LG plasma's

Started by Kris 32, November 25, 2006, 19:38:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kris 32

Hoi,

ik was vandaag bij een hifi winkel en daar stond een LG 127cm plasma scherm.
Iemand enige ervaring met de plasma's van LG?
Ik weet dat pio het beste is, maar 4200euro voor een 507 vind ik toch wel iets teveel.

mvg,

Kris

mvdzwaan

Panasonic met de PV60x lijn verliest het maar nipt van de Pioneer en is beduidend goedkoper.

Adamski

Ik heb sinds afgelopen donderdag een 50pc1r.
erg leuk toestel, beeld is absoluut goed te noemen!

stoffels

ik heb ook interesse in die 50pc1r, ik vindt dat deze een zeer goede prijs kwaliteits verhouding heeft, de pana en pio zijn mischien beter maar kosten ook gemakkelijk 1.500 euro meer.

Bij de pio's lees je ook veel inbrand problemen.

heeft die 50pc1r nu 1 hdmi ingang of 2 ?

Domino

Vergeet niet dat de 50" LG een maximale afgive van 430 Watt vraagt!.

Dat gaat aardig in de papieren lopen.
Denon AVR 2807 - Denon DVD 2930 - Mission M73/M72i - Qed Silver Aniversary XT. Pioneer 5080XA - Humax 5000c - Popcornhour A110 - Harmony One.

stoffels

is het niet zo dat die afgifte van 450 wat enkel maar van toepassing is als het scherm kompleet wit is  ?

Of ben ik hierin verkeerd ?

PjotrrrNL

In tegenstelling tot een LCD scherm waarbij de 'backlight' continu brandt verbruikt een plasma scherm bij donkere scenes veel minder stroom..
Volgens een onderzoek uitgevoerd in opdracht van Panasonic verbruikt een 40-42" scherm rond de 40 euro per jaar bij dagelijks 4 uur gebruik.
De Panasonic plasma's schijnen door een nieuwe techniek inmiddels vrijwel even zuinig/duur in het gebruik te zijn als vergelijkbare LCD schermen...

Hier staan de gegevens:
http://www.panasonic.de/produktneuheiten/Studie_Plasma_LCD/Studie_Plasma_LCD_Ergebnisse.aspx

astrobart

Quote from: stoffels on December  6, 2006, 22:58:15
ik heb ook interesse in die 50pc1r, ik vindt dat deze een zeer goede prijs kwaliteits verhouding heeft, de pana en pio zijn mischien beter maar kosten ook gemakkelijk 1.500 euro meer.

Bij de pio's lees je ook veel inbrand problemen.

heeft die 50pc1r nu 1 hdmi ingang of 2 ?

volgens de verkoper van polectro in amsterdam, worden de kleuren mooier als het scherm lekker een beetje ingebrand is. :-X

Als een soort goede wijn moet het schijnbaar lekker rijpen in de loop der jaren >:(

ajbeefde

Quote from: astrobart on December  9, 2006, 13:17:55
volgens de verkoper van polectro in amsterdam, worden de kleuren mooier als het scherm lekker een beetje ingebrand is. :-X

Als een soort goede wijn moet het schijnbaar lekker rijpen in de loop der jaren >:(

wat een onzin...... polectro verkoop toch ook witgoed? Kan die man beter wasmachines gaan verkopen, alhoewel...... :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Kris 32

Hoi,

ik heb beslist, en ga voor de pana 42" gaan.
Die is echt goedkoop aan het worden, en indien er binne 5 jaar iets moest aan zijn, dan heb je daar geen spijt van.

mvg,

Kris

FredBeamer

Quote from: Kris 32 on December  9, 2006, 17:59:45
Hoi,

ik heb beslist, en ga voor de pana 42" gaan.
Die is echt goedkoop aan het worden, en indien er binne 5 jaar iets moest aan zijn, dan heb je daar geen spijt van.

mvg,

Kris

Goede keuze , heb inmiddels trouw de 2 panasonic gekocht namelijk de TH-42PV60E. Prima scherm
JVC DLA-RS40 TVIX 4100 Sony PS3, Apple Mac Mini mediacenter, XBOX 360