat we normaal via de schotel zien.
De gewone TV kanalen zijn iets minder dan de schotel.

Je moet de box zien als een Sat ontvanger, je kan er één TV aanhangen (of meerdere via een switcher).
Je kan echter maar naar één kanaal kijken, dus niet bv op één TV Ned1 en op een andere Ned2.

Via de PC werkt het niet, het is echt een dedicated TV signaal.

Als ik moest kiezen zou ik het zeker overwegen, @home biedt meer kanalen maar dan moet je meer betalen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

joopblubkens

Bedankt Frank voor je antwoord.

Probleem is dat mijn modem in de meterkast staat, vandaar heb ik mijn verbinding naar de huiskamer lopen (htpc). als ik de tv uitgang van de modem verbind heb ik alleen een dedicated tv lijn en kan ik geen computer meer in de huiskamer aansluiten, (of ik moet 2 kabels trekken, of computer draadloos aansluiten.)

Voor mijn slaapkamer moet ik dan ook een aparte decoder aanschaffen, de vraag natuurlijk of ik 2 decoders kan aansluiten.

Ga toch maar mijn essent betalen, heb ik i.i.g. overal (analoge) tv en kan ik later nog bepalen of ik tvhome neem. (mijn analoge signaal is van redelijke kwaliteit).


SpeedyAndré

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 27, 2006, 16:17:55

Je moet de box zien als een Sat ontvanger, je kan er één TV aanhangen (of meerdere via een switcher).
Je kan echter maar naar één kanaal kijken, dus niet bv op één TV Ned1 en op een andere Ned2.


Frank loopt een beetje achter zie ik :)
Je kan tegenwoordig de klantenservice bellen voor een 2e decoder, voor zo'n €50,- eenmalig kan je bij voldoende bandbreedte 2 verschillende zenders bekijken  ^-^
Tele2 heeft dit nog niet officieel gemeld en ook niet dat vanaf a.s. maandag 2 tvzender pakketten te krijgen zijn, het huidige pakket en een heel uitgebreide :)
De kosten zijn nog niet uitgelekt en ook niet of bestaande abonnees hier gebruik van kunnen maken .....
Er zit ook een decoder met HD recorder in de pijplijn.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

joopblubkens

Heb inmiddels toch maar tvhome genomen, kreeg naast het verzoek om voor tvhome te gaan betalen post van een gehele andere devisie van tvhome (waarschijnlijk te maken met het feit dat analoog signaal uit de ether gaat.)

Kreeg een aanbieding, gratis philips kastje gratis kaartje en eerste 2 maanden gratis  ;D klint toch ok.

Inmiddels een floppydtv in mijn htpc gestopt, tvhome alphacrypt en mce werkt prima O0.