mijn nieuwe avontuur

Started by phy, November 25, 2006, 13:31:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

#75
 :(  :(  :(  :(

Jeetje wat een nachtmerrie phy...
Kwam dit door het acclimatiseren van het hout (zie eerdere mail met luchtvochtigheid)...
of een " ongelukje "....

Is het de lak of het hout....welke lokatie....heb je ook een idee hoe hij het gaat repareren...
(misschien kan ik meedenken ???)

Edit: Je hebt PM
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

phy

Ik stond smorgens op en toen zag ik het.
De scheur zit in het boven blad.
Ik heb direct met Hans gebeld en die gaat het oplossen
dat is het probleem niet.
Hij kan er ook niets aan doen ik denk dat er gewoon wat teveel spanning op heeft gestaan .
Maar het is wel Jammer dat ik nu geen plezier van de kasten kan hebben.
En wie weet hoelang het dan duurt voor ik ze weer terug heb
ik denk niet dat dit bij mij thuis te repareren is.
Ik baal er flink van

de klankschermen heb ik de dag voor ik de kasten ging halen verzaagd :-[
anders had ik die nu weer kunnen gebruiken.


Erik van Voorst (in memoriam)

Tja ..wet van Murphy...

Bovenop dat is gelukkig de beste plek...maar je moet er wel achter zien te komen waarom...

Meet je luchtvochtigheid even een tijdje.... ;)

Vraag dan ook bij welke luchtvochtigheid hij gebouwd is........

Als zulke speakers gebouwd worden als een instrument moet je ze helaas ook zo behandelen.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

phy

Hoi Erik
volgens Hans kan je die luidspreker kasten gewoon in elke normale huiskamer zetten
en zal het niet meer gebeuren
hij staat achter zijn produkt en gaat het ook oplossen
het is gewoon vette pech
maar ja ik zit er nu mee......

phy

#79
hier zijn wat foto's die ik genomen had toen ik de speakers neergezet had





Rock Solid

Hoi Robert,

Man, o man, wat een drama ! Ik kan met het levendig voorstellen !
Kun je ermee leven dat hij straks is gerepareerd ? Zeker bij zo'n spiksplinternieuwe speaker, zou een reparatie de pret hevig bederven (zelfs als was het gerepareerd).
Ik heb in het verleden eens gehad dat m'n nieuwe Avalon Monitors werden gebracht door de dealer en werd aangesloten op m'n Krell, met het aanzetten van de Krell dmv een gelijkspanning de woofer van de Avalon werd verbrand.
De dealer heeft Avalon + Krell kostenloos gerepareerd; maar ik heb toch voor een kleine meerprijs een nieuwe set Avalons laten komen. Want het zou de hele tijd aan me zitten knagen.

Dus 1 tip, zorg ervoor dat het opgelost wordt op een manier waarbij je helemaal prettig voelt ! Anders blijft het knagen ...
En eigenlijk nog een tip; laat je kerstdagen er niet door verpesten  :)

Rudolf

phy

hoi Rudolf
Ik ga er van uit dat het vakundig gerepareert word
als het niet onzichtbaar gelijmd kan worden komt er een nieuwe bovenkant in
Hans de man die ze repareert heeft ze ook gebouwd
lijmen is op zich goed omdat de komplete speaker gelijmd is van massieve plankjes
zoals je ook aan het linker speaker front kunt zien
dit is helaas anders dan het rechter maar Hans denkt dat dit bij trekt
dat hoop ik ook maar want dit knaagt ECHT.......


Erik van Voorst (in memoriam)

Een licht kleurverschil of patroonverschil tussen links rechts zou ik absoluut geen moeite mee hebben...het is hout en geen plastic... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

phy

hoi Erik op de foto valt het mee in het echt zie je een veel groter verschil
maar dit zou nog bij trekken daar ga ik ook van uit hout verkleurd altijd nog wat donkerder naar verloop van tijd.
Als dit zo bleef  kon ik daar echt niet mee leven.
Mijn keuken is ook van  licht massief hout blank gelakt en  6 meter lang en dit is allemaal mooi op 1 kleur
speakers vormen een set.
gr Robert



Erik van Voorst (in memoriam)

okay duidelijk....misschien kun je de lichtste kleur van de 2 het meest in de buurt van een raam zetten  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

phy

ja goed idee licht zorgt voor het donkerder  kleuren van het hout
ik ga het gelijk doen  :D

phy

#86
hoi Remco
Ik heb je pm ontvangen.
Eerst wil ik zeggen dat het zeker niet mijn bedoeling is Hans of Cees in een kwaad daglicht te stellen
Hans gaat dit oplossen heeft hij mij belooft en dat had ik ook al geschreven
dat mag toch wel ?
En Cees heeft mij ontzettend fijn geholpen met tips en raad.
Ik val ze echt niet aan hoor, dit zijn geen dozenschuivers maar eerlijke mensen
daar kunnen veel winkels een voorbeeld aan nemen.
Dit is nu bij mij nu gewoon gebeurd en nog nooit eerder gebeurd in Nederland volgens Hans
maar goed er komt een oplossing.
en Hans vond het zelf ook heel vervelend.
om nou te stoppen met meer post op dit forum gaat me echt te ver.
Moet ik dan gaan liegen op dit forum en zeggen dat alles perfect is ?
Ik baal er behoorlijk van kan ik je vertellen.
Maar dat neemt niet weg dat het geweldige speakers zijn en de bouw al een kunstwerk op zich is
dat is gewoon zo
Bij Caspar heb ik ze mogen beluisteren en ze klinken geweldig!

Dit Topic ben ik begonnen om over mijn nieuwe avontuur te schrijven
nou daar mag ik toch eelijk over zijn.
Iedereen begrijpt toch ook dat dit gewoon pech is?
en verder is het een prachtig product,
en heel moeilijk te maken.
Over Hans en Cees niets dan goeds en als het mischien zo over komt dat ik hun iets zou verwijten
dan bied ik hierbij alvast mijn  verontschuldiging aan.
(maar volgens mij zien zij dit niet zo)
Er is volgens mij geen enkel bedrijf waar je zo goed geholpen word met alles
en er word ook meegedacht.
Dit probleem word mooi opgelost en dit topic gaat gewoon door tot ik weer helemaal klaar ben
en kan genieten van deze prachtige luidsprekers.
Het is wel moeilijk de tijd door te komen zo ;) :)




reMC

Ik zei niet dat je moet stoppen met posten op het forum ;D

Laten we dit even via PM afhandelen...

phy

#88
Nee je zei dat ik niet moet vertellen op het forum dat er een kast kapot is
:o :o :o
Ik vraag me af waarom niet?

Ik had je ook een mailtje gestuurd
maar geen antwoord op gekregen
Ik wacht op je antwoord
gr Robert

Erik van Voorst (in memoriam)

#89
Foei Remco.. ;).....laten we eerlijk blijven en niet alleen de goede dingen van een product noemen.....anders kunnen we vanaf nu aan alles twijfelen....

Ik begrijp dat Remco en alle Labs47 en Pel en Audiocube aanhangers al genoeg zijn aangevallen op de producten die ze hebben aangeschaft maar dat was natuurlijk vaak een reactie op een actie.... :P

Even wat anders Phy...kun je niet spelen met je speakers...momenteel door die scheur...geeft dat vervelende resonanties oid.....het lijkt alsof hij op de minst erge plek zit....

Kun je hem niet tijdelijk sealen met Ducktape oid.... ???

Om te illustreren dat het elk merk kan overkomen...een aantal jaar geleden gingen er 30 paar Avalons terug naar de fabriek.....het fineer begon geweldige blazen te vertonen....Avalon dacht (nog) meer winst te kunnen maken en had het fineerwerk uitbesteed...ook nederlanders waren het dupe...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

B.J.

#90
Quote from: phy on December 24, 2006, 10:09:39
Nee je zei dat ik niet moet vertellen op het forum dat er een kast kapot is
:o :o :o
Ik vraag me af waarom niet?
........


Beetje vreemd is dat zeker. Het wordt juist toch goed opgelost?

edit:
Het kastje waar je apparatuur op staat past erg mooi bij de speakers!

Audiofiel

Inderdaad lijkt het mij ook beter om het juist wél te posten en als het goed wordt opgelost ook dat op het forum duidelijk naar voren te laten komen. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

phy

Remco waarom heb je ineens post verwijderd uit dit Topic?
Je vond het nog wel zo rot voor me  :D
laten we gewoon normaal doen joh ;)



phy

Quote from: Erik van Voorst on December 24, 2006, 16:55:15


Even wat anders Phy...kun je niet spelen met je speakers...momenteel door die scheur...geeft dat vervelende resonanties oid.....het lijkt alsof hij op de minst erge plek zit....



Hoi Erik ik heb het even helemaal gehad ik heb er nu  geen zin meer in.

Als de kasten weer gemaakt zijn ga er wel weer van genieten
en ga ik door met het mijn ervaringen te posten.

Erik van Voorst (in memoriam)

Okay...in ieder geval toch prettige dagen...na regen komt zonneschijn... ;)

Tikkie onsportief van Remco om de post te verwijderen...zo bouw je alleen maar meer heilige huisjes om dit soort producten...

Enfin Phy mocht je iets willen weten of checken...schroom niet en mail mij meteen...denk ik gelijk met je mee

Groetjes
Erik
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

chansig

Ik vind het sowieso niet echt handig om terug te grijpen op een pm op een forum. Is niet voor niets een pm lijkt me...???

Groeten Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rock Solid

Jongens, laten we hiervan aub niet persoonlijk getinte aanvallen van maken.
Iedereen heeft recht zijn eigen mening te hebben en te schrijven wat ie wil op het forum.

Ik kan me het standpunt van Remco goed voorstellen. Het is net zo iets als iemand iets negatiefs schrijft over Audio Consulting dan trek me dat toch erg aan, omdat ik wat meer contact met de man hierachter (Serge Schmidlin) heb en zijn visie begrijp.
Ditzelfde geldt wellicht ook voor Remco en vindt Robert's bevindingen heel jammer en zal dit direct met de personen hierachter linken.
Kortom, laten we ons richten op het melden van alle bevindingen (hoe persoonlijk ze soms ook zullen zijn) op het forum door de personen die dat graag willen en laten we ons ook andere meningen serieus nemen ... tjonge, tjonge; het lijkt wel de kersttoespraak van Beatrix  ;D
Ook meen ik ook dat als iemand je een PM stuurt, dit dan ook een PM moet blijven; daar zijn ze toch voor?

Trouwens, het topic heet 'mijn nieuwe avontuur' en niet 'mijn nieuw dilemma'. En ik vertrouw erop dat alles goed opgelost zal worden, en dan zullen de mensen achter de Sonatines nog meer indruk op me kunnen maken (dan als alles vlekkeloos was verlopen). Dit sluit aan bij recent gedaan klanttevredenheidsondezoek in mijn brache (technische meetinstrumenten); een klant die een probleem heeft gehad dat goed en snel is opgelost geeft gemiddeld een hogere score hiervoor dan een klant waarbij alles direct perfect was !

Merry Xmas,
Rudolf

phy

#97
Helemaal mee eens Rudolf
Zoals ik al zei dit is naar niemand een verwijt
alleen een melding van wat ik nu weer aan mijn "fiets" heb  :)

Maar als ik dan zo'n mailtje krijg dat ik mijn mond beter kan  houden dan voel ik me wel een beetje aangevallen.

Ik schrijf hier alleen maar wat dat mag toch wel ?
En als alles weer in orde is gaat dit draadje gewoon door ik weet ook dat ik nog lang niet klaar ben en zal alle bevindingen posten op dit forum.

Dit kan soms negatief of soms  positief zijn.
Zo is het nou eenmaal in het leven en in de audiowereld
het bestaat niet alleen maar uit euforie bij iedere stap die je neemt
dat zou ook saai zijn hoor.
Maar de bedoeling is dat ik stap voor stap een hele mooie set ga opbouwen
met de prachtige Sonatines als weergevers
Soms een stap naar voren en soms naar achter.
Maar heb er in elk geval veel vertrouwen in.
gr Robert

phy

#98
Quote from: Erik van Voorst on December 25, 2006, 15:58:15
Okay...in ieder geval toch prettige dagen...na regen komt zonneschijn... ;)



Enfin Phy mocht je iets willen weten of checken...schroom niet en mail mij meteen...denk ik gelijk met je mee

Groetjes
Erik
hoi Eric

Bedankt! het was ook een goed idee om de lichte luidspreker aan de zonkant van de kamer te zetten.
het hout zal zeker nog wat verkleuren
Het is nog allemaal gloednieuw.
ik heb deze zomer een tuinhuisje geplaatst
en dat is ook veel donkerder geworden in een korte tijd.
gr Robert

cas3100

Hi Phy,

Ben heel blij voor je dat je nu toch echt je speakers hebt. Bij mij klinken ze helemaal top ik zou nooit meer iets anders willen.... hoewel.... de ontwikkelingen bij de heren gaan hel snel. Lat me weten als ze gemaakt zijn. Zou graag ook eens bij jou komen luisteren.

Caspar