DAC of toch cd speler upgraden?

Started by Daklem, November 22, 2006, 12:07:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Daklem

Ik ben op dit moment in het bezit van een Arcam A80 amp en een Arcam CD73T cd speler.

Opzich ben ik er wel tevreden over, maar ik krijg het idee alsof het nog net iets puurder weergegeven kan worden met meer rust.

Nu zat ik erover na te denken om mijn cd speler te gaan vervangen voor een ander, totdat ik op het idee kwam voor een externe DAC.

Ik vind de Musical Fidelity X-DACv3 een erg leuke dac, maar nu is mijn vraag, zal dit verbetering opleveren t.o.v de cd speler die ik heb, of zal ik meer winst behalen om mijn cd speler te verkopen en bijvoorbeeld een arcam FMJ terug te kopen?

Ik weet ff niet wat te doen. (luxe probleem zeg maar  ::))

ChrisV

Het effect is wat mij betreft moeilijk te voorspellen, vooral omdat 'verbetering' zo subjectief is.

Ik heb een X-DAC V3 te koop staan. Misschien is het een idee om iets te regelen zodat je de DAC mee naar huis kan nemen. Helaas wonen we wel behoorlijk ver van elkaar verwijderd...

garmtz

Mijn persoonlijke mening is dat het loopwerk belangrijker is dan de DAC, dus je zal best IETS verbetering krijgen (de X-DAC V3 is best goed), maar of het is wat je zoekt...? Misschien zou je een CD36 een keer moeten proberen en/of een A32.

Daklem

Quote from: ChrisV on November 22, 2006, 12:41:08
Het effect is wat mij betreft moeilijk te voorspellen, vooral omdat 'verbetering' zo subjectief is.

Ik heb een X-DAC V3 te koop staan. Misschien is het een idee om iets te regelen zodat je de DAC mee naar huis kan nemen. Helaas wonen we wel behoorlijk ver van elkaar verwijderd...

Op dit moment ben ik nog niet actief opzoek helaas. Mede door jouw advertentie werd ik getriggerd voor het hele dac gebeuren. Toch bedankt voor het aanbod!

Ik zit op dit moment sterk in een orentierende fase waarbij ik alle mogelijkheden eens wil doorlichten wat daarin de beste keuze zal zijn.

Quote from: garmtz on November 22, 2006, 12:57:04
Mijn persoonlijke mening is dat het loopwerk belangrijker is dan de DAC, dus je zal best IETS verbetering krijgen (de X-DAC V3 is best goed), maar of het is wat je zoekt...? Misschien zou je een CD36 een keer moeten proberen en/of een A32.

Ik denk persoonlijk ook dat het loopwerk van de cd73t tegen zijn maximum aan gaat lopen bij de dac, en dat ik misschien niet alles uit de dac haal, wat er inzit.

Ik lees meer positieve verhalen overigens over de arcam cd23. De dac's die deze FMJ cd speler gebruikt schijnen wat beter te zijn?! Voor mij hoeft het niet persee nieuw te zijn! (heb immers ook een budget) ;)

De FMJ zat immers ook al in mijn gedachte, want ik moet zeggen dat ik toch extreem tevreden ben over de combinatie Arcam > Nordost > Sonus Faber.

B.J.

Je kan redelijk goedkoop upgraden. Je 73t verkoop je voor 400 en een FMJ23 kost 2dehands 800 euro.

ChrisV

Quote from: Daklem on November 22, 2006, 14:54:24
Op dit moment ben ik nog niet actief opzoek helaas. Mede door jouw advertentie werd ik getriggerd voor het hele dac gebeuren. Toch bedankt voor het aanbod!

Graag gedaan. Ik zou zelf ook eerst uitpuzzelen welke kant je op wilt en dan pas beslissingen nemen over het eventueel gaan luisteren van componenten. Succes met je keuzes!

R

Je mag je cd speler wel eens naast mijn cd 33 komen zetten ;)

Daklem

Quote from: Ruben on November 22, 2006, 15:47:31
Je mag je cd speler wel eens naast mijn cd 33 komen zetten ;)

Dat wil ik wel een keertje doen ja! Moet ik mijn SPL velodyne meenemen? ;)

R

Mag.. leuk :D

Quote from: Daklem on November 22, 2006, 15:49:07
Dat wil ik wel een keertje doen ja! Moet ik mijn SPL velodyne meenemen? ;)

Daklem

Quote from: Bas Janssen on November 22, 2006, 15:08:57
Je kan redelijk goedkoop upgraden. Je 73t verkoop je voor 400 en een FMJ23 kost 2dehands 800 euro.


Zoiets dacht ik ook!!  O0

Daklem

Quote from: Ruben on November 22, 2006, 15:50:12
Mag.. leuk :D


Dat zal pas in januari worden ben ik bang, maargoed, Je kan tegen die tijd wel even een Pm verwachten ;)

R

Schikt mij ook beter.

Quote from: Daklem on November 22, 2006, 15:59:41
Dat zal pas in januari worden ben ik bang, maargoed, Je kan tegen die tijd wel even een Pm verwachten ;)

Erik van Voorst (in memoriam)

#12
Ik vind het net zo moeilijke vraag als....eerst mijn voorversterker of eerst mijn loopwerk........ ::)

Ik zou eigenlijk contact zoeken met iemand die jouw dac, jouw loopwerk of jouw cdspeler technisch inhoudelijk kent....alleen die persoon kan ...the weakest link....vertellen....en een modificatie plan maken of een ander apparaat aanraden.

Te denken valt aan een van de bekende namen op dit digitale gebied welke op het forum regelmatig de revue paseren....
(zie bv klok der klokken)  ;)

En anders nodig je forumleden bij je thuis uit voor "digitale" shoot-outs....in no time kun je dan weer in een winkel staan.... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Daklem

Quote from: Erik van Voorst on November 23, 2006, 16:37:53
Ik vind het net zo moeilijke vraag als....eerst mijn voorversterker of eerst mijn loopwerk........ ::)

Ik zou eigenlijk contact zoeken met iemand die jouw dac, jouw loopwerk of jouw cdspeler technisch inhoudelijk kent....alleen die persoon kan ...the weakest link....vertellen....en een modificatie plan maken of een ander apparaat aanraden.

Te denken valt aan een van de bekende namen op dit digitale gebied welke op het forum regelmatig de revue paseren....
(zie bv klok der klokken)  ;)

En anders nodig je forumleden bij je thuis uit voor "digitale" shoot-outs....in no time kun je dan weer in een winkel staan.... ;D

Klopt. Gelukkig heeft Ruben een vrijwel identieke setup als ik heb, waardoor ik zijn cd speler 1/1 kan testen met mijn speler. Hij heeft mijn speler ook gehad, dus hij weet ook wel de verschillen ertussen ;)

myself

ik verwacht dat mijn DV79 ongeveer gelijk is aan je CD73 dus ik heb ook wel een idee wat een CD33 in je setup zou doen.

ik wil evt wel eens langskomen met mijn CD33 zodat je in je eigen bekende setup het verschil kunt horen.
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Daklem

Quote from: myself on November 24, 2006, 01:20:24
ik verwacht dat mijn DV79 ongeveer gelijk is aan je CD73 dus ik heb ook wel een idee wat een CD33 in je setup zou doen.

ik wil evt wel eens langskomen met mijn CD33 zodat je in je eigen bekende setup het verschil kunt horen.

Dit zou ook enorm mooi zijn! :D

Mocht het zover komen zal jullie wel even benaderen! Ik sta immers net op het punt om mijn sonus faber stands te bestellen ;) ;D

R

Kan wel zijn dat bepaalde componenten tegen die tijd zijn vervangen...

Daklem

Quote from: Ruben on November 24, 2006, 18:23:31
Kan wel zijn dat bepaalde componenten tegen die tijd zijn vervangen...

Dat was niet afgesproken  >:D ;)

myself

Quote from: Ruben on November 24, 2006, 18:23:31
Kan wel zijn dat bepaalde componenten tegen die tijd zijn vervangen...
bijvoorbeeld de akoestiek (lees kamer)  ;D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Daklem

Quote from: myself on November 25, 2006, 03:50:55
bijvoorbeeld de akoestiek (lees kamer)  ;D

Zolang het tapijt er maar niet uit gaat, want dat is gewoon een herkenningspunt geworden in hifi land  ;D

R

ha ha.. goedemorgen O0 O0

Quote from: Daklem on November 25, 2006, 08:26:18
Zolang het tapijt er maar niet uit gaat, want dat is gewoon een herkenningspunt geworden in hifi land  ;D