mijn nieuwe avontuur

Started by phy, November 25, 2006, 13:31:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

phy

De versterkers zijn nog altijd aan het inspelen.
De plankjes hadden een heel andere bedrading met gewoon kunstof isolatie met geslagen kern
en de layout was anders. 
Nu ik ze in een kastje gebouwd heb heb ik de hele bedrading met katoen isolatie en vaste kern gemaakt
Het klonk direct al heel goed maar dat het nog zoveel beter werd had ik niet gedacht
elke dag gaat het nog een stap vooruit :)
tjonge jonge waar houd het op........
Het geluid staat zo los en heeft een enorme ruimte informatie heel raar maar je hoort gewoon de vorm van het instrument  ???
en de ruimte waar de opname plaatsvond.
Die lucht word gewoon mijn kamer ingebracht.
en het mooie is niet door de speakers het ontstaat gewoon......

En dan te bedenken dat ik (nog) met gewoon lampen snoer als luidspreker kabel speel
de zilveren/katoen  zelfomwikkelde kabels liggen klaar maar er moet nog een kleine afwerking aan gebeuren.
die kabels maken is net zoveel werk als een versterker bouwen ,mischien nog meer.
Ik ben er dan ook erg benieuwd naar.

In de tussen tijd ben ik puur zilveren connectoren aan het maken eerst voor de luidsprekers en versterker
en daarna ook de rca delen.
Maar dit heeft geen haast
het gaat zilver met hout als isolator worden.
Op het moment speel ik met Phy luidspreker aansluitingen en Furutech rodium rca pluggen.







reMC

#126
Klinkt gaaf, ik kom zeker eens luisteren 8) Weet je trouwens zeker dat je helemaal voor zilver als bedrading gaat? Ik vind het altijd te 'pulserig' klinken en dat is iets wat IK niet bij het karakter van je luidsprekers vind passen.

bryan vd B

Quote from: reMC on April 23, 2007, 21:12:19
Klinkt gaaf, ik kom zeker eens luisteren 8) Weet je trouwens zeker dat je helemaal voor zilver als bedrading gaat? Ik vind het altijd te 'pulserig' klinken en dat is iets wat IK niet bij het karakter van je luidsprekers vind passen.

hi,

Zilver te pulserig, leg eens uit wat je hiermee bedoeld.

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

phy

hoi Remco
ik weet het ook niet hoe het uit gaat pakken  ??? de speakers hebben al zilveren spreekspoelen
en het leek me mooi om dit door de gehele set door te voeren.
er word ook wel gezegd dat als je zilver gebruikt je alles zilver moet nemen niet zomaar ergens een stuk tussen zetten dan is het meestal niet mooier dan koper.
ik laat me maar eens verrassen  :)
en kan altijd terug naar het oude
Maar ik denk dat ik meer dan 60 uur aan de speaker kabels gewerkt heb
dus ik hou er de moed maar in.
Maar goed, als het niet beter is gaat het er gewoon weer uit.

reMC

Quote from: bryan vd B on April 23, 2007, 21:23:35
Zilver te pulserig, leg eens uit wat je hiermee bedoeld.

Met 'pulserig' bedoel ik dat de sound heel puntig wordt, elke toon lijkt uit te schieten naar het hoog, je kan het ook gewoon 'scherp' noemen ;) Terwijl live muziek helemaal niet scherp/puntig klinkt.

phy

hoi Remco
ik verwacht geen scherpte op het moment heb ik ook totaal geen last van scherpte
(in het begin wel)
Volgens mij bedoel jij verzilverde kabel dan heb je gelijk.
Puur zilver heeft dit niet dat legt het hoog net niet erboven op maar geeft een mooiere balans
het klinkt alleen nog "opener" en "sneller" dan koper.
Ik heb het er ook uitvoerig met Cees over gehad.
Deze week zal ik het hier laten weten hoe het bevalt 




reMC

Quote from: phy on April 24, 2007, 09:22:33
hoi Remco
ik verwacht geen scherpte op het moment heb ik ook totaal geen last van scherpte
(in het begin wel)
Volgens mij bedoel jij verzilverde kabel dan heb je gelijk.
Puur zilver heeft dit niet dat legt het hoog net niet erboven op maar geeft een mooiere balans
het klinkt alleen nog "opener" en "sneller" dan koper.

Ik heb dit een lange tijd ook zo gevonden (ik doel trouwens ook op puur zilver, verzilverd koper is helemaal een ramp) maar in mijn set geeft zilver nu, hoewel inderdaad meer openheid en frisheid, ook te veel hoog, het is te uitbundig, te overdreven en dan wordt het echt het typische 'hi-end' geluid. Vind ik ;) Puur zilver KAN heel mooi zijn (maar dan is papier/katoen etc. als mantel verplicht ;)) maar het haalt wat mij betreft nooit de balans, puurheid en echtheid van een goede koperkabel (ik vind een matige koperkabel vaak mooier dan een 'goede' zilverkabel, gewoon omdat ik niet tegen die puntigheid kan, ik hoor dat live nooit).

phy

Ik weet wat je bedoeld
Die puntigheid en frisheid dat is vaak ook te vinden bij condensatoren t.o.v interstages
maar de enige condensator in mijn set is de uitgangs c in mijn dac
voor de rest is er geen 1 te vinden ik heb dus eigenlijk al een heel vloeiend vanzelfsprekend geluid
maar goed ik wil het gewoon eens proberen.
Volgens Cees was er geen betere kabel
Maar mischien vind ik zilver ook niets dan ga ik gewoon terug naar mijn lampen snoertje
eigenlijk ben ik best tevreden zo  :)

reMC

Quote from: phy on April 24, 2007, 11:26:13
Ik weet wat je bedoeld
Die puntigheid en frisheid dat is vaak ook te vinden bij condensatoren t.o.v interstages
maar de enige condensator in mijn set is de uitgangs c in mijn dac
voor de rest is er geen 1 te vinden ik heb dus eigenlijk al een heel vloeiend vanzelfsprekend geluid
maar goed ik wil het gewoon eens proberen.
Volgens Cees was er geen betere kabel

Over welke kabel hebben we het nu dan? Cees weet altijd weer uitzonderingen op de regel te ontwikkelen ::)

Quote
Maar mischien vind ik zilver ook niets dan ga ik gewoon terug naar mijn lampen snoertje
eigenlijk ben ik best tevreden zo  :)

Lampensnoer klinkt prima, vind ik ook!

phy

Quote from: reMC on April 24, 2007, 11:28:39
Over welke kabel hebben we het nu dan? Cees weet altijd weer uitzonderingen op de regel te ontwikkelen ::)
ik ben zeker 60 uur bezig geweest met het maken van 2 luidspreker snoertjes
dan weet je mischien welke kabel het is
verder geef ik geen details Cees heeft mij tips gegeven maar dat was alleen voor mezelf
maar volgens mij weet je nu waar het om gaat.

reMC

Quote from: phy on April 24, 2007, 12:58:42
ik ben zeker 60 uur bezig geweest met het maken van 2 luidspreker snoertjes
dan weet je mischien welke kabel het is
verder geef ik geen details Cees heeft mij tips gegeven maar dat was alleen voor mezelf
maar volgens mij weet je nu waar het om gaat.

Yep :)

Joep

Ik ook. ;)

Ben benieuwd hoe het gaat klinken straks, alles zilver. Ik heb niet veel gehoord wat enkel interstage gekoppeld is (remko ook niet). Misschien dat het daaraan ligt dat we denken dat zilver te pulserend is (uitschieters).

Het lijkt me leuk om tegen de tijd dat je het goed vindt klinken, eens te komen luisteren. We zijn toch een soort collega's van elkaar ;)

Audiofiel

#137
Quote from: phy on April 24, 2007, 11:26:13
Die puntigheid en frisheid dat is vaak ook te vinden bij condensatoren t.o.v interstages
maar de enige condensator in mijn set is de uitgangs c in mijn dac

Hoe wordt de voeding eigenlijk geregeld in jouw DAC? Of loopwerk? Of versterker? ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Kwabbernoot

Dat kan wel, bijvoorbeeld:


Geen idee wat de kwaliteit is.  :-\

Groeten...

bryan vd B

Quote from: reMC on April 24, 2007, 08:57:05
Met 'pulserig' bedoel ik dat de sound heel puntig wordt, elke toon lijkt uit te schieten naar het hoog, je kan het ook gewoon 'scherp' noemen ;) Terwijl live muziek helemaal niet scherp/puntig klinkt.

hi,

Mijn bekabeling bestaat alleen maar uit zilver zowel intern als uitwendige interlinks en er is niks van scherpte te bekennen vandaar mijn vraag over puntig.Ik dacht al dat je scherp bedoelde maar wilde het zeker weten.
Een goede kabel klinkt gewoon neutraal koper,zilver enz enz, dus heb je kennelijk nog nooit een mooie zilveren kabel gehoord.

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Joep

Quote from: bryan vd B on April 24, 2007, 19:02:03
hi,

Mijn bekabeling bestaat alleen maar uit zilver zowel intern als uitwendige interlinks en er is niks van scherpte te bekennen vandaar mijn vraag over puntig.Ik dacht al dat je scherp bedoelde maar wilde het zeker weten.
Een goede kabel klinkt gewoon neutraal koper,zilver enz enz, dus heb je kennelijk nog nooit een mooie zilveren kabel gehoord.

Bryan

De ene scherpte is de andere niet. Iedereen heeft er zijn eigen definitie van. Geloof mij maar dat Remko wel een mooie (zilver-)kabel heeft gehoord. Alleen zijn de bewoordingen niet zo uitgebreid als de ervaringen die men heeft. ;)

bryan vd B

Quote from: Proprius on April 24, 2007, 19:10:51
De ene scherpte is de andere niet. Iedereen heeft er zijn eigen definitie van. Geloof mij maar dat Remko wel een mooie (zilver-)kabel heeft gehoord. Alleen zijn de bewoordingen niet zo uitgebreid als de ervaringen die men heeft. ;)

Ik begrijp je ;) was ook niet rot bedoeld hoor, maar wilde duidelijk maken dat een zilveren kabel niet per defentie scherp klinkt ;)

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Audiofiel

#142
Quote from: Kwabbernoot on April 24, 2007, 14:29:15
Dat kan wel, bijvoorbeeld:


Geen idee wat de kwaliteit is.  :-\

Groeten...

Kan het zijn dat ik er nog steeds geen (voeding voor een) DAC in zie... ::) ???
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

phy

Quote from: Audiofiel on April 24, 2007, 14:01:02
Hoe wordt de voeding eigenlijk geregeld in jouw DAC? Of loopwerk? Of versterker? ;D
oké Audiofiel  :) je hebt gelijk
ik bedoel condensatoren die "hard" in de signaal weg zitten
zoals koppel condensatoren

phy

De zilver kabel is klaar en heeft al een luister ronde achter de rug.
eerste indruk ?
HIJ BLIJFT  :o
Vanaf de eerste plaat die ik opzette .........ademloos geluisterd.
Ik had een bepaalde verwachting maar dit had ik niet verwacht.
Het laag en midlaag had veel meer power het hoog was kristal helder zonder ook maar een spoortje van scherpte heel mooi vloeiend.
Dat het laag er zo op vooruit zou gaan had ik niet verwacht.
Het speelt heel makkelijk absoluut niet pusherig
en de openheid is nog groter dan wat ik al had
dit komt volgens mij door het mooie hoog dat ik nu met deze kabel mag horen .
Het is gewoon veel meer en toch klinkt het minder dominant als met de koperen kabel.
Het lijkt ook wel of er met de zilveren kabel de muziek langzamer speelt er zit een soort rust en precisie in het geluid en meer informatie die er gewoon is maar zich totaal niet opdringd.
En dan te bedenken dat het totaal niet ingespeeld is.  8)

Weer een stap verder gekomen.
Als de kabel in het begin niet geweldig was geweest (daar werd ik voor gewaarschuwd )had ik hem toch nog zeker 2 maanden inspeel tijd gegeven
maar dit is gewoon overduidelijk.

Het is de blaren op mijn vingers waard geweest. ;D


phy

Quote from: Proprius on April 24, 2007, 13:14:23
Ik ook. ;)

Ben benieuwd hoe het gaat klinken straks, alles zilver. Ik heb niet veel gehoord wat enkel interstage gekoppeld is (remko ook niet). Misschien dat het daaraan ligt dat we denken dat zilver te pulserend is (uitschieters).

Het lijkt me leuk om tegen de tijd dat je het goed vindt klinken, eens te komen luisteren. We zijn toch een soort collega's van elkaar ;)
Natuurlijk lijkt me leuk alleen krijg ik binnenkort de nieuwe kasten die hebben vast weer een hele inspeeltijd nodig
de Sonatines hadden heel wat tijd nodig om los te komen
dus het zal nog een tijdje duren.
Maar mischien gaat het met de Crescendo's wat sneller
je leest het hier wel.
Ik moet dan weer even door de zure appel heen bijten
gewoon het inspelen de tijd geven.
En maar hopen dat de Crescendo minstens gelijk is aan de Sonatine
beter hoeft niet  ;D

reMC

#146
Quote from: bryan vd B on April 24, 2007, 19:02:03
Mijn bekabeling bestaat alleen maar uit zilver zowel intern als uitwendige interlinks en er is niks van scherpte te bekennen vandaar mijn vraag over puntig.Ik dacht al dat je scherp bedoelde maar wilde het zeker weten.
Een goede kabel klinkt gewoon neutraal koper,zilver enz enz, dus heb je kennelijk nog nooit een mooie zilveren kabel gehoord.

Ik heb dit ook altijd gevonden: een goede kabel is een goede kabel en die kan ook van zilver zijn. Maar mijn eigen voorkeuren worden ook voor mijzelf steeds duidelijker, en in mijn set heb ik nu zo veel zilveren kabels gehoord en allemaal doen ze hetzelfde: puls geven op elke toon. Ik kan er niets aan doen, ;) (de zilveren kabels van Cees zijn inderdaad een uitzondering op de regel) Maar trek je niet teveel van mijn commentaar aan, ik vind bijna elke set te heftig/pulserig klinken...

phy

Vrijdag was het dan zover
Hans heeft me de nieuwe kasten afgeleverd ,de grande Crescendo!!
Op de foto's die ik gezien had vond ik dit model minder mooi dan de Sonatines
maar nu ze hier in de kamer staan vind ik ze zelfs nog mooier  :)
Ik had de kasten gehoord bij de pluimgraaff luistershow in Rotterdam
en daar had ik wel wat slapeloze nachten aan overgehouden
want ik vond het daar echt niet goed klinken....... ???
Maar dat bleek later heel ergens anders aan te liggen.
Dat blijkt ook wel deze nieuwe kasten zijn echt fenomenaal goed dit overtreft mijn stoutste verwachtingen
De Sonatines moesten best wel een hele tijd inspelen maar als ze dan los kwamen was het toch wel een speaker van grote klasse.
En geloof me dat ik wel heel wat gewend ben.
de Crescendo heeft diezelfde klasse al direct vanaf het begin alleen nog net iets meer.
Ik kan hier nu wel met laag mid hoog of audiofiele geluidsbeschrijvingen gaan gooien maar dit is gewoon iets wat je moet ervaren.
Als dit nog door inspelen verbeterd ga ik blijer dan blij worden  ;D
Dit is een speaker voor het leven!!
Er zijn zoveel verschillende soorten weergevers waar ik er ook veel van gehad heb naast de gewone dynamische luidsprekers  elektrostaten ,magnetostaten, open baffles en voight pipes
Daarna ben ik in de hoornluidsprekers gerold en ben zelf gaan bouwen de klipschoorn ,Hedlund hoorn en als laatste de Oris.
Als ik de Phy speakers in de kasten van Musical affairs moet beschrijven is het een kruising van al deze speakers met alleen de voordelen.
Ik ben er laaiend enthousiast over
ook de bouw en afwerking van deze speakers is een stukje vakwerk dat eigenlijk vandaag de dag onbetaalbaar is.
Ik wil nog even kwijt dat de service die Hans mij gegeven heeft buitengewoon perfect is.
Zo nu ga ik weer genieten van mijn speakers.

Mocht dit stukje op reclame lijken.... ik heb niets maar dan ook helemaal niets met Musical Affairs
maar ik heb gewoon mijn verhaal gedaan en als het op reklame lijkt heeft Hans dat ook  verdient
groeten Robert




reMC


Joep

Mooi verhaal! ;D En helemaal waar tot de laatste letter!

Veel plezier ermee! Ik hoorde dat je kabel ook helemaal goed is uitgekomen?  :)

Mijn luisterbezoek zal dus wat eerder kunnen dan dat je had verwacht ;) Lijkt me erg leuk!