Welke muziek luister je vandaag?

Started by VlisChris, November 26, 2006, 20:16:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

DofN


Wat een geweldige cover is dit toch:

Johnny and Mary
Bryan Ferry
It's Album Time


https://www.youtube.com/watch?v=ibuSxgL83dE
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

WilcoL

Quote from: Hannibal_ on March  2, 2021, 17:56:35
Ik weet niet wat er met me aan de hand is...

De hele dag, van study naar woonkamer, op de fiets, in de cabrio, weer op de fiets, in bad...

De naked triologie van golden Earring...


Gee....

Om met Kool Moe Dee te spreken: "Go see the doctorrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...." ;D ;D ;D
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Deleted User

Laura Mvula - Sing To The Moon - with Metropole Orkest

Richi

Massive Attack - Mezzanine

Sommige klassiekers blijven gewoon goed, of worden zelfs beter  :inlove:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Kwabbernoot

Quote from: DofN on March  2, 2021, 19:23:00
Wat een geweldige cover is dit toch:

Johnny and Mary
Bryan Ferry
It's Album Time


https://www.youtube.com/watch?v=ibuSxgL83dE
Wat een verschrikkelijke cover is dit. :nopompom: Robert draait zich om in zijn graf, als hij dit zou horen, schat ik.

Groeten...

DofN

#31605
Quote from: Kwabbernoot on March  3, 2021, 00:09:51
Wat een verschrikkelijke cover is dit. :nopompom: Robert draait zich om in zijn graf, als hij dit zou horen, schat ik.

Groeten...

::)

Als ik een cover moet noemen die beter is dan het origineel, dan zou ik met een gerust hart dit nummer noemen :) Maar ben wel nieuwsgierig, wat vind je er zo verschrikkelijk aan? Wat gaat er mis?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

WDitters

Quote from: DofN on March  3, 2021, 08:08:08
::)

Als ik een cover moet noemen die beter is dan het origineel, dan zou ik met een gerust hart dit nummer noemen :) Maar ben wel nieuwsgierig, wat vind je er zo verschrikkelijk aan? Wat gaat er mis?
Mee eens.. Ik kan deze versie (en het hele Todd Terje album overigens) eigenlijk prima hebben...

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

Head-Fi: Focal Stellia (closed) / Focal Utopia 2022 (open) / Meze Elite (open) / ZMF Verite (closed) / T+A Solitaire T (wireless)
Head-Source/Amp: Naim Uniti Atom Headphone Edition / Naim Uniti Core / Hiby RS6 & RS8
Head-Cabling: Lavricables Grand 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm & Lemo / Meze PCUHD Copper & Silver Plated 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm
Other: Naim Mu-So 2nd gen / Naim Mu-So Qb 2nd gen

Kwabbernoot

#31607
Quote from: DofN on March  3, 2021, 08:08:08
::)

Als ik een cover moet noemen die beter is dan het origineel, dan zou ik met een gerust hart dit nummer noemen :) Maar ben wel nieuwsgierig, wat vind je er zo verschrikkelijk aan? Wat gaat er mis?
Wat gaat er goed, is de vraag en die kan kort beantwoord worden: het tempo. Dat is het enige dat ik beter vind dan dat van het wat "gejaagde" origineel.

Wat er mis gaat is de rest. Über kitsch en verschrikkelijk glad zou ik willen zeggen. Om te beginnen zijn daar de ontzettend foute finger snaps door het hele nummer, dan komen er op 1:38 er van die verschrikkelijke echo's bij. En om het helemaal over de streep te trekken, alsof dat nog nodig was, komen er op 2:50 ook nog van die "Ha-ha" vrouwtjes meezingen. Elk cliché wordt uit de kast getrokken en maximaal ingezet. Niets subtiels in het nummer te bekennen. Een ongekende glijpaal van een nummer.

En dan is daar nog de zang. Dat het Brian Ferry is wil niet direct zeggen dat het goed is en dat bevestigt hij hier. Maar het is wel het enige enigszins geloofwaardige in het nummer.

Maar goed, dat is ook niet meer dan mijn mening.

Wat vind jij er zo goed aan dan?

Groeten...

Koen K

Haha, ik vind het wel een aardig liedje, maar desondanks enorm treffend en vermakelijk hoe je het omschrijft. :worship:

Kwabbernoot

#31609
Ondertussen heeft DofN mij wel zover gekregen dat ik het nummer drie keer heb beluisterd. Ook knap.  :laugh:

Groeten...

Koen K

Zelfkastijding is een kenmerk van de ware muziekliefhebber.

Kwabbernoot


Benco



WilcoL

Jamie Woon - Mirrorwriting

Wat een fijn album is dit toch [emoji1417]
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

DofN

#31615
Quote from: Kwabbernoot on March  3, 2021, 10:44:06
Wat gaat er goed, is de vraag en die kan kort beantwoord worden: het tempo. Dat is het enige dat ik beter vind dan dat van het wat "gejaagde" origineel.

Wat er mis gaat is de rest. Über kitsch en verschrikkelijk glad zou ik willen zeggen. Om te beginnen zijn daar de ontzettend foute finger snaps door het hele nummer, dan komen er op 1:38 er van die verschrikkelijke echo's bij. En om het helemaal over de streep te trekken, alsof dat nog nodig was, komen er op 2:50 ook nog van die "Ha-ha" vrouwtjes meezingen. Elk cliché wordt uit de kast getrokken en maximaal ingezet. Niets subtiels in het nummer te bekennen. Een ongekende glijpaal van een nummer.

En dan is daar nog de zang. Dat het Brian Ferry is wil niet direct zeggen dat het goed is en dat bevestigt hij hier. Maar het is wel het enige enigszins geloofwaardige in het nummer.

Maar goed, dat is ook niet meer dan mijn mening.

Wat vind jij er zo goed aan dan?

Groeten...

Precies wat jij verschrikkelijk vindt, vind ik heerlijk :) De finger-snaps zijn naar mijn idee 100% synthesizer (al doet dat er niet toe) en met die echo krijgt het nummer een dromerige en melancholieke sfeer, de langzame cadans is bijna hypnotiserend. De melancholie past bij het temp en hoor je terug in de zang.  Kortom, hier vallen zang, tempo, klank en techniek samen. Ik ervaar dat niet als gelikt en hoor vakmanschap.

NB en dan vergeet ik nog de tekst. Maar dat is de verdienste van R.P.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kwabbernoot

Het zijn bekende geluidjes om het allemaal luistervriendelijk te maken. Finger snaps, dergelijke echo effecten, cow bells, tamboerijn en zo zijn er meer.
Ik trap er niet meer in.  ::) :laugh:

Groeten...

DofN

Haha, nou ik zie het als een goed teken voor een nummer dat het zowel verguisd als bewonderd wordt. In ieder geval leuk om een kijkje in jouw smaak te krijgen :)



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

WDitters

Prachtige hi-res needledrop van een MFSL UHQR 200g vinyl editie van Crime of the Century...

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

Head-Fi: Focal Stellia (closed) / Focal Utopia 2022 (open) / Meze Elite (open) / ZMF Verite (closed) / T+A Solitaire T (wireless)
Head-Source/Amp: Naim Uniti Atom Headphone Edition / Naim Uniti Core / Hiby RS6 & RS8
Head-Cabling: Lavricables Grand 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm & Lemo / Meze PCUHD Copper & Silver Plated 4.4mm to mini-xlr & 3.5mm
Other: Naim Mu-So 2nd gen / Naim Mu-So Qb 2nd gen

Kwabbernoot

Quote from: DofN on March  3, 2021, 13:11:06
Haha, nou ik zie het als een goed teken voor een nummer dat het zowel verguisd als bewonderd wordt. In ieder geval leuk om een kijkje in jouw smaak te krijgen :)





Ja, ik vind het ook leuk om over muziek te praten. Veel mensen voelen zich al snel aangevallen als ik zeg dat ik iets niet mooi vind dat zij geweldig vinden. Dat is nooit mijn bedoeling en daarom vond ik het ook leuk dat jij naar het waarom vroeg.

Dat ik er vervolgens drie keer naar heb geluisterd om een enigszins onderbouwd antwoord te geven, neem ik dan graag op de koop toe. :)

Groeten...

WilcoL

Ambient Warrior - Dub Journeys
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

bramsat

Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

bramsat

Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Hannibal_

De CD besteld, wilde het album ook digitaal hebben...

In afwachting de LP maar weer eens opgezet.

Level 42 - Level 42
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.