mijn nieuwe avontuur

Started by phy, November 25, 2006, 13:31:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

phy

Quote from: erik s. on August  3, 2013, 16:25:30
ik heb hem de procedure gestuurd, hij werd er niet vrolijk van.
dat ik daar niet vrolijk van werd had meer te maken dat ik een kabel van een paar honderd euro moest doorknippen en dan zelf nog moest prutsen
het prutsen zelf is geen enkel probleem  :)

AbZ

Quote from: phy on August  3, 2013, 16:37:09
dat ik daar niet vrolijk van werd had meer te maken dat ik een kabel van een paar honderd euro moest doorknippen en dan zelf nog moest prutsen
het prutsen zelf is geen enkel probleem  :)
In dat geval kan je de grondstoffen vrolijk bij de bron halen.
Scheelt qua euri's een factor 10 of zo?

erik s.

Quote from: AbZ on August  3, 2013, 16:45:07
In dat geval kan je de grondstoffen vrolijk bij de bron halen.
Scheelt qua euri's een factor 10 of zo?
moet je wel de echte bron weten en niet iets dat er op lijkt.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

AbZ

Quote from: erik s. on August  3, 2013, 17:03:49
moet je wel de echte bron weten en niet iets dat er op lijkt.
Komt wel goed  ;D

Pjotr27

Quote from: phy on August  3, 2013, 14:43:32
Mijn nieuwste aanwinst zijn overigens de Vicol high density speaker kabels die ik van forum member erik s (Jouw Hifi) gekocht heb.
die doen het heel goed in mijn set!
Ik zoek nu nog een paar korte stukjes van 40 of 50 cm om vanaf mijn filter naar de mid en hoog aansluitingen op de compressie driver te gaan dat hoeft niet perse Vicol te zijn maar ik wil hier wel ook litze gebruiken als iemand nog een tip heeft hoor ik het graag
aan 1 kant mogen er bananen of spades op zitten en een de andere kant kaal ze moeten door een gaatje van 3mm geklemd kunnen worden.

Heb je een ingespeeld setje? Korte stukjes zal niet meevallen, kan je niet gewoon via Eric een stuk bestellen?
Wat waren je vorige luidsprekerkabels? Fijn dat de Vicol het ook bij jou goed doet.... ik ben er nog steeds megablij mee.... :confused:
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

phy

#380
Quote from: Pjotr27 on August  4, 2013, 12:48:59
Heb je een ingespeeld setje? Korte stukjes zal niet meevallen, kan je niet gewoon via Eric een stuk bestellen?
Wat waren je vorige luidsprekerkabels? Fijn dat de Vicol het ook bij jou goed doet.... ik ben er nog steeds megablij mee.... :confused:
Ja ik heb een ingespeeld setje.
Mijn vorige luidspreker kabels waren vd Hul skyline en was ook prima daarvoor had ik Audio Note SPX biwire end daarvoor Pel style zelfbouw.
Maar ik heb niet meer zoveel met kabels het moet gewoon goed zijn en de Vicol is net wat beter dan de Skyline en dan is het goed
kabel verschillen vind ik te klein om me er druk over te maken en bij de ene set is een kabel net wat mooier en bij de andere set weer een andere kabel .
De korte stukjes zijn besteld en worden gemaakt.

Rock Solid

Quote from: phy on August  3, 2013, 13:26:07
Ja dat denk ik wel eens waarom is hij er niet mee verder gegaan..... bedenk dat wat ik van je gekocht heb maar een klein gedeelte is van een zeer mooi speaker systeem.
ik heb er ook veel tijd en geld ingestoken om het af te bouwen.
De Orpheans zijn heel goed maar slechts een onderdeel van een compleet systeem met een slechte laag aanvulling klinken ze ook slecht ,verschrikkelijk zelfs  :)

Snap ik ...  ;D

Ik stapte ook bewust over op filterloze drivers en heb de knoop doorgehakt om niet meer geld in de Orpheans te steken (voor het Mk2 filter) en ik had ook niet de ruimte voor de baskasten. Dus vandaar de nieuwe route ...

Inderdaad de Swings zoals ik die bij Bert heb gehoord kunnen onvoorstelbaar indrukwekkend klinken; die van jou zullen die niet veel anders klinken.

phy

even een update van hoe het er nou uitziet



Rock Solid

Het blijft een plaatje  :clapping: ... ik mis m'n Orpheans af en toe wel eens ... ;)

phy

Ach zo blijven we bezig.
Jij bent nu ook weer iets moois aan het bouwen  ;)

phy

#385
Even een update van wat er nu staat en wat ik nog gedaan heb.
De luidsprekers zijn BD- design Orphean met rev. 2010 baskasten en BD15 woofers 116dB met 1 Watt
de eindversterker een Transcendent sound  mini beast dat is een 4 watt single ended otl versterker met el504 buizen
de voorversterker een Transcendent sound grounded grid met de ecc82
het cd loopwerk een zelfbouw Shiga clone
Dac een Audio Note 4.1 non oversampling
draaitafel een Voyd met vdHul kolibrie element gebalanceerd aangesloten op,
de phono versterker dit is een Omtec Antares met separate voeding dit staat links en rechts onderin het rack.

De bekabeling
is van Prefer.
en zelfbouw
Het stekker blok is van Musical Affairs met furutech
met een uitbreiding van Ikea  ;D jammer dat ik net wat te weinig contacten heb

De dingen die ik nog gedaan heb en die je niet ziet zijn
alles koppel condensatoren vervangen door Deulund cast
2 1 uF in de voorversterker
2 0,1 uFin de dac
4 0,1 en 1 uF in de eindversterkers
1 in het cd loopwerk
In de filters van de luidsprekers zitten ook Duelund condensatoren en weerstanden
verder in alle apparaten bybees en ook op de plus en min van elke speaker unit
en er liggen 14 grote en kleine tegels her en der.
(Susy Wong tegels zonder omhulsel)
In enkele apparaten zit ook gehakt.

Allemaal stuk voor stuk mooie verbeteringen.
en ik ben er ook zeer tevreden mee zoals het nu klinkt. 

De plannen zijn nog een ander stekker blok met meer contacten 8 stuks zou mooi zijn
ik heb er nu 6
en de speakerkasten deze zomer afwerken de kantjes moeten nog gefreesd worden en ze moeten nog gelakt worden.


Kwabbernoot

14 tegels? :blink: Merk je verschil als je er één weghaalt en
kun je er ook teveel in je set hebben?

Groeten...

Pjotr27

QuoteDe plannen zijn nog een ander stekker blok met meer contacten 8 stuks zou mooi zijn
ik heb er nu 6

Hans Kortenbach kan zo een andere voor je maken....hij is druk bezig met een serie stekkerblokken....
Je weet hem wel te vinden  ;)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

phy

Quote from: Kwabbernoot on May 10, 2014, 12:40:12
14 tegels? :blink: Merk je verschil als je er één weghaalt en
kun je er ook teveel in je set hebben?

Groeten...
Ja het is direct hoorbaar is als ik ze weghaal
maar bv onder de filters of onder de speakers zelf hoor ik het niet
kan ook zijn dat dit niet direct hoorbaar is maar ze liggen er onder voor het gevoel ;D
bij elektrische apparaten is het gelijk hoorbaar.
Ik heb ze niet in 1 keer eronder gelegd maar in fases en het gaf steeds weer een verbetering.

phy

Quote from: Pjotr27 on May 10, 2014, 13:46:37
Hans Kortenbach kan zo een andere voor je maken....hij is druk bezig met een serie stekkerblokken....
Je weet hem wel te vinden  ;)
Ja misschien laat ik er wel 1 maken
maar het mag voor mij net zo goed een goed ander stekker blok zijn bv een industrieel ding met gewoon goede contacten.
Als iemand een tip heeft hoor ik het graag.
8 of 10 stekkers zou perfect zijn
de Musical Affairs zal ik binnenkort in de verkoop zetten.
het is een 6 voudig mahonie blok gevuld met kops spruce de contacten worden tegen het kopse hout geklemt
er zit 2 of 2,5 meter furutech alpha 3 kabel aan en is inwendig ook met deze kabel bedraad
http://www.furutechwebshop.nl/furutech-fp-alpha-3-netkabel.html
deze stekker zit eraan maar dan rodium
http://www.furutechwebshop.nl/furutech-fi-e35-gold-schuko-stekker.html
en deze contacten 6x
http://www.furutechwebshop.nl/ft-sds-schuko-socket-rhodium.html

phy

#390
Heeft er iemand ervaring met Sun Leiste en is dit in nederland ook verkrijgbaar?
of Rittal?
Black noise heb ik ook gezien maar in de grotere stekkerdozen zitten filters en dat wil ik eigenlijk niet.

Mitch--

Quote from: phy on May 11, 2014, 10:27:19
Heeft er iemand ervaring met Sun Leiste en is dit in nederland ook verkrijgbaar?
of Rittal?
Black noise heb ik ook gezien maar in de grotere stekkerdozen zitten filters en dat wil ik eigenlijk niet.

je kan die rittal blokken gewoon bij conrad los bestellen voor 5 tientjes, zelf naar je smaak bedragen en even een aanvoer kabel eraan klussen, dan zijn het prima blokken voor het geld! Bij Blacknoise hangt het van het type af of er filters in zitten, mijn vader heeft een Blacknoise met 6 uitgangen zonder filter, wel een totaal andere prijsklasse!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Deleted Member 2

Quote from: phy on May 11, 2014, 10:27:19
Heeft er iemand ervaring met Sun Leiste en is dit in nederland ook verkrijgbaar?
of Rittal?
Black noise heb ik ook gezien maar in de grotere stekkerdozen zitten filters en dat wil ik eigenlijk niet.

Met outlets van Mennekes kan je een zeer goed verdeelblok maken. Deze outlets zijn zeer goed en goedkoop.
Maak van non-ferro materiaal een mooie behuizing of neem bijvoorbeeld mdf aan de binnnkant voorzien van zelfklevend aluminiumtape (dat van de laminaat ondervloeren). De oranje lapp waar bijvoorbeeld jan (Yamaharxv) ervaring mee heeft is geschikt als interne bedrading voor het dhz verdeelblok. Kost bij elkaar een fractie van Furutech, etc en over de prestatie zal je naar mijn mening niet klagen. Tegel er onder en klaar! ;D

Gr
Henk

Mitch--

Quote from: Onder013 on May 11, 2014, 11:10:03
Met outlets van Mennekes kan je een zeer goed verdeelblok maken. Deze outlets zijn zeer goed en goedkoop.
Maak van non-ferro materiaal een mooie behuizing of neem bijvoorbeeld mdf aan de binnnkant voorzien van zelfklevend aluminiumtape (dat van de laminaat ondervloeren). De oranje lapp waar bijvoorbeeld jan (Yamaharxv) ervaring mee heeft is geschikt als interne bedrading voor het dhz verdeelblok. Kost bij elkaar een fractie van Furutech, etc en over de prestatie zal je naar mijn mening niet klagen. Tegel er onder en klaar! ;D

Gr
Henk

Ik heb nog wel een stuk of 8 van die Mennekes outlets trouwens! Zitten ook in mijn zelfbouwblok!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Deleted Member 2

Quote from: Mitch-- on May 11, 2014, 11:12:51
Ik heb nog wel een stuk of 8 van die Mennekes outlets trouwens! Zitten ook in mijn zelfbouwblok!

Heb je ze wel eens vergeleken met de outlets van bijvoorbeeld furutech?

Gr
Henk

phy

Dat zelf klussen heb ik niet meer zo'n zin in, ik heb in het verleden al een paar stekkerdozen in elkaar geknutseld
een rittal of een Sun en daar de Furutech alpha 3 aanzetten die ik nu gebruik wil ik wel doen
dat is echt goede kabel!
De contacten van Furutech zullen ook zeker beter zijn dan de Rittal of Sun, 1 Furutech contact kost al meer dan een complete lijst van Rittal
je ziet en voelt de kwaliteit ook als je zo'n Furutech in je handen hebt
en je merkt dit ook als je een steker insteekt.
Ik zou ook nog 2 contacten  in de huidige doos erbij kunnen zetten maar het is niet zo makkelijk het is helemaal uitgefreesd en klem gezet op kops spruce hout.


Mitch--

Quote from: Onder013 on May 11, 2014, 11:23:20
Heb je ze wel eens vergeleken met de outlets van bijvoorbeeld furutech?

Gr
Henk

nee niet gedaan, vond de furutech's veel te duur voor een vergelijking. Heb wel eens een Furutech E-TP60E blok ter vergelijk gehad, en ik vond hem persoonlijk minder dan mijn zelfbouw blok, al helemaal gezien het bizarre prijsverschil (blok is 375 euro, mijn blok is hooguit 35)

Ik las goede verhalen van de Mennekes outlets en heb er toen een stel gekocht, en voor die kleine investering bevallen ze meer dan goed!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

phy

Quote from: Onder013 on May 11, 2014, 11:23:20
Heb je ze wel eens vergeleken met de outlets van bijvoorbeeld furutech?

Gr
Henk
Ik wel, ik heb ze in een zeer zwaar alluminium  zelfbouw stekker blok gebruikt  met 1 cm dikke wanden
en toen kwam Hans met zijn stekker blok  ;D


Mitch--

Quote from: phy on May 11, 2014, 11:37:32
Ik wel, ik heb ze in een zeer zwaar alluminium  zelfbouw stekker blok gebruikt  met 1 cm dikke wanden
en toen kwam Hans met zijn stekker blok  ;D

dat blok is ook wel een kunststukje ;) van hetzelfde hout gemaakt als de speakers toch? met furutech outlets en alpha3 bekabeling erin?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

phy

Quote from: Mitch-- on May 11, 2014, 11:42:56
dat blok is ook wel een kunststukje ;) van hetzelfde hout gemaakt als de speakers toch? met furutech outlets en alpha3 bekabeling erin?
Ja en 2 meter alpha3 kabel eraan.
De binnenkant is inderdaad van 1 blok massief spruce en daarom heen zit 2 cm massief mahonie
ik vind het echt jammer dat ik toen niet meer contacten heb laten plaatsen.
maar destijds had ik al voor meer dan ik nodig had gekozen.
tja je kan niet in de toekomst kijken  ;D